Selger min 2011 Lapierre DH Team med en klump i halsen. Men stisykkeltyveri gjør at jeg ikke har råd til å beholde en så strøken rigg. Konkurransekjørt kun 2 ganger, og svært godt vedlikeholdt. Kjøpt av Emil Carlsson i høst
Størrelse S (Short; refererer til lengden på overrøret). Lapierre lager denne sykkelen i to størrelser; Short og Long. sykkelen passer for personer fra ca 1.60, og opp til nærmere 1.80. Er du over 180cm blir nok denne for liten.
Spesifikasjoner og geometri finnes her:
Lapierre Emils blogg om sykkelen:
Blogg Kun topputstyr hele veien. For eksempel:
- FOX 40 gaffel, nylig smurt opp, og smooth som f...
- FOX DHX RC4 bakdemper med 350 punds titanfjær (kjøper får også med en 300 punds stålfjær).
- Formula R1-bremser med nye bremseklosser
- Så godt som ubrukt bakhjul: Mavic 721 felg på Hope Pro2 nav
Emils ord,selv fikk jeg kjørt den for lite: Jeg er VELDIG godt fornøyd med denne sykkelen: Kjennes rask, trygg, og balansert, samtidig som lav vekt (16.6kg uten pedaler) bidrar til at den er kjapp å kaste rundt i svinger.
Men ikke bare ta mitt ord for det:
Det britiske sykkelbladet DIRT Magazine gir hvert år ut sin DIRT 100: The Ultimate Mountainbike Products, og for 2011 valgte de ut Lapierre DH Team som en av 6 utforsykler, og skrev blant annet: "Grip, progression and accelleration are all first class", "The bike also has a very neutral ride, with near perfect balance", "Bikes don't get put together much better than this".
Og vårt eget Terrengsykkel (august 2011 utgaven) sier i sammenligningstest med Specializeds Demo 8:
"Om prisen var lik, ville jeg valgt Lapierre DH Team. Denne er råere utstyrt, og yter det lille ekstra".
Pris: Veiledende nypris på 64999,- er mye, men jeg selger min svært lite brukte sykkel for 29000,- Mail meg tomaslaksen@gmail.com eller 40216005. Sykkelen kan ses i Hemsedal
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=download&Number=67583&filename=DH2.jpg