Hvilke dekk funker til et ritt på løst underlag (løs stein og tørr, fin sand) hvor det samtidig går rett opp og rett ned hele tida? rittet er på 30 km og 1550 høydemeter, jeg testet løypa med maxxis aspen, og det var livsfarlig nedover og ubrukelig oppover, så jeg trenger noe med bedre sidegrep foran og bedre grep/ bremseegenskaper bak.
i utgangspunktet er det maxxis, kenda og til dels wtb jeg har tilgang på. Ikke continental.
hva med Larsen bak og Crossmark foran? Eller Crossmark foran og bak?
Crossmark funker bra under slike forhold som du beskriver. Litt kjipt for han som ligger bak deg, og som må tygge på alle småsteinene dekket kaster opp bak, men det er jo strengt tatt ikke ditt problem :-)
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
da satser jeg på crossmark, aspen skal få ligge i boden lenge. Når det gjelder småstein, så unngår jeg trolig dette ved å legge meg helt bakerst. Grei slik.
Låner denne tråden. Kommer til å sykle mye på bløte stier i myr, og strand med løs sand, og vil først prøve å biffe opp dekkene på offroaderen før jeg evt skaffer fatbike. Noen som kan anbefale hvilket dekk som er godt under slike forhold?
Låner denne tråden. Kommer til å sykle mye på bløte stier i myr, og strand med løs sand, og vil først prøve å biffe opp dekkene på offroaderen før jeg evt skaffer fatbike. Noen som kan anbefale hvilket dekk som er godt under slike forhold?
Stisykling eller rittsykling?
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Bløte stier i myr: helst ikke (se NOTS' stivettregler) Strand med løs sand: der må du nok over på +-størrelse (3") og det er ikke noe som nødvendigvis passer i alle rammer.
Spar pengene til en fatbike eller gå bananas på XXL.no og kjøp deg en Surly ICT Ops.