Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Manitou Dorado Pro

Manitou Dorado Pro #1348601 09/03/2012 20:28
C
ChrisDH Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Noen her som har kjørt med denne gaffelen?

hva synes du om den? for / imot .

Vurderer å slenge en slik på Nukeproofen til sessongen.

Christian

Re: Manitou Dorado Pro [Re: ChrisDH] #1348654 09/03/2012 21:39
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Ordet på gaten er at dette er knallgafler.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Manitou Dorado Pro [Re: ChrisDH] #1349347 11/03/2012 13:41
P
PålS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Ligger vel opptil flere tråder på terrengsykkel.no der jeg går gjennom hvordan denne funker, men in short: Meget bra! Veldig bra dempesystem, luftfjæren kjennes som coil og har en veldig forutsigbar gange, ekstremt sensitiv, bra stivhet fremover/bakover. UD designet virker å la forhjulet vandre litt og gjør at det ikke sparker ut så lett, ekstremt viktig å dra til låseskruene ved akslingen med dette designet. Jeg var skeptisk til UD helt til jeg fikk noen dager på sykkelen, men er overbevist. Har kjørt Dorado Pro siden høsten 2010 nå, kom før dette fra en rekke 888 (WC, WC Air og RC2X), luftgaffelen til Marzocchi kan ikke måle seg...

De eneste drawbackene jeg kan se med denne er at det er litt knot å få på forhjulet når sykkelen står i mekkestativ da det ikke er noen bro mellom gaffelbena og disse naturlig ikke vil stå på samme plass, samt at den store dimensjonen på ytterbena gjør at jeg ikke får testet å senke styret ytterligere en cm fordi styret og topcapen krasjer... Mao flisespikkeri. ICON_SMILE

Pål

Moderator  support