Dette er i utgangspunktet veldig forskjellige rammer.
Litt e-synsing fra min side:
-Bass er en fulldempet dirt-ramme, dvs. den er laget for hopping på dirt-hopp hvor dempingen antakeligvis er ment å ta unna for harde landinger, ikke nødvendigvis følge underlaget som en utforsykkel eller stisykkel. Den har ganske lavt krankhus(13.2") som er bra for en utforsykkel, men bratt styrerørsvinkel(69 grader) som ikke er å foretrekke på en utforsykkel eller nedoverrettet stisykkel.
- Dawg finner jeg lite info på, men jeg tror det er en stisykkel med omtrent 125mm vandring. Antakeligvis litt høyt krankhus og bratt styrerørsvinkel, men det blir gjetning. Merk at i linken din står det et sted at det ikke er inkludert bakdemper, det kan gjøre rammen mye dyrere. Sjekk dette før du kjøper.
Ingen av syklene er utforsykler, men begge kan sykles i utforløyper da disse som regel er grove stier uten oppoverbakker. Som stisykkel ville nok Dawg egnet seg best med mindre vi snakker om en ganske liten syklist, da kan man kanskje lage en spretten og nedoverrettet stisykkel av bass'en med vinkeljustering gjennom styrelageret.
Hvor gammel/høy er poden?