Hei, skal monter nye lager i opphenget bak.
Etter og ha slitt med å få ut de gammle, ser det ut som det er brukt en eller annen form for låseveske (eller er det reksjon mellom alu og stål?). Med tanke på hvor vanskelig det var å demontere lagerene, lurer jeg på om det er bedre å bruke kobberpast/alupast.
PS. burde det ikke hvert en egen tråd for lager

hvor man kunne postet lager typer til de forsjellige sykkler osv.
Er det brukt låsevæske på lagerne er det antakelig en grunn for at man har valgt å gjøre dette og det vil nok derfor være lurt å gjøre det samme når du skal sette inn de nye. Om det er brukt låsevæske eller om det er en form for korrosjon på akkurat din sykkel er det vanskelig å vite noe om og her tror jeg det ville være lurt å skrive hva slags sykkel det er snakk om. Da vil du kanskje til og med få svar fra noen som vet hvordan dette skal gjøres og kan gi konkrete råd om hva du bør gjøre/ikke gjøre i denne forbindelse.
Ang. kobber-/aluminiumpasta så er dette noe jeg aldri bruker selv. For mitt vedkommende gjør helt vanlig fett samme nytten både mht. å forhindre/forsinke korrosjon og som "glidemiddel" ved montering.
Er enig i at det hadde vært fint med en tråd om lager men tråder av den typen blir dessverre fort uoversiktlige på dette forumet. Nå finnes jo mye av denne informasjonen tilgjengelig på nettet allerede i innlegg på andre sykkelfora eller på sykkelprodusentens hjemmeside (servicemanualer o.l.). En annen mulighet er å kjøpe komplette kit med lager fra
enduroforkseals. I tillegg står det antakelig på lagerne dine hvilken type det er snakk om så du vil jo alltids kunne finne ut av dette på egen hånd også..