Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Retur av jakke til England, hva med moms osv?

Retur av jakke til England, hva med moms osv? #1338565 20/02/2012 17:04
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 234
G
gbrig Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 234
Jeg har kjøpte en jakke i en kjent engelsk nettbutikk, pris ca 1000,-. Betalt fortollingsgebyr og moms til Posten. Dessverre har butikken sendt feil jakke, en billigere modell, ca 500,- som jeg ikke vil ha.
Jeg har vært i kontakt med butikken pr mail og sagt at jeg vil ha den jakken jeg opprinnelig bestilte.
Er det noen som har erfaring med returnering av saker kjøpt utaskjærs som skal returneres? Kan de sende meg jakken jeg har bestilt og sette verdi til 0,- for å unngå nytt tollgebyr (og moms) Jeg har jo allerede betalt gebyr og moms på "rett" jakke?
Er for tiden offshore og kan ikke bare gå på Posten og spørre.


Geir B
Re: Retur av jakke til England, hva med moms osv? [Re: gbrig] #1338673 20/02/2012 21:10
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
De kan krysse av på at det er en forsendelse ifm garanti/reparasjon, så går den gjennom uten at du må betale tollgebyr/mva.

Det er slik f.eks. Rapha gjør når du sender tilbake varer du vil bytte til annen størrelse.

Re: Retur av jakke til England, hva med moms osv? [Re: gbrig] #1338802 21/02/2012 08:54
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Du MÅ sende inn proforma-skjema for utførsel av vare(warranty replacement er vel en grei beskrivelse her) som følger plagget hele veien, og dette skal da teoretisk sett gjøre at du slipper å importere det nye igjen.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Retur av jakke til England, hva med moms osv? [Re: gbrig] #1350688 13/03/2012 13:32
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 234
G
gbrig Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 234
Dette løste seg helt greit.
Jeg sendte proformaskjemaet med returforsendelsen, men butikken sendte det ikke med pakken tilbake.
Posten krevde nytt gebyr og moms. På postkontoret traff jeg på en hyggelig dame som ringte "servicenummeret" til Posten og etterhvert fikk snakket med en person som slettet kravet med det samme. Av og til løser ting seg heldigvis uten masse dilldall.


Geir B

Moderator  support