Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fortius eller Flow Multiplayer?

Fortius eller Flow Multiplayer? #1336700 15/02/2012 17:20
kensol Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Noen som har prøvd begge og kan si om det EGENTLIG er verdt å legge i 70%, eller nesten 2500,- kr mer for en Fortius?

Jeg skjønner at det er et poeng at motoren er sterkere, men jeg tror Flow gir mer enn nok motstand for min del, og utgjør egentlig det at hjulet triller i nedoverbakke så stor forskjell i opplevelsen?

Er Flow Multiplayer helt OK for RLV'er eller er det kun Fortius som gjelder for dette?

Jeg vet at noen har klart å få Fortius for 5000,- men det er strengt tatt noe du må slumpe til å komme over, det er ingen som selger den til den prisen på fast basis så vidt jeg kan se.

Anyone?

"It doesn't get easier, you just go faster"
-Greg Lemond
Re: Fortius eller Flow Multiplayer? [Re: kensol] #1336707 15/02/2012 17:48
A
arildb Offline
Entusiast
Entusiast
A
Kjøp en flow ,du ska tross alt sitte mindst mulig der ,men rulla og godsykkelen ,er mange ganger bedre en de hersens spinning syklene som er på senterne ,de er blytunge og trene på ...

Re: Fortius eller Flow Multiplayer? [Re: kensol] #1336712 15/02/2012 18:11
M
mstellan Offline
Fersking
Fersking
M
Jeg har tidligere hatt Flow (uten upgrade), og har nå Fortius. Så vidt meg bekjent skal det ikke være noe problem å kjøre RLV med Flow så lenge du har Multiplayer (upgrade).

Motoren som fører til at hjulet går av seg selv vil jeg ikke si alene er verdt økningen i prisen. Tipper det er få som ikke trår nedover uansett.. Når det er sagt kan man trå en del mer watt på Fortius, i tilegg til at den simulerer stigninger opp til 20%. Likevel, slik jeg tolker bruken din tipper jeg du vil være mer enn nok fornøyd med Flow.

Re: Fortius eller Flow Multiplayer? [Re: kensol] #1336717 15/02/2012 18:24
kensol Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har en Tacx CycleTrack (sikkert 15 år gammel) med magnetmotstand og 5-trinns motstandsjustering. Har den stort sett fast på trinn fire av fem (nest tyngst) og trener helt greit med å bruke utvekslingen på gira, så nok motstand er det helt sikkert i Flow veldig lenge for min del.

Tenkte det kunne vært kult med en oppgradering. Tror det kan være mer motiverende å kjøre RLV og rulletour, kanskje også med filmer jeg kan filme selv fra de rittene jeg er med på (Enebakk rundt, Vestfold mm). Begynner å bli lei av Foo Fighters og Chili Peppers konsertdvd'er...

"It doesn't get easier, you just go faster"
-Greg Lemond
Re: Fortius eller Flow Multiplayer? [Re: kensol] #1337950 18/02/2012 22:31
Jaro Offline
Entusiast
Entusiast
Fortius har mye sterkere motor og kan simulere opp mot 20% stigning, samt den kan simulere nedoverbakker. Flow kan simulere ca 5% stigninger.
Har i alle fall sett Fortius til 5990,- i det siste. Og siden den sannsynligvis er utgående til fordel for Genius så bør det være mulig å gjøre et godt kjøp på Forius.

Moderator  support