Fruen gikk på XXL og kjøpte Magicshine 808 for kr. 699,- mens jeg bestilte Inton T6 fra bikeshop.no for kr. 489,- + frakt.
Magicshine kommer med ekstra kabel (ca 1 m) og feste for hjelm. Den lyser noe svakere og virker noe mer "simpel" i materialet rundt selve lykta. Den har to lysnivåer (100%/30%) + blinkemodus.
Inton har ikke kabel og feste for hjelm. Den kan derimot festes på styret (sykkel) eller på hodet (ski). Den har tre lysnivåer (100%/50%/30%) + blinkemodus
De festes på samme måte, med en tykk gummistrikk. Har ikke vært testet skikkelig ennå og ikke fått sjekket maks levetid før oppladning - er oppgitt til 3 timer for Magicshine og 3,5-4 timer for Inton (på max)
Ut i fra pakningene og utstyret å bedømme skjønner jeg ikke annet enn at de er laget på samme fabrikk. Jeg så også Inton T6 solgt som Magicshine 808 på finn.no for et par uker siden.
Foreløpig mener jeg at Inton er det beste kjøpet - selvsagt fordi det var denne jeg selv gikk for ;)- men også fordi den totalt sett gir et bedre inntrykk for mindre penger