Han har ikke snakket med lege om dette pga.det ikke er problemer i det daglige.
Vi trodde kanskje asma\alergikere hadde mest problemer ved tørt og fint vær?
Bruker du noen form for medisiner når du får dine problemer
Uten å konkludere med sikkerhet i dette tilfellet, så var min første tanke at vedkommede har Astma symtomer.
Har selv Astma, og i enkelte tilfeller så slår lungene seg helt vrange når luftfukltigheten er høy. Det føles som det ikke kommer nok luft inn. Men som sagt det er ikke alltid dette problemet oppstår. Så jeg vil anbefalle en tur til lege for undersøkelse.
Astmaen fikk jeg konstantert før jeg begynte å sykle, og var en av årsakene til at jeg startet å trene igjen. Jeg har brukt Symbicort hele tiden, men har redusert bruken i fra 2 innåndninger 2 ganger daglig til 1 innåndning 2 ganger daglig. Men doseringen er det en lungelege som bør kartlegge.
Nå fungerer det stort sett greit på treninger og ritt. Men opplever noen dager i løpet av året hvor ting ikke fungerer, har også opplevd noen ganger når pulsen ligger på ca. 90% og over at følelsen av kvelning oppstår, det føles som om ikke lungene klarer å nyttiggjøre luften som taes inn. Dette har også skjedd på dager hvor luftfuktigheten ikke er spesiellt høy, men som oftest skjer dette på regntunge dager.
I en periode hvor jeg følte meg bra lot jeg være å ta medisinen i noen dager, men det endte med at jeg begynte å hoste igjen. Fortalte dette en gang til lungelegen, og fikk kjeft, dette var ikke noe jeg skulle ekprimentere med sa han.