Lsound har tilbud på front og senter høytalere.
Derfor har jeg bestillt et sett fra Definitive Technology
Det ble følgende
1 par
Mythos Six (front)
1 stk
Mythos Seven (senter)
1 stk
ProSub 8001 par
DI 5.5S (bak)
Totalt 9500,-
Før jeg landet på disse kikket jeg på noen Canton og Polk sett. Dersom det er ønskelig kan jeg liste opp innholdet i settene.
Andre høytalere i Mythos-serien har fått gode tilbakemeldinger, jeg har ikke funnet noen seriøse anmeldelser av Mythos Six og Seven men brukertilbakemeldingene er positive, så jeg tar sjansen på at dette er bra.
Dersom noen mener jeg kan finne vesentlig bedre til samme pris, eller tilsvarende vesentlig billigere gi tilbakemelding. De blir ikke sendt med det første slik at jeg har tid til å avbestille.
Uansett starter jobben med å finne en passende reciever i følge forhandler passer en reciever i klasse med Pioneer VSX-921-K fint.
Foreløpige kandidater er:
Pioneer VSX-921-K 2500,- fra Lefdal
Fordeler AirPlay (jeg har iPhone), litt kraftigere enn 579(?)
Onkyo TX-NR579 2500,- fra Lefdal
4K oppskalering (hva betyr dette?)
Synspunkter på disse?
Begge har nettradio betyr dette at det er forhåndsinnlagte kanaler eller kan jeg styre dette selv?
Nå vet jeg ikke om AirPlay vil bli brukt, men hvordan fungerer dette i praksis? Streames musikken fra telefonen? Jeg antar da at recieverne må være tilkoblet samme nettverk, noe som ikke skal være et problem.
De støtter også nettverksdisk. Kan f.eks. PS3 brukes som mediabibliotek da? Hvordan styrer man musikken? via App på telefonen eller via tv-skjermen?