Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen med greie på surround?

Noen med greie på surround? #1335042 12/02/2012 01:05
kimare Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Lsound har tilbud på front og senter høytalere.

Derfor har jeg bestillt et sett fra Definitive Technology

Det ble følgende
1 par Mythos Six (front)
1 stk Mythos Seven (senter)
1 stk ProSub 800
1 par DI 5.5S (bak)
Totalt 9500,-

Før jeg landet på disse kikket jeg på noen Canton og Polk sett. Dersom det er ønskelig kan jeg liste opp innholdet i settene.

Andre høytalere i Mythos-serien har fått gode tilbakemeldinger, jeg har ikke funnet noen seriøse anmeldelser av Mythos Six og Seven men brukertilbakemeldingene er positive, så jeg tar sjansen på at dette er bra.

Dersom noen mener jeg kan finne vesentlig bedre til samme pris, eller tilsvarende vesentlig billigere gi tilbakemelding. De blir ikke sendt med det første slik at jeg har tid til å avbestille.

Uansett starter jobben med å finne en passende reciever i følge forhandler passer en reciever i klasse med Pioneer VSX-921-K fint.

Foreløpige kandidater er:
Pioneer VSX-921-K 2500,- fra Lefdal
Fordeler AirPlay (jeg har iPhone), litt kraftigere enn 579(?)
Onkyo TX-NR579 2500,- fra Lefdal
4K oppskalering (hva betyr dette?)

Synspunkter på disse?

Begge har nettradio betyr dette at det er forhåndsinnlagte kanaler eller kan jeg styre dette selv?
Nå vet jeg ikke om AirPlay vil bli brukt, men hvordan fungerer dette i praksis? Streames musikken fra telefonen? Jeg antar da at recieverne må være tilkoblet samme nettverk, noe som ikke skal være et problem.
De støtter også nettverksdisk. Kan f.eks. PS3 brukes som mediabibliotek da? Hvordan styrer man musikken? via App på telefonen eller via tv-skjermen?

Re: Noen med greie på surround? [Re: kimare] #1335043 12/02/2012 02:03
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Jeg ser ingen praktiske forskjeller utover kosmetiske/enkelte features mellom de to receiverne. Forskjell i uteffekt er så lite at det er innenfor usikkerhet p.g.a. målemetode.

Pioneer oppgir litt mer detaljer i spesifikasjonene, men ikke noe som vil lede meg en vei eller den andre basert på de. Jeg ville ha fokusert på ergonomien fremfor spesifikasjoner ved sammenligning av de to.

4k oppskalering betyr videooppskalering til 3840x2160. Med mindre du har ca 50-100K på lur til videoutstyr så trenger du ikke dette (Og har du det så er sannsynligvis oppskaleringen ombord i det minst like bra)

Re: Noen med greie på surround? [Re: kimare] #1335049 12/02/2012 07:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg skal love deg at du kommer til å sette pris på AirPlay med mulighet for å spille av musikk og video fra iPhone og iPad. Det er den suverent beste måten å spille av f.eks Spotify eller Wimp på anlegget.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Noen med greie på surround? [Re: GeirK] #1335061 12/02/2012 08:40
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L
Hvordan er lydkvaliteten på Wimp/Spotify over Airplay?

-Magnus
Re: Noen med greie på surround? [Re: kimare] #1335074 12/02/2012 09:28
K
KjetilS Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Har denne Pioneer-receiveren fra Lefdal. Jeg er fornøyd med den. Men det ser ut som om den ikke er på lager nå. Mulig de har den på butikkene.
AirPlay funerer bare på lyd etter det jeg har funnet ut. Du må vel ha Apple tv for å få dette med denne forsterkeren.
Receiveren har 4 HDMI innganger. Vær obs på at du fyller disse kjapt. Du har kanskje parabol, BlueRay, Apple tv, Playstation, mediaspiller, pc osv.

Re: Noen med greie på surround? [Re: langen] #1335086 12/02/2012 09:57
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: langen
Hvordan er lydkvaliteten på Wimp/Spotify over Airplay?

Like bra som om du kobler direkte med en digital dock. AirPlay komprimerer Wi-Fi-dataene med Apple Lossless-formatet.

- Robert Green Ingersoll
Re: Noen med greie på surround? [Re: KjetilS] #1335266 12/02/2012 19:06
kimare Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: sverreb
Jeg ser ingen praktiske forskjeller utover kosmetiske/enkelte features mellom de to receiverne. Forskjell i uteffekt er så lite at det er innenfor usikkerhet p.g.a. målemetode.

Pioneer oppgir litt mer detaljer i spesifikasjonene, men ikke noe som vil lede meg en vei eller den andre basert på de. Jeg ville ha fokusert på ergonomien fremfor spesifikasjoner ved sammenligning av de to.

4k oppskalering betyr videooppskalering til 3840x2160. Med mindre du har ca 50-100K på lur til videoutstyr så trenger du ikke dette (Og har du det så er sannsynligvis oppskaleringen ombord i det minst like bra)

Sitat: GeirK
Jeg skal love deg at du kommer til å sette pris på AirPlay med mulighet for å spille av musikk og video fra iPhone og iPad. Det er den suverent beste måten å spille av f.eks Spotify eller Wimp på anlegget.

4K er tydeligvis ikke noe jeg trenger å tenke veldig hardt på. Mtp at Pioneeren gir litt mer utstyr jeg kan tenke meg, venter jeg til den kommer inn på lager igjen. Lsound vil ikke sendte høytalerne før om en måned.

I diverse tester ser det ut til at de kommer noenlunde likt ut.

Sitat: KjetilS
Har denne Pioneer-receiveren fra Lefdal. Jeg er fornøyd med den. Men det ser ut som om den ikke er på lager nå. Mulig de har den på butikkene.
AirPlay funerer bare på lyd etter det jeg har funnet ut. Du må vel ha Apple tv for å få dette med denne forsterkeren.
Receiveren har 4 HDMI innganger. Vær obs på at du fyller disse kjapt. Du har kanskje parabol, BlueRay, Apple tv, Playstation, mediaspiller, pc osv.

Merkelig nok har Elkjøp den på lager men ikke Lefdal, trodde de hadde samme sentrallager jeg. Jeg får ringe og høre i morgen. Når det gjelder HDMI ser jeg pt ikke det store problemet. Bruker ps3 som Blu-Ray spiller, som er eneste HDMI tilkobling i dag. Andre aktuelle er dekoder fra Altibox + pc. I framtiden kommer kanskje Apple TV eller noe lignende.

Re: Noen med greie på surround? [Re: kimare] #1335275 12/02/2012 19:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Har du brukt PS3 som BluRay-spiller før, slik at du er vant til jet-turbinen som starter 20 minutter uti filmen?

- Robert Green Ingersoll
Re: Noen med greie på surround? [Re: GeirK] #1335283 12/02/2012 19:28
skibum Offline
Besatt
Besatt
Har du brukt PS3 som BluRay-spiller før, slik at du er vant til jet-turbinen som starter 20 minutter uti filmen?
¨

Hmm, jeg har brukt min masse (PS3 Slim) og har aldri lagt merke til den. I tillegg så har jeg sittet mye med lav TV-lyd på på grunn av sovende unger. Har du samme variant?

Espen

NOTS!
Re: Noen med greie på surround? [Re: skibum] #1335424 12/02/2012 23:17
kimare Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: skibum
¨

Hmm, jeg har brukt min masse (PS3 Slim) og har aldri lagt merke til den. I tillegg så har jeg sittet mye med lav TV-lyd på på grunn av sovende unger. Har du samme variant?

Min PS3 slim har heller ikke innstallert jet-turbin, har som Espen sett mye film på lav lyd, grunnet sovende barn i tilstøtende rom.

Redigert av kimare; 12/02/2012 23:18.
Re: Noen med greie på surround? [Re: kimare] #1335444 13/02/2012 06:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg har den gamle varianten så gjorde litt for mye antakelser der, gitt!

- Robert Green Ingersoll

Moderator  support