Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Syklister påkjørt i Trondheim

Syklister påkjørt i Trondheim #1334848 11/02/2012 14:22
haakotho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1772427.ece

Håper det går bra med han som ble skadet.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1334854 11/02/2012 14:53
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Frederik Wilmann faktisk. Ser ut som det gikk relativt bra.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1334856 11/02/2012 15:06
ThB Offline
Besatt
Besatt
Her krysses fingra, håper det beste. Og det ser jo slik ut pr nå, som Jan sier.

Thomas
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1334863 11/02/2012 15:19
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Håper det går bra med Willmann.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1334910 11/02/2012 17:47
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Ut fra det som står i avisa, så har han kommet heldig fra det.

Og for en gangs skyld mange saklige meldinger i kommentarfeltet også, altså saklige motsvar til de vanlige meldingene om at syklister ikke har noe der å gjøre.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1334917 11/02/2012 18:08
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fikk en hyggelig tilbakemelding fra Frederik på sms, han er like blid som alltid. Dere kan forøvrig sende en hilsen til ham i kommentarfeltet på landevei.no

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Alpers] #1334919 11/02/2012 18:11
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Han får som ventet hyggelige tilbakemeldinger i kommentarfeltet i Adressa også.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: KenR] #1334928 11/02/2012 18:40
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: maxminus

Ja ikke sant?
Virker som flere av de mente at han fortjente å bli påkjørt.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: hJürg1] #1335297 12/02/2012 19:45
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
Sitat: trekbikes

Ja ikke sant?

Rimelig standardkommentar i adressa det der - trist men dessverre dagligdags hver gang det er noe sykkelrelatert å kommentere på.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Gaga] #1335711 13/02/2012 17:08
Duken Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Gaga
Sitat: trekbikes

Ja ikke sant?

Rimelig standardkommentar i adressa det der - trist men dessverre dagligdags hver gang det er noe sykkelrelatert å kommentere på.

Ikke bedre i Dagbladet.....
http://ipad.dagbladet.no/2012/02/13/sport/sykkel/frederik_wilmann/20217733/

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335814 13/02/2012 20:09
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Skremmende å lese holdningene i en del av innleggene i dagbladet. Satser på at de fleste skal tøffe seg i diskusjonsforumet til artikkelen enn at det er de egentlige holdningene.

Skal vel ikke se bort i fra at mange av de med negative kommentarer sitter godt i godstolen og ser TdF og faktisk er stolt av Thor, Edvald og de andre. Det er i hverfall det jeg håper.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335884 13/02/2012 22:12
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Det finnes dessverre mange patetiske tapere der ute - se bare på alle som vil ha mer ballspill og mindre sykkel på TV... patetisk

Med tanke på hvor lite jeg sykler på traffikert vei, synes jeg det er urovekkende ofte jeg opplever biler som, helt uprovosert, legger seg på siden av meg, ruller ned vinduet og slenger ut meningsløs sjikane. Skremmende hvor mange fjottskaller som finnes her i landet vårt.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335904 14/02/2012 01:56
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Ballspill er for de aller fleste mer spennende og givende. F0tball angår større deler av befolkningen enn sykkel. Jeg regner med at TVprodusentene viser det kundene ønsker å se mer av. Jeg ville vært forsiktig med å kalle disse personene for patetiske tapere.

Hvorfor sykler du på traffikert vei? Jeg godtar at folk gjør dette, men kunne gjerne sett at disse finner seg mer egnede veier med mindre trafikk. I tillegg er det mange såkalte "fjottskaller" av syklister som sykler mange i bredden, ikke vinker fram billister hvis mulig, kaster søppel i grøfta osv. Og hvis det er for treningens skyld, hvorfor sykle med eksklusiv sykkel m/likeså bekledning i paddefart på trafikkert vei? I paddefart klarer man fint å bruke fortauet. Vikepliktsregler gjelder også syklister på trafikkert vei. Personlig kunne jeg aldri tenke meg å sykle langs veien. Jeg setter meg heller utfor en bakke med beskyttelse på kroppen. Jeg foretrekker å treffe bærplukkere og studenter med stram kropp, framfor tunge kjøretøy yawn

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335923 14/02/2012 07:20
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det "morsomme" med denne saken er at mye av sjikanen går ut på at syklister kler seg i "kondomtøy" og leker proffsyklister.

Så har de da bare å smelle igjen smella når det ikke er Spandex på kroppen, og syklisten virkelig er proff?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #1335935 14/02/2012 07:45
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Jonas Tilseth
Ballspill er for de aller fleste mer spennende og givende. F0tball angår større deler av befolkningen enn sykkel. Jeg regner med at TVprodusentene viser det kundene ønsker å se mer av. Jeg ville vært forsiktig med å kalle disse personene for patetiske tapere.

Hvorfor sykler du på traffikert vei? Jeg godtar at folk gjør dette, men kunne gjerne sett at disse finner seg mer egnede veier med mindre trafikk. I tillegg er det mange såkalte "fjottskaller" av syklister som sykler mange i bredden, ikke vinker fram billister hvis mulig, kaster søppel i grøfta osv. Og hvis det er for treningens skyld, hvorfor sykle med eksklusiv sykkel m/likeså bekledning i paddefart på trafikkert vei? I paddefart klarer man fint å bruke fortauet. Vikepliktsregler gjelder også syklister på trafikkert vei. Personlig kunne jeg aldri tenke meg å sykle langs veien. Jeg setter meg heller utfor en bakke med beskyttelse på kroppen. Jeg foretrekker å treffe bærplukkere og studenter med stram kropp, framfor tunge kjøretøy yawn

Ballspill vs. sykling, var det ment som en spøk - tilogmeg jeg er klar over at sykkelnerdere er i et sterkt mindretall.
Sorry, burde bruk 18 blunke smiley'er

Det øvrige du skriver er jeg ikke enig i.
De fleste i verden som sykler, gjør dette langs asfaltveier - tilfeldigvis samme type underlag der de fleste motoriserte kjøretøyene befinner seg.
Jeg liker å sykle i skogen jeg også; men det er ingen butikker der, skoler eller jobb. Jeg har heller ingen behov for å besøke noen venner som bor i skogen.
Til alt overmål finnes det i tillegg en hel stamme av fjollete divaer som driver med "landeveissykling" eek - og da ligger det vel litt i navnet hvor de stort sett befinner seg.

Hvorfor sånt behov for å forsvare aggressive bilførere? (Var det den dårlige spøken om ballspill som satte sinnet i kok?)

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335968 14/02/2012 08:47
dorten75 Offline
Entusiast
Entusiast

Dette må vel stemme for at vi også får sykle på motorveiene ;o)
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10043536

Er vel akkurat samme argumenter mot traktor som syklister og de samme som argumenterer...
Vi er nok så enkelt skapt at alt som hindrer vår fremdrift i alt over 2 sekunder skaper irritasjon innerst i sjela. Er ikke lett å gjøre alle fornøyd desverre.

4 juni 2017 - Den nye landeveis klassikern på Sørlandet
https://www.facebook.com/sognegrandprix

19 august 2017 - Terrengsykkelrittet på Sørlandet.
https://www.facebook.com/HellersdalenClassic
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335971 14/02/2012 08:53
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Så vidt jeg husker kom det ikke lignende reaksjoner da Therese Johaug ble påkjørt på rulleski i Trondheim for et par år sia.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: dorten75] #1335979 14/02/2012 09:10
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: dorten75

Dette må vel stemme for at vi også får sykle på motorveiene ;o)
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10043536

Er vel akkurat samme argumenter mot traktor som syklister og de samme som argumenterer...
Vi er nok så enkelt skapt at alt som hindrer vår fremdrift i alt over 2 sekunder skaper irritasjon innerst i sjela. Er ikke lett å gjøre alle fornøyd desverre.

Vel, traktor på motorvei klasse A kan skape problemer. Det samme kan jeg se at det vil skape på trafikkerte motorveier med få eller lite forbikjøringsmuligheter. En hastighetsforskjell på 60km/h er veldig mye. Langt større enn den man ser mellom syklister og bilister vanligvis.

Videre er traktor det aller siste jeg har lyst til å kollidere med i en personbil.

Ut på tur!

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1335994 14/02/2012 09:31
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Noen ganger er det risikosport og bevege seg ute på veiene.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: thamg] #1336090 14/02/2012 13:14
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: thamg

Hvorfor sykler du på traffikert vei? Jeg godtar at folk gjør dette, men kunne gjerne sett at disse finner seg mer egnede veier med mindre trafikk. I tillegg er det mange såkalte "fjottskaller" av syklister som sykler mange i bredden, ikke vinker fram billister hvis mulig, kaster søppel i grøfta osv. Og hvis det er for treningens skyld, hvorfor sykle med eksklusiv sykkel m/likeså bekledning i paddefart på trafikkert vei? I paddefart klarer man fint å bruke fortauet. Vikepliktsregler gjelder også syklister på trafikkert vei. Personlig kunne jeg aldri tenke meg å sykle langs veien. Jeg setter meg heller utfor en bakke med beskyttelse på kroppen. Jeg foretrekker å treffe bærplukkere og studenter med stram kropp, framfor tunge kjøretøy ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK

Ballspill vs. sykling, var det ment som en spøk - tilogmeg jeg er klar over at sykkelnerdere er i et sterkt mindretall.
Sorry, burde bruk 18 blunke smiley'er

Det øvrige du skriver er jeg ikke enig i.
De fleste i verden som sykler, gjør dette langs asfaltveier - tilfeldigvis samme type underlag der de fleste motoriserte kjøretøyene befinner seg.
Jeg liker å sykle i skogen jeg også; men det er ingen butikker der, skoler eller jobb. Jeg har heller ingen behov for å besøke noen venner som bor i skogen.
Til alt overmål finnes det i tillegg en hel stamme av fjollete divaer som driver med "landeveissykling" eek - og da ligger det vel litt i navnet hvor de stort sett befinner seg.

Hvorfor sånt behov for å forsvare aggressive bilførere? (Var det den dårlige spøken om ballspill som satte sinnet i kok?)

Kult,
du er ikke enig i;
- landeveissyklister burde finne mer egnede veier med mindre trafikk
- ikke sykle mange i bredden
- vike fram billister hvis mulig
- vikepliktsregler gjelder også syklister

Du er sikkert en av de som driter i trafikkreglene, sykler mange i bredden, kaster gelpakker og annet ræl i grøfta, velger de mest trafikkerte veiene i værste tid. For du leste helt sikkert at jeg godtar at folk sykler langs veien. Selv om syklisten gjør alt rett og er en myk trafikant, så er det faktisk syklisten selv det går værst utover i form av skader/død. Billisten får smekk, men det hjelper lite når du ligger på sykehuset. Ergo mener jeg at folk for egen sikkerhet velger veier som er mest mulig egnet for å trene. Skal man sykle til jobben så finn den tryggeste veien til og fra. Dèt er hva dere kan gjøre. Staten eller andre organisasjoner burde holdt holdningskampanjer, for det er skremmende hva mange billister mener om syklister på vei.
paz y amor

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #1336095 14/02/2012 13:29
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Skal man sykle til jobben så finn den tryggeste veien til og fra.

Hva hvis den trafikerte veien er den eneste veien fra/til jobb?

Anonym5
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1336100 14/02/2012 13:45
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Finn den minst trafikerte veien som er tilgjengelig. Meld dere på teknikkurs som lar dere hoppe opp og ned fra fortau som slipper billister forbi. Samme prinsipp som traktor på vei.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #1336103 14/02/2012 13:52
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Finn den minst trafikerte veien som er tilgjengelig.

La meg gjenta. Den veldig trafikerte veien er eneste vei til jobb. Hva gjør jeg da?

Meld dere på teknikkurs som lar dere hoppe opp og ned fra fortau som slipper billister forbi.

Synes du syklister som hopper opp og ned fra fortau er forutsigbare og trafikksikre?

Samme prinsipp som traktor på vei.

Kan en traktor hoppe opp og ned fra fortau? Kan den i det hele tatt være på et fortau?

Anonym5
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #1336104 14/02/2012 13:53
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Finn den minst trafikerte veien som er tilgjengelig. Meld dere på teknikkurs som lar dere hoppe opp og ned fra fortau som slipper billister forbi. Samme prinsipp som traktor på vei.

De minst trafikerte veiene krysser ofte mer trafikerte veier, Hva tror du er farligst kjøre langs trafikert vei eller krysse de?

Å hoppe opp og ned av fortau er en uting, da er man uforutsigbar i trafikken og til sjenanse for fotgjengere. Forøvrig er det ihvertfall i oslo vanligvis biler parkert langs alle fortau.

Hva med å kjøre ordentlig og forutsigbart langs veien og forvente (Og legge opp til) at de som vil forbi gjør det på en trygg måte. Er trafikken så tett at det ikke er mulig, da holder sannsynligvis uansett sykkelen følge.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: anonym5] #1336112 14/02/2012 14:11
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: pontiff
Finn den minst trafikerte veien som er tilgjengelig.

La meg gjenta. Den veldig trafikerte veien er eneste vei til jobb. Hva gjør jeg da?

Bra. Da forstår billisten bak deg at du ikke har annet valg enn å sykle på den trafikerte veien.

Meld dere på teknikkurs som lar dere hoppe opp og ned fra fortau som slipper billister forbi.

Synes du syklister som hopper opp og ned fra fortau er forutsigbare og trafikksikre?

Hvis forholdene er slik at ingen fotgjengere er på fortauet, så hvorfor ikke?

Samme prinsipp som traktor på vei.

Kan en traktor hoppe opp og ned fra fortau? Kan den i det hele tatt være på et fortau?

Traktor på vei med mye trafikk, kjører av veien for å la billister komme forbi. Det er et saktegående transportmiddel. Det er også du som syklist, og jeg syns det skal være mulig for deg å følge samme prinsipp.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #1336119 14/02/2012 14:25
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
Hvorfor sykler du på traffikert vei? Jeg godtar at folk gjør dette, men kunne gjerne sett at disse finner seg mer egnede veier med mindre trafikk.

For du leste helt sikkert at jeg godtar at folk sykler langs veien.

Heldigvis har vi trafikkregler som regulerer bl.a. hvor det er tillatt å sykle. Dermed blir det litt mindre interessant å høre hva enkeltpersoner "godtar".

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1336131 14/02/2012 14:40
Cantona Offline
Ringrev
Ringrev
Om jeg tolker Jonas riktig her, TROR jeg kanskje han troller litt gutter:)

Barberer legga:)
Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Jonas Tilseth] #1336157 14/02/2012 15:27
Dan Offline
More than words
More than words

Jeg hopper gjerne opp og ned fortauskanter, både forover og sideveis, men sideveishopp ville jeg aldri prøvd meg på med biler bak. Én liten glipp, eller en klikkpedal som løser ut i ansatsen, så ligger man plutselig og tørrsvømmer på asfalten rett foran bilen man prøvde å slippe forbi.

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: Cantona] #1336178 14/02/2012 16:29
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: Cantona
Om jeg tolker Jonas riktig her, TROR jeg kanskje han troller litt gutter:)

Eller så har Jonas fått seg bil i det siste ICON_WINK

Martin

Re: Syklister påkjørt i Trondheim [Re: haakotho] #1336391 15/02/2012 07:35
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Ikke bare bil, men AUDI ICON_WINK

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support