Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøpe "ny" brukt sykkel, eller oppgradere gamle?

Kjøpe "ny" brukt sykkel, eller oppgradere gamle? #1331991 04/02/2012 19:39
J
JonnAdrian Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Ja, skal jeg kjøpe "ny" brukt sykkel, eller oppgradere den jeg har ( 2009 Specialized Allez med Shimano 105, alu ramme, carbon gaffel.)
Er 15 år og sykler mye ritt om sommeren, så hva er lurest? Selge min nåværende sykkel for 9-10 k og kjøpe ny sykkel til 15-20 k, eller påkoste sykkelen min 3-4 tusen? Har allerde oppgradert den med Mavic Equipe hjulsett.
Hvilke deler burde jeg eventuelt bytte for å få en god sykkel til våren? ICON_LAUGH

Re: Kjøpe "ny" brukt sykkel, eller oppgradere gamle? [Re: JonnAdrian] #1332039 04/02/2012 21:29
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis du kjører en del ritt blir det fort også noen velt.... Med mindre sykkelen har uopprettelige skavanker eller ikke passer deg, så hadde jeg beholdt den og heller kostet på den litt... Bytt de delene som er utslitt eller av annen grunn klare for utskifting, eller som kan gi deg funksjonsmessige forbedringer ved å oppgraderes/byttes. ICON_SMILE Hjul har du jo byttet som du sier, ellers er jo det nesten alltid et godt punkt å legge litt penger i..

Dekk, kjede, kassett, drev, pedaler, bekledning, sko, hjelm, carbon(ade)styre (sparer vekt og øker komforten), sete....... alt kan jo byttes.... ICON_SMILE

Hvis du legger ut en komplett spec liste og evt forklarer litt om stand og hva du ønsker å oppnå med utskiftinger/oppgraderinger, så er det lettere å bidra med forslag! ICON_SMILE

Moderator  support