Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Bukkerittet 2012

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Trond Vidar] #1435683 30/06/2012 18:55
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Trond Vidar

Når skal du dra? Jeg skal sykle på formiddagen før jeg drar nedover

Jeg har GOOOOOD tid. Anytime ... Flyet mitt går mandag morgen kl 6.30 fra Rygge, og på Rygge skal jeg sitte i morgen natt.

Sykkelen min er i en EVOC bag da. Har du så mye plass hadde det vært HELT fantastisk!

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Re: Bukkerittet 2012 [Re: EirikO] #1435686 30/06/2012 18:58
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: EirikO
Jeg er fortsatt igjen og kjører forbi Lillehammer i morgen.. Men vet ikke helt når jeg drar. Antar en gang mellom 12 og 14..

Wow, da var det to stykker som var igjen :-)
Mellom 12 og 14 hadde vært helt topp.
Får du en EVOC bag (med sykkel inni) i bilen din?

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Moose] #1435695 30/06/2012 19:04
EirikO Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Moose
Jeg er fortsatt igjen og kjører forbi Lillehammer i morgen.. Men vet ikke helt når jeg drar. Antar en gang mellom 12 og 14..

Tja, si det. Har en saab 9-3.. Bør vel være en viss sjanse for å få den baki eller i baksetet.. Er på Thon Skeikampen i kveld hvis du vil teste..

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Oystein L] #1435696 30/06/2012 19:06
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Oystein L
Jaja, vi jenter på Bærtur ...

Bukkerittet er virkelig et flott ritt!

...men det er jo langt/tungt nok også uten "bonus-avstikkere"..? thinking

Helt enig, men dette må du ta med Heidi ... :-)
Hun syklet feil og vi bare fulgte etter. Det var meget flott der oppe på fjellet.
Veldig hyggelig å sykle tur sammen med Borghild og Heidi istedenfor å konkurrere mot hverandre!

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1435697 30/06/2012 19:06
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: Elgvenn2
Kom i mål uten noe mer om og men på 3.34.02, og 8. plass i klassa. Kunne vel vært 6-7 plass uten punktering. Dette er forøvrig pers med 8 minutter fra toppåret 2010, og 26 minutter bedre enn i fjor.

Sterk kjøring av deg i dag, hvor god har du tenkt å bli?

Satser på at jeg får årets eneste revansje på Birken, da du er stinn av Ultrabirken fra dagen før ICON_WINK

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Moose] #1435702 30/06/2012 19:13
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle

Finn ut om dette virker. Ellers kan jeg jo guide en fet tur i morgen tidlig ICON_WINK

Redigert av Trond Vidar; 30/06/2012 19:15.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435705 30/06/2012 19:18
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Formen blir bare dårligere og dårligere. Kom så vidt under 4.30.
Tror jeg enten må kutte ut lekingen på sti, eller ritt.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: suzuki421] #1435721 30/06/2012 19:47
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: suzuki421
Formen blir bare dårligere og dårligere. Kom så vidt under 4.30.
Tror jeg enten må kutte ut lekingen på sti, eller ritt.

Nei da Gard, du må klare å leke på ritt også, ikke slutte å leke på sti! Hvis ritt ikke er moro fordi formen ikke er så bra som ønsket kan det selvsagt være en idee å ta en måned for å sykle seg i form, med seriøst opplegg! Eller må en akseptere at en ikke blir like god i ritt hvis en sykler mest sti, men likefullt sørge for å ha det moro, f.eks sørge for at stiene som er moro på stisykling er moro på ritt også! Ikke like lett, husker jeg slet med det første året på TSR, men det kan en jobbe med! Sette seg delmål underveis f.eks (ikke fotisett, lek foran fart osv).

Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435744 30/06/2012 20:25
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For min del, fornøyd med resultat og tid, hadde knallbra utforkjøringer med flyt og "kontroll", og syntes også at kroppen fungerte bedre og bedre og siste halvdelen plukket jeg mange folk uten at noen syklet i fra meg. Det føltes godt. Men starten gikk muligens litt for fort, selv om det ikke føltes sånn i de første bakkene. Men et harddrag for å ta igjen Elgvenn før første terrengparti gjorde at jeg gikk inn i første terrengpartiet med for høye puls, ble kvalm og uvell, og syklet sånn middels bra fram til den bratte gå bakken! Der slo i tilegg leggstrekken fra tirsdag inn, så måtte jobbe med psyken for å holde fokus! Knallbra utforkjøring ned fra toppen gjorde at jeg fikk los på Kao og gjengen hans, men tuller masse i de korte terrengpartiet opp til Fagerhøi, faktisk kløner jeg til slik at jeg ikke klarer å sykle opp den bratte men korte bakken opp til selve Fagerhøi, det er mange år siden jeg ikke klarte den. Naturligvis blir jeg helt alene på neste grusparti, men flyten e mye bedre på det lange stipartiet nordover (digger det partiet) tar igjen noen, men her er det stor spreding og jeg sykler mye sammen med en Frøysykelist som drar på bra. Kjører forbi Elgvenn som har punktert, tar ikke igjen Kao og hans gruppe, og blir nok en gang solosykling på grusen! Men helt ok, jeg holder farten til de foran og de bak, og tror det var bra for meg å fokkusere på å tråkke riktig og holde komfor tempo! I kraftlinja kommer Elgvenn opp igjen, Kao og en flokk til har punktert, snakk om å stå i kø! Elgvenn drar i gang et heseblesende og imponerendes tempo opp det morsome og passe tekniske partiet etter drikkestasjon, jeg har ikke sjans, pulsen og kvalmen er for nær så holder eget tempo! Fra grusen og inn til mål sykles det jevn, selv om jeg føler at jeg mangler et gir (og dagsformen fra f.eks par av dagene i Trans Østerdal og TSR) går det passe fort og fra nå av tar jeg bare plasser, både på grus og terrreng! Ser ryggen til Elgvenn hele tiden og vi varierer mellom å være 1 minutt og 10 sekund mellom oss fra nå til mål (litt under halvminuttet bak i mål), inspirerende og motiverende. Tar igjen Anerz på det lange og nydelig terrengpartiet etter Fagerhøi og vi kjører sammen til den laaaange utforkjøringen etter siste grusparti. Her var vi sammen med 3 andre, siden jeg viste at jeg syklet raskere nedover i terrenget en de var det bare å komme seg først på traktorvegen og etterhvert stien! Farvel gruppen til Anerz og hei til gruppen til Elgvenn. Elgvenn ligger først i gruppen og drar i fra, jeg ligger sist, men passer de fleste oppover mot alpinbakken, en henger på hjulet mitt nedover og vi kommer oss kjapt og uskadet til mål par plasser bak Hamars gule råtass!

Takk til Bukkerittet, Fjellræven, Kao og resten av Brummisfolket for dette rittet! For dette er det beste rittet som finns! Litt bitter er jeg dog på dere, trodde det skulle deles ut 1 flaske underveis og ikke på hver stasjon, da kunne jeg droppet camelbacken på en 1.5 kg og hadde holdt med en flaske på sykkelen. Mao kunne jeg veid 1.5 kg mer og syklet like fort! Dvs jeg kunne spist en pose stor M, Walter Drasje hver dag de siste to ukene og syklet like fort, til og med enda raskere da det hadde vært en carboloading av en annen verden! Derfor bitter, nest år skal jeg veie mer!

Ellers spiste jeg og drakk for lite ï år, men antar det har med kvalmen å gjøre. Sykkelen (Scalpel 26)var perfekt, X-king 2.4 likeså, de ruller også veldig bra.

Er foresten litt bitter på Moose og dere to andre jenter som fikk syklet enda mer sti en oss andre! Søren og! Kan dette bli nye trase neste år ?

Redigert av oddefa; 30/06/2012 20:31.
Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435749 30/06/2012 20:28
M
MoHo Offline
Entusiast
Entusiast
M
Fabelaktig dag i fjellet, alt funka, ikke minst kroppen og beina.

Og hodet. Tror det at jeg syklet mer m hodet i dette rittet enn jeg normalt pleier utgjorde den store forskjellen.

Kom i mål og trodde pokker ikke mine egne ører, 3.35.05 i menn 50+. 20 minutte bedre enn persen for to år side, hvor jeg kom nedest på pallen (men da var ikke Kjell Seberg med, han er jo totalt uslåelig).

Gleder meg alt til NM i Halden neste lørdag!

"A singletrack require a multimind"
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Trond Vidar] #1435758 30/06/2012 20:45
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Trond Vidar
Finn ut om dette virker. Ellers kan jeg jo guide en fet tur i morgen tidlig ICON_WINK

Har sendt en PM til deg.
Hvis du har god plass i bilen blir det nemlig noe enklere.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435864 01/07/2012 07:54
F
FredrikL Offline
Entusiast
Entusiast
F
Kjempe bra ritt og jeg er vildig fornøyd. Første gang jeg fullfører Bukkerittet uten kramper. Klarte å punktere 2km før mål og valgte å trille inn med flatt framhjul. Tapte noen minutter på dette med endte som nr 6 i klassen med 03:31:03.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435894 01/07/2012 09:23
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Stemningsvideo fra Bukkerittet finner du her:
https://vimeo.com/45007039

Løvsteika
Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435985 01/07/2012 11:56
anerz Offline
Veteran
Veteran
Noen bilder fra rittet på nett?

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: fjellræven] #1435995 01/07/2012 12:19
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Startet med tanken på å ligge blant de første 10-15 i puljen inn i første terrengpartiet. Taktisk som vanlig valgte jeg å stille meg nesten helt bakkerst i startfeltet..... Men jeg trur jeg klarte å komme meg blant de første 10-12 inn i første terrengpartiet (var den én som dro fra alene helt fra starten?). Syklet bra helt frem til slutten av det andre terrengpartiet, og hadde vel fortsatt øyekantakt med de første. Men jeg er elendig på grus, for lite toppfart. Og som forventet så sluknet lyset litt etter drøye to timer. Hadde et fint OTB inn i første gjørmehøl ved kraftlinjen. Landet forskriftsmessig med begge beina godt plantet i gjørma klar for å ta imot sykkelen som kom etter (har øvd på det) da krampen slo inn i høyre leggen. Seilte overende og lå sikkert halvminuttet og sprellet i gjørma før jeg klarte å komme opp og strekke ut beinet. En tung time følgte og etternøylere begynte å ta meg igjen. Men etterhvert så løsnet det seg , til tross for små krampeanfall, og jeg klarte å øke avstanden til mange bak og klarte å kjøre innpå de nærmeste foran. Siste tok jeg med en halv hjullengde på målstreka. Hadde håpet å klare meg under 4 timer, det ble rett over, men fornøyd.

Oppsummering; Kos hele veien. Kjempe fornøyd med sykkelen.
Fantastisk løype full av flyttsti. Bukkerittet seiler opp som favoritt for min del. Takk til alle som var med å arrangere.
Og takk til de som varslet for 'skarpe stein' i tidligere nevnte myr. Det 'må' nesten være noe annet enn stein, så mange som punkterte der.

PS. I tilfelle noe har tenkt å overnatte på Bådstø-camping ved Tretten. Dropp den. Pubverten (?) der er tydelig vant til å jage ut gjestene etter stengetid (kl. 3?) med å spille en eller annen umpa-umpa-bedehus-låt ( var i hvertfall noe med umpa-umpa og halleluja) på full guffe. Etter en time valgte jeg å flytte teltet laaaaangt borte fra puben. Med dasspapir i ørene klarte jeg omsider å sovne igjen rundt femtida. Og da hadde han/hun spilt samme låten nesten uavbrudd i to timer.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Heliboy] #1435997 01/07/2012 12:20
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Heliboy

Syklet bakken på 5.40 helt opp, ser at noen i krempuljen kløner litt her ja...........

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Heliboy] #1436016 01/07/2012 13:05
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse

Supert å se filmen. Gøy med intervjuene og morsomt med kamera fra løypa. Virker mye morsommere å løypa det på film enn å sykle selv. Har kanskje noe med at jeg hadde mer enn nok med å holde meg fast på sykkelen enn å nyte...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Tange] #1436047 01/07/2012 14:15
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Sitat: Tange
(var den én som dro fra alene helt fra starten?).

Ja, det var meg (i blått hvitt kck drakt). Kun med håp om å kommer inn i terrenget i front. Du tok meg igjen etter ett par timer (på grus, forresten) og etter litt frem og tilbake ett lite stund kom jeg forbi på sti igjen.

Fornøyed med en tid som var 23minnuter kjappere en ifor. ICON_SMILE

Redigert av RobG; 01/07/2012 14:17.

#Pedalenkrs
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Heliboy] #1436053 01/07/2012 14:25
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Artig video. Det føltes relevant med laseroperasjon-reklamen, etter litt fokusproblemer :-)

Re: Bukkerittet 2012 [Re: RobG] #1436060 01/07/2012 14:39
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: RobG
Sitat: Tange
(var den én som dro fra alene helt fra starten?).

Ja, det var meg (i blått hvitt kck drakt). Kun med håp om å kommer inn i terrenget i front. Du tok meg igjen etter ett par timer (på grus, forresten) og etter litt frem og tilbake ett lite stund kom jeg forbi på sti igjen.

Fornøyed med en tid som var 23minnuter kjappere en ifor. ICON_SMILE

Ahhh, det var DEG. Jeg er så dårlig til å kjenne igjen folk. Vi møtes i forfjor på FastRide på Knapstad. Du syklet forbi meg da jeg hadde litt trøbbel med chainsuck og måtte gire manuelt til mellomdrevet for å få mer spenn på kjedet. Trur jeg passerte deg i oppoverbakke (min 'styrke'), like før vi ble tatt igjen av to MossCK-ryttere. Ser på resultatlista at vi var i nærheten av hverandre hele tiden, vi kunne jo ha syklet sammen, men det var ikke deg jeg slo på målstreken. Synd at jeg ikke fikk hilst ordentlig på deg.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Heliboy] #1436064 01/07/2012 14:45
Bjartemann Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Flaks at det flaue veltet mitt kom med i den lille bratte grus/gressbakken. Valgte litt feil spor der ja... Og kanskje litt feil teknikk, neida! Var det en vegg der?

Redigert av Bjartemann; 01/07/2012 14:50.
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Rønnern] #1436076 01/07/2012 15:10
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
(...)Av kjentfolk så jeg bare ØyNe og kao i første grusbakken. (...)
Det stemte jo ikke helt, så jo kao når han kjørte fra meg ved punkteringa, og deretter når han selv hadde punktert under høgspenten.

Sitat: Rønnern
Kom i mål uten noe mer om og men på 3.34.02, og 8. plass i klassa. Kunne vel vært 6-7 plass uten punktering. Dette er forøvrig pers med 8 minutter fra toppåret 2010, og 26 minutter bedre enn i fjor.

Sterk kjøring av deg i dag, hvor god har du tenkt å bli?

Satser på at jeg får årets eneste revansje på Birken, da du er stinn av Ultrabirken fra dagen før ICON_WINK

Tja, må vel satse på topp 3 snart kanskje? ICON_WINK
Du knuser meg lett på Birken, i fjor var det smerte i låra fra start til mål, får bare håpe du ikke tar meg igjen så alt for fort... ICON_SMILE

Punkteringen jeg fikk ser forøvrig ut til å ha vært en skikkelig rift i sideveggen på dekket, og også i Eclipse slangen. Går så fort med fulldemper at jeg ikke rekker å se akkurat hvor jeg plasserer sykkelen, og med de litt tynne sidevekkene i RK RS så er det lett å rive hull. Må vurdere protection utgaven....

Hadde litt flaks når jeg ikke punkterte igjen, slangen stikker jo delvis ut av dekket.... ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Bjartemann] #1436089 01/07/2012 15:46
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Bjartemann

Flaks at det flaue veltet mitt kom med i den lille bratte grus/gressbakken. Valgte litt feil spor der ja... Og kanskje litt feil teknikk, neida! Var det en vegg der?

Har du glemt at du har gir på den sykkelen?

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Oddefa] #1436117 01/07/2012 16:37
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Ikke akkurat noen kanonoppladning til rittet for meg, men det visste jeg jo på forhånd så... Men grei start, ikke noe supertempo opp på grusen akkurat, men syklet bra i terrenget og kom inn på Fagerhøi til ei grei passering i klassa og med en slags kontroll på avstanden framover med unntak av vinneren som er suveren.

I andre terrengparti kjørte jeg meg opp til han jeg ledet terrengcupen sammen med før siste rittet, og sammen med en TVKer fik vi kjørt oss opp til ei litt større gruppe som dro inn i kraftgata sammen. Og her ble jeg som flere har nevnt allerede med på massepunkteringen. Grr... Når denne karen punkterer så går tida.... Iflg Strava sto jeg stille 8,5 minutt, og da måtte jeg jobbe alene i motvinden på grusen tilbake og lufta gikk litt ut av ballongen... Kom inn på 3.48 til slutt, og ser at de jeg lå sammen med kom inn på 3.34 - 3.36.

Prøvde i hvert fall å sykle bra i terrenget, og som før i år så sykler jeg faktisk best nedover og hvis det er skikkelig bratt og teknisk oppover, i hvert fall hvis jeg sammenligner med de som er rundt meg.... Dvs det trodde jeg helt til Trond Vidar kom opp mot slutten av det siste lange gruspartiet. I utforkjøringen der fikk jeg kjørt meg for å si det mildt ;-)

Ordentlig trivelig å være med å arrangere dette rittet også, når man har så mange blide og fornøyde deltagere :-) Trivelig stemning i løypa og både før og etter, med trivelig og morsomt gulasjmåltid med Rønnern og flere :-)

Men skulle likt å ta en titt i gjørma der jeg punkterte. Punkteringen min ser ut som et skikkelig stikk tvers gjennom slangen fra ytterst til innerst.

Redigert av kao; 01/07/2012 16:37.

Re: Bukkerittet 2012 [Re: kao] #1436122 01/07/2012 16:50
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kao

I andre terrengparti kjørte jeg meg opp til han jeg ledet terrengcupen sammen med før siste rittet, og sammen med en TVKer fik vi kjørt oss opp til ei litt større gruppe som dro inn i kraftgata sammen. Og her ble jeg som flere har nevnt allerede med på massepunkteringen. Grr... Når denne karen punkterer så går tida.... Iflg Strava sto jeg stille 8,5 minutt, og da måtte jeg jobbe alene i motvinden på grusen tilbake og lufta gikk litt ut av ballongen... Kom inn på 3.48 til slutt, og ser at de jeg lå sammen med kom inn på 3.34 - 3.36.

Men skulle likt å ta en titt i gjørma der jeg punkterte. Punkteringen min ser ut som et skikkelig stikk tvers gjennom slangen fra ytterst til innerst.

Men nå må dere snart lære av birken arrangøren og gruslegge terrengpartiene he he. Nei da, men kan være lurt å gå gjennom og sjekke dette området, for noe ligger der som ikke bør ligge der! I allefall hvis en skal sykle der. Ellers har du nok rett i at du nok hadde vært ned på 3.34 hvis du ikke hadde punktert. Tok igjen "gjengen" din sånn halvveis på det fantastisk morsomme terrengpartiet rundt 5.5 mil, den som ender nede på Per Gynt veien igjen. Da var de ganske sluttkjørte så du med din seighet hadde nok hengt på meg når jeg forsvant fra de. Men du skulle fått kjørt deg nedover da også:)

Re: Bukkerittet 2012 [Re: sykkeloyvind] #1436133 01/07/2012 17:15
Bjartemann Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: Bjartemann

Har du glemt at du har gir på den sykkelen?

Tja, fikk ikke girt ned. Tar så lang tid... Neste år blir det SS! En liten stemningsrapport: terrengdesserten

Redigert av Bjartemann; 01/07/2012 19:30.
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Heliboy] #1436222 01/07/2012 19:48
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Så gøy at dere til og med fikk med oss to dunjakkene som stod midt innpå fjellet og heia ICON_SMILE Masse hyggelige syklister og masse smil til tross for noen små bratte kneiker..

Klemmer ble delt ut.. Noen fikk en dytt.. Generelt veldig godstemning yes

Gratulerer til alle som fullførte ICON_SMILE

Redigert av TruTech; 01/07/2012 19:49.

Ja Ja Ja!!!
Re: Bukkerittet 2012 [Re: TruTech] #1436237 01/07/2012 20:10
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: TruTech
Så gøy at dere til og med fikk med oss to dunjakkene som stod midt innpå fjellet og heia ICON_SMILE Masse hyggelige syklister og masse smil til tross for noen små bratte kneiker..

Veldig motiverende. Foreslår at dere står der hvert år! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bukkerittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1436243 01/07/2012 20:18
L
Lilletroll Offline
Entusiast
Entusiast
L

Så lenge man får en like fin tur over heiene som vi hadde etterpå så står jeg der gladelig hvert år. Skal dog huske halspastiller neste runde...gud så hes man blir av å gaule/hoppe/hyle i vinden

Re: Bukkerittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1436250 01/07/2012 20:31
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig

Vil jo EGENTLIG helst sykle selv.. Men når sykdom og arbeidsmengde ikke tilsier at man kan starte selv, så stiller jeg også gladelig opp igjen.. Og som Rikke påpekte; vi fikk jo en knall dag over Slagsfjella med kremnedkjøring, da er det bare å juble og være fornøyd med dagen ICON_SMILE

Ja Ja Ja!!!
Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Moderator  support