Varmen ja, budsjetterer med 3-4 liter underskudd imorgen. Håper det ikke blir dopingprøve på meg.
Siste ting som jeg ikke har bestemt meg for. Hvilken farge på trøya tar seg best ut på bildene? Har skummet gjennom fjorårets bilder men klarer ikke helt å bestemme meg. Hva er best her?
Ja nå sitter jeg på jobb og gleder meg til mitt første ritt noensinne! Etter gjennomkjøringen på søndag er både jeg og stisykkelen klare. Lykke til alle sammen!
Skulle ønske jeg hadde trent litt, mistenker at dette blir vondt.
Føler det samme. Grunnet jobb i utlandet har jeg hatt 1 tur på sykkel siden påske, og den var i går. Også hadde jeg 3-4 turer i påska. Men det er vel bare å åpne hardt og øke etterhvert, som vanlig ;-)
-Per-Eivind.
Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no. Og meld deg inn i NOTS. nots.no
info mail sier: "Her er starttidene for Terrengsykkelrittet 2012. Etteranmelding, endring av klasse/distanse og kjøp av lisens kan gjøres i sekretariatet INNTIL 1 TIME før aktuell puljestart. Merk at Sekretariatet har åpent fra 07:00 til 09:15, og vil være utendørs i år (G-Sport telt ved start / mål)."
mens nettsidene sier: "Sekretariatet er i 2. etasje på klubbhuset, der du kan betale engangslisens eller foreta andre administrative saker fra 07:00 til 08:15. Klokken 08:15 stenger ABSOLUTT ALL påmelding / endring, uansett årsak."
Hva er korrekt?
Sekretariatet er flyttet til rødt telt, rett utenfor klubbhuset. Kunne ikke ha det så nærme start/mål pga tidtakerbrikkene.
Lykke til i dag...var med i fjor og rittet er på min topp tre liste... Veldig bra. Grunnlaget er for dårlig og usikker på om ryggen er 100 % klar for denne typen ritt. Men neste år........
DNF på meg nok en gang. Først tråkket jeg bakhjulet ut av ramma og en eller annen metallinsert der må klemmes på plass igjen. Flaks or meg kom det er hyggelig kar som var tilskuer og han kunne bistå med en Leatherman.
Fikk bakhjulet på plass og QR festa så hardt det overhodet er mulig, knoting i terrenget og så punktering! Skifte slange og det går jo ikke fort og rett etter starten av utforprisen, nok en punktering. Ny slange skiftes, det går ikke fort nå heller.
Kommer meg et eller annet sted før Rustadsaga (er ikke så kjent i området), så klarer jeg faen meg å sette den feite ræva mi ned på setet og brekke setepinnen i festet til setet.
Egentlig var det like greit, da kunne jeg bryte med god samvittighet...
TSR er et teknisk ritt, for teknisk for meg. Men hyggelig er det. Selv om jeg ble tatt igjen av mange i terrengpartiene og jeg ikke alltid klarte å komme meg ut av løypa, var folk hyggelig og takket når de passerte. Ikke noe roping som hold høyre eller fløtt deg. Nydelig!
Da var også årets Terrengsykkelritt unnagjort, den gang med litt dårligere resultat enn ifjor, men pytt, pytt. Sykkelen holdt stand, ingen tekniske problemer underveis. Så noe må jeg jo gjøre riktig
Igjen la også jeg merke til hvor høflig folk er som ønsker å kjøre forbi - mange takket etter forbikjøring. Mot slutten begynte jeg å kjenne temperaturen, det holdt definitivt med en runde for meg.
Godt med Cola i målområdet (selv om Cola-glasset gitt av en yndig dame ved Skullerudhytta smakte enda bedre). Men den derre tørre kjeksen dere deler ut sammen med colaen kan dere begynne å hoppe over. Noe så tørt og hardt - makan. Kom bare halvveis med min ...
Da var årets ritt gjennomført uten noen form for tekniske eller fysiske problemer (utover ben sprekkeferdig av melkesyre i de lange grus bakkene...) for min del.
Jeg stilte på start med senkende skuldre med planer om 1 runde i utpreget sofa-sliter tempo, noe jeg lykkes bra med å gjennomføre. Utrolig deilig å ikke stresse med å holde høy fart og ambisjoner om god tid egentlig. Min eneste ambisjon var å kose meg på hele runden. Og kos ble det
Fantastisk vær og fantastisk god stemning. Og som flere allerede har sagt, meget god "løypekultur" hos de fleste. Håper det gikk bra med de som ble hentet av sykebil ved inngangen til første terrengparti. Takk også til alle vaktene og arrangøren som etter mitt skjønn gjennomførte et prikkfritt arrangement.
Knota fælt ned fra Garfangåsen (klarte blant annet å dette ned fra kloppen over myra da jeg skulle sette meg på sykkelen igjen etter å ha tryna) og gikk på huet ned i ei grøft full av brennesle da jeg skulle ta i mot cola ved Skullerudstua, ellers ikke mye å klage på.
Var veldig usikker på formen, så det ble veldig kontrollert fram til Slettfjell, morro å ha litt å gå på mot slutten.
All positiviteten til tross; noen bør rammes av dårlig karma. Ligge på hjul på grusen, stikke forbi 200 meter før Garfangåsen for så å knote det til for alle bak i samtlige kneiker: Neste liv som G-strengen til verdens feiteste mann...
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
I det jeg kom mot mål ble det en voldsom jubel hos publikum og speaker, hyggelig tenkte jeg, men så raste Håkon Austad forbi og kuppet hele målgangen min. Mulig det var han de jublet for likevel...
Men jeg er fornøyd tross røket girvaier i første stiparti , og et kjempetryn i utforprisen. Det var hyggelig stemning i løypa og jeg sender en takk til alle løypevaktene som heiet og smilte selv om de sikkert heller ville syklet selv!
Veldig moro å være med på TSR igjen! Veldig fine forhold i løypa. Litt kø i det man begynte å ta igjen folk fra pula som starta 10 minutter før, men det gikk seg til!
Raskere tid enn i fjor, bedre plassering (2.plass i klasse MSP1 17-29). Med bare 1 tur på sykkel siden påske så kan jeg ikke annet enn å smile :-)
Gleder meg til neste år!
-Per-Eivind.
Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no. Og meld deg inn i NOTS. nots.no
Førstereis og utrolig morro. Det ble med et chainsuck, et fint tryn over styret nedover steinrøysa på Slettfjell og punktering i utforprisen. Ble akkurat under 2 blank. Bra med løypevakter og bra merket. Kjempe ritt i sommerværet!
Her basker man seg gjennom to runder i m sport 50-59, og andre runden med masse krampeproblemer - men så står det DNF i resultatlista - har det vært brikkeproblemer for noen i dag?
Håper jeg får endret dette - rimelig surt hvis ikke, Startnr 324, tid ca 4.09 etter egen klokke.