Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kan du anbefale frikjøringski?

Kan du anbefale frikjøringski? #1329031 29/01/2012 21:37
A
amigo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
A
Hallo.
Jeg har kjørt telemark i tyve år, men nå sier knærne at nok er nok. De vil heller sette slalomsvinger. I mange av disse årene har jeg kjørt fast i Røldal og det skal jeg fortsette med. Jeg trenger altså noen gode løssnøski som også er litt lekne slik at jeg kan henge på guttungen når han skal kjøre i skogen. Har dere noe gode tips?

Re: Kan du anbefale frikjøringski? [Re: amigo] #1329038 29/01/2012 21:56
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
4Frnt Renegade
Whitedot Redeemer
K2 Obsethed
Black Crows Nocta
Black Diamond AMPerage / Megawatt
G3 Highball
Armada JJ evt AK JJ

Re: Kan du anbefale frikjøringski? [Re: amigo] #1329144 30/01/2012 09:00
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
I helgen har jeg hygget meg med superforhold i Hemsedal, og kjørt både mine egne Birdos Puder Luder (skreddersydd: "full rocker" og 191cm) og Salmonon Rocker 2. Begge to er supre, og anbefales på det aller luneste. Jeg ender som oftest på ludderne, selv om Völkl Gotama, Stöckli Stormrider DP og K2 Seth Vicious også står i boden.

Jeg tror forresten Fri Flyt hadde en stor, grundig test av ski i forrige nummer.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Kan du anbefale frikjøringski? [Re: amigo] #1329151 30/01/2012 09:18
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K2 Darkside, Sidestash eller Pontoons er alle lekne ski. Bakskia på DS og SS er veldig mye og aggresiv bakski noe som gir selv den superdrøye DS svingegenskaper langt utover svinger i pudder, men den (synes jeg ihvertfall) blir mye å ta med seg når skia er lange så jeg kjører stort sett(Har noen coomback som er en del lengre) på disse skia med samme oppgitte høyde som meg selv. Pontoon er en annen type ski med full rocker bla så denne skia er myk over det hele forgiving og snur på en 50 øring, interessant med denne ganske så uttalte pudderskia er at den funker like bra bare det er mykt, i oppkjørt terreng feks. I preppa løype suger pontoon, DS funker bra faktisk og med SS trenger du ikke fler ski
hvis du er villig til å inngå noen små kompromisser på forskjellig underlag. Om jeg kun skulle hatt en ski hadde ihvertfall jeg ikke vært i tvil selv om Gotamaen til vølkl også er en god AM ski.

"It never gets easier, you just go faster."

Moderator  support