Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vaske mørke fuger..?

Vaske mørke fuger..? #1328770 29/01/2012 09:36
Johnny Yuma Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg har gjort den tabben å velge mørke fuger mellom flisene i dusjen, og det synes helt umulig å unngå at såperester gror fast. Jeg skrubber og skrubber, men det blir virkelig ikke bra.
Med et publikum som vasker sykkelen ukentlig med tannbørste og pinsett, skulle jeg tro dette er et forum som kan gi fornuftige tips .. :-)

Re: Vaske mørke fuger..? [Re: Johnny Yuma] #1328926 29/01/2012 18:11
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Jeg har brukt produkter herfra med hell. Hovedsakelig til bilpleie, men en del av produktene er like god innenfor husets fire vegger også. En forsegling etter du har rengjort vil jeg tro at gjør det lettere ved senere rengjøring også.

Evt. er nanosvampen herfra verdt et forsøk også.

Vet ikke om dette dekker dine behov, men det kan være verdt et forsøk.

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Vaske mørke fuger..? [Re: Johnny Yuma] #1329113 30/01/2012 08:09
jsdk Offline
Ringrev
Ringrev
Om du har marmorfliser så pass på å ikke bruk vanlige rengjørings produkter, uten da må du ha syre-neutrale midler beregnet for bruk på marmor.

Selv måtte jeg nyligen skrubbe bort et lag voks fra marmorflisene på badegolvet. For hånd. En helvetes jobb, så takk og lov for POC knebeskyttere ellers hadde jeg blivet helt ødelagt. På med et oljebasert produkt etterpå som holder lengre enn voksen istedenfor.
Kanskje det finnes noe lignene for fuger? Såperestene må selvfølgelig bort først, men om man kan impregnere dem så du slipper problemet igjen?

Re: Vaske mørke fuger..? [Re: jsdk] #1329196 30/01/2012 10:28
tron Offline
Besatt
Besatt
Jeg går over fugene med en damprenser fra Biltema et par ganger i året. Sprayer på vanlig baderomsvaskemiddel først. Det tar sin tid å ta en og en fuge, men resultatet blir veldig bra. Om det er skadelig eller ei aner jeg ikke, men det er den eneste metoden jeg har funnet som gir rene fuger.

Moderator  support