Du bør satse på Fulcrum. Notubes hjulene bruker myk aluminium som slites fort. Har et hjulsett av disse og ble utslit på 3000 km. Bosset er også mykt. Her ble det store hakk etter kransen.
Dette gjelder vel de fleste nav med alu boss..... Jeg har hatt skikkelige hakk etter kransen i bl a bosset på DT240 nav, som vel er å regne som topp kvalitet.
At de slites fort skal jeg ikke uttale meg om, for der har jeg ingen erfaring. Men 3000km kan for en syklist innebære MYE nedkjøring og dertil bremsing, eller padde flatt og nada bremsing... i siste tilfelle vil jeg påstå at de sannsynlig ville holde mye lenger!

Men en lett felg med lite gods vil oppleves som mykere, og sannsynlig slites raskere... Men det er vel noe man ofte godtar, for å få et lett komponent, kontra et tyngre og bombesikkert....
Har også hørt om tilfeller der Notubes mister eikespenn og blir myk om du bruker tubelessdekk. Dekket trykker sammen felgen og dermed mister eikene spennet.
Så la være å kjøre tubeless da!

Dette er vel heller ikke noe som Notubes er alene om. Har man et hjulsett med en så lett og sånn sett "spinkel" felg, blir den utsatt for mye krefter, og mer direkte press med et tubeless oppsett enn med dekk og slange.
Totalt sett, smaken er som baken, den er delt! Skal en ha et finfint treningshjul som tåler det meste er Fulcrum 3 sikkert finfine, vil en ha et hjul som kanskje har litt kortere levetid og er litt lettere (jeg tror det er lettere i hvert fall....

), så kan en gå for Notubes... Uansett er dette såvidt rimelige hjul at en kan vel ikke helt regne med å få i pose og sekk.