Pappaperm, så hva passer bedre enn å bygge hjul på stellebordet mens de små sitter i badekaret? Fruen fikk tidenes største ringer i julegave, Stan´s Crest 29 felger i hvitt. De flettes fast i Pretty and Strong Chris King nav, blanke DT eiker, og toppes med en herlig frekk og blomstrete bremseskive fra Hope med matchende kalipre og hendler. Forhåpentligvs blir det også pretty strong.
En lilla Inbred skal bygges. Fortsettelse følger.
(Kall meg en jålebukk, men siden Fruen og jeg er jamnstore får jeg nå endelig en unskyldning til å sykle rundt på en over snittet søt sykkel)
Redigert av DavidS; 16/01/201214:15. Rediger grunn: bilder på plass
Jeg kjøpte de hos CRC, men ser at de er discontiuned nå. Mulig du får de andre steder, eller at de var en limited edition. De heter ihvertfall Hope Tech X2 Pink.
Kidsa stusser ikke et øyeblikk, men både Fruen og bikkja (det er hans sofa) lurer på hva den ramma gjør i der. Demontert, vasket og smurt. Et par dings, men ingen dents, og Inbreden er klar for et nytt, lettere og vakrere liv.
Redigert av DavidS; 18/01/201210:05. Rediger grunn: bilde
Og bygginga går ikke knirkefritt denne gangen heller:
-Kjedestrammerene går ikke inn på bolt-on akslingen til CK, gjengene er er i veien. Kan jeg klare meg uten? -KMC SS kjedet er for kraftig for min Parktool kjedekutter, hvordan kutter jeg det da?
Sånn! On-One Inbred ramme, Stan´s Crest + CK satt opp slangeløst med Ardent, en del hyllevare fra On-One, KMC kjede, Stylo SS krank, Hope bremser, custom kjedestagsbeskytter (brukt Vredestein Fortezza Tricomp), :Fizik holker. Betydelig lettere, betraktelig finere. Første inntrykk bringer meg minner om min første BMX faktisk, pur sykkelglede!
Redigert av DavidS; 19/01/201216:44. Rediger grunn: bilder på plass
Yup! Strålende! Å bygge sykkel for dama kan absolutt anbefales, alle mulige slags bonuser og bivirkninger som følger med;-)
Har prøvd å foreslå det i heimen, men får bare "trenger ikke bygge noe nytt når stock funker". Håper bare at on-one ikke har bygget opp pendleren hennes når det omsider vil ankomme.
Takker! Først og fremst ønsket Fruen å gjenoppleve sykkelgleden hun hadde som barn, så målet var en helårs komfy og solid lekesykkel, og her tror jeg vi har truffet innertier. Nå kan hun bare sykle, alene eller med ungene, i ring og på måfå rundt på tunet og jordet uten å tenke på omkledning, tråkkfrekvens, hastighet, watt, gir eller noe. Geometrien i forhold til kroppsstørrelse er omtrent slik det var for 25 år siden: høy front, store hjul, kort akselavstand, lav standover, en utveksling og flatties. (Kanskje jeg skal tape fast et fotballkort i bakhjulet??) For det andre, og dette er en bonus, kunne jeg tenke meg en lettere og frekkere SS å sykle teknisk med. En fordel når vi begge er like store:-D Så i all hovedsak er bruksområdet lek.