Tenkte jeg skulle prøve ett nytt sete nå da jeg ikke er helt fornøyd med det jeg har nå.. Går greit de første par timene, men etter det, så er det mye opp å stå så det ikke blir så fryktelig vondt.. Har ett Spezialized toupe 143 nå.. Har tidligere prøvd Selle Italia flite gel å Fizik Arione uten at de har vært noe særlig bedre.. Noen som har tips til andre seter som kanskje er verdt å titte på?
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Tenkte å anbefale deg Prologo Nago. Har kjørt en sesong på dette nå, etter noen år på Arione. Kort fortalt er Prologo i alle fall for meg det beste setet jeg har kjørt på.
Har selv Spezialized Toupe og Selle Italia Flite, men på landeveissykkelen bruker jeg Selle Italia Turbomatic Gel Flow når jeg har mye lange turer - kan også brukes på terrengsykkel.
Hvordan stiller man inn ett Specialized Romin noenlunde korrekt?? På de tidligere setene, (Arione og Toupe) har jeg justert med vater på setet, men på Romin så er det jo en liten oppsving bak å nedbøy foran.. Gjelder samme reglene her?
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Hvordan stiller man inn ett Specialized Romin noenlunde korrekt?? På de tidligere setene, (Arione og Toupe) har jeg justert med vater på setet, men på Romin så er det jo en liten oppsving bak å nedbøy foran.. Gjelder samme reglene her?
Godt spørsmål egentlig, de kunne gjerne ha spandert en linje eller to om det i manualen. Jeg mener å huske at jeg endte med å sette det slik at rails'ene ble vannrette, det funker ihvertfall for meg. Men det er en helt hjemmestrikket metode....
Rails i vater høres ikke helt riktig ut for meg, da vil det vel tippe alt for mye fremover...? Se på vedlagt bilde, det pleide å være sykkelen min, med Romin-sete. Perspektivet blir ikke helt riktig på bildet, men jeg hadde nok bakenden av setet høyere enn fronten samtidig som det er en tanke motbakke på setets midtparti. Sykkelen er slaktet og delvis solgt, så jeg får ikke målt.
Det er jo bare å prøve seg fram da.. Jeg foretrekker litt godt framoverlent - mindre press på pungen da. Dessuten er det fint når jeg ligger langstakt i bukken, aerodynamisk som en gravid elg.