|
Jobbsøking og nåværende arbeidsgiver
|
Jobbsøking og nåværende arbeidsgiver
13/01/2012 18:44
|
anonym5
OP
Anonym5
|
OP
Anonym5
Mulig dette har vært oppe før, men jeg finner det ikke i farta.
Jeg vurderer å skifte jobb. Det er ikke hastverk, og jeg er forberedt på å ombestemme meg. Jeg søker bare jobber som er absolutt gull, og er ikke desperat. Jeg ønsker rett og slett noen nye oppgaver og et annet arbeidsmiljø.
Nå har en slik jobb dukket opp. Jeg vurderer selvsagt å søke, men hvordan gjør jeg dette mest mulig diskret ovenfor min nåværende arbeidsgiver? Jeg vet at man ikke må oppgi referanser, men at de kan "oppgis etter behov", eller noe.
Det som gjør at jeg er kvalifisert til jobben er jo mine erfaringer og kompetanse i nåværende jobb, og det ville vært helt naturlig å oppgi sjefen eller en medarbeider som referanse. Hvis jeg kommer til intervju, og de ringer referansen, men ikke tilbyr meg stillingen, hva vil arbeidsgiver tro om meg da?
Som sagt, jeg er jo ikke desperat etter en ny jobb, og den må ikke komme NÅ. Men jeg sonderer terrenget litt.
Anonym5
|
|
|
Re: Jobbsøking og nåværende arbeidsgiver
[Re: anonym5]
13/01/2012 19:11
|
Liol
Ringrev
|
Ringrev
Hvis du kan, bruk en kollega (som er til å stole på) som referanse. Sjefen din bruker du først på den neste jobben hvis du har et slikt forhold til han/hun. Jeg ville helt klart unngått at nåværende arbeidsgiver får vite om at du søker på en annen jobb.
|
|
|
13/01/2012 20:37
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har du noen tidligere kollegaer som har gått til andre stillinger, kan kanskje de hjelpe deg? Det vil jo være en fin måte for eventuell ny arbeidsgiver til å forstå hvorfor du vurderer et jobbytte.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
13/01/2012 22:48
|
Ola R.
Veteran
|
Veteran
Dette er enkelt:
"Jeg ber om at søknaden behandles konfidensielt overfor min nåværende arbeidsgiver".