Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Falt i trappa.!!

Falt i trappa.!! #1320803 09/01/2012 22:57
Biky'girl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
hei dere
falt i trappa på fredag ''nei var ikke full'' ICON_WINK har operert i knærne for få uker siden, har slitt med stive knær og en del smerter etter operasjonen. Da jeg falt så bøyde jeg beinet på en slik måte som jeg fysisk ikke klarer for tiden. Det gjorde sabla vondt, en slik smerte har jeg ikke kjent på 25 år. Den intense smerten varte ikke så lenge 1-2 min men det føltes lenge nok,. Har vært mer stiv i beina og litt vondere etter det. men klarer jo å gå uten krykker. Har noen av dere skadet dere under rehabiliteringen av kneoperasjonen, er redd det kan ha skjedd noe jeg frown

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320807 09/01/2012 23:08
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Tror det beste du kan gjøre i dette tilfellet er å oppsøke lege for å få sjekket om du har fått noen ytterlige blødninger der du er operert.

Redigert av thewizard; 09/01/2012 23:09.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320812 09/01/2012 23:29
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg klarte noe lignende etter meniskoperasjon. Da sprakk muskulaturen i låret. Både foran og på siden. 3 mnd med krykker og skinne. 9 mnd rehabilitering.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320822 10/01/2012 00:44
Biky'girl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
skitt det var nok ikke moro. Fikk du sterke smerter etterpå da eller? jeg føler meg veldig stiv og har ikke så lett for å sove om natten heller ;( ringer ortopeden min i dag jeg. Skal jo begynne på jobben til fredagen og det innebærer mye gåing, føler slett ikke for det nå jeg ;(

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320823 10/01/2012 00:48
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Biky'girl
skitt det var nok ikke moro. Fikk du sterke smerter etterpå da eller? jeg føler meg veldig stiv og har ikke så lett for å sove om natten heller ;( ringer ortopeden min i dag jeg. Skal jo begynne på jobben til fredagen og det innebærer mye gåing, føler slett ikke for det nå jeg ;(

Jepp, ring og snakk med ortopeden din. Så får dere vurdere om jobbing er en god ting eller ikke.

Jeg har ikke vært operert i knær(men kan litt om det)men skadet meg ganske hardt i kneet for endel år siden. Heldigvis uten avrivning, men det tok lang tid å bli bra igjen.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320825 10/01/2012 00:54
Biky'girl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
ja kanskje ortopeden bruker ultralyd for å se om det har skjedd noe da kanskje?

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320827 10/01/2012 02:11
gare Offline
More than words
More than words
ja kanskje ortopeden bruker ultralyd for å se om det har skjedd noe da kanskje?

Njaaaaa, det tviler jeg vel egentlig på, dvs. er det en blødning kan det godt tenkes at man ser det på ultralyd, det er mer snakk om nødvendigheten av å gjøre en undersøkelse i forhold til de behandlingsmessige konsekvensene det får. Eksempelvis vil en ortoped kunne vurdere bevegelighet og smertenivå, og slike ting, basert på dette kan han/hun vurdere at ingen behandling vil være nødvendig, eller effektiv, da er det heller ingen vits i å ta en ultralyd eller gjøre andre undersøkelser.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320867 10/01/2012 08:15
Rockefoten Offline
Ivrig
Ivrig
Du burde ha sykla ned trappa, mye tryggere... (kunne ikke dy meg)

I've got a bike, you can ride it if you like.
It's got a basket, a bell that rings
And things to make it look good.
I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1320997 10/01/2012 12:12
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg fikk store smerter der og da. Så var det levendes smerter i en helg. Men bene ble stivere og stivere. Og jeg la merke til at jeg hadde mer smertere hvis jeg belastet det selv meg krykker.

Etter dag nr 3, så bar det til Diakonhjemmet. Etter mr så fikk det avkreftet at muskulaturen hadde røket fra feste men overraskelsen var at fiberne hadde skilt lagt, alle som en.

Team Ibis / Probike

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1321043 10/01/2012 13:43
Biky'girl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
ojda..max uflaks for deg da ;( håper ikke jeg er like uheldig. Merker at jeg er stivere i beina og får plutselige skarpe smerter i blandt i kneområdet. Ringte til ringvollklinikken i dag men Kase var ikke der i dag så må prøve i morgen igjen.

Er du helt bra i dag polkaDOT?

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1321184 10/01/2012 18:15
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Eneste problemet jeg har at hvis kneet er kaldt så klarer jeg ikke å bøye kneet slik at ankelen toucher rumpa. Og det tok 2-3 år før jeg kunne løpe.

Og har fortsatt litt tynnere høyrelår enn venstre. Men setter meg ikke noe tilbake hverken på sykkel eller ski.

Team Ibis / Probike

Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1321185 10/01/2012 18:16
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
ojda..max uflaks for deg da ;( håper ikke jeg er like uheldig. Merker at jeg er stivere i beina og får plutselige skarpe smerter i blandt i kneområdet. Ringte til ringvollklinikken i dag men Kase var ikke der i dag så må prøve i morgen igjen.

Er du helt bra i dag polkaDOT?

Jeg skjønte etter noen dager, pga smertene som var annerledes, at noe hadde blitt forverret etter uhellet.

Team Ibis / Probike

Re: Falt i trappa.!! [Re: polkaDOT] #1321980 12/01/2012 13:43
torstein Offline
Ingen custom tittel her nei....
Ingen custom tittel her nei....
Gjorde noe liknende noen dager etter en meniskoperasjon for 2 år siden.

Kunne i utgangspunktet ikke bøye kneet mer en 60-70 grader pga. hevelse og stihet. Tråkket gjennom snøen ned til låret på det "gode" benet, noe som medførte full bøy av det vonde. Gjett om jeg skreik?? Guttungen kikket ut vinduet og lurte på hva som skjedde.

Konsekvens: Litt mer verk de første to-tre dager, litt mer hevelse (?), og en erfaring rikere om at det er dumt å gjøre slik... Legen sa det ikke var noen fare bortsett fra ubehag så lenge det ikke var noe som var lappet sammen inne der.

Hvordan går det med deg nå?

Torstein

If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?

The one true answer is known to that rider alone...
Re: Falt i trappa.!! [Re: Biky'girl] #1322153 12/01/2012 20:17
Biky'girl Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
godt du kan sykle å stå på ski nå polkaDOT ICON_SMILE

torstein?: kan jeg skrive at jeg ble litt glad når jeg leste innlegget ditt, det var som om du beskrev det slik jeg hadde det..sinnsyk smerte der og da og skrek av full hals ICON_LAUGH jeg er fremdeles stiv og føler at jeg har litt vondere i rett under kneet. Får jo ikke tak i ortopeden min på tlf heller :/ men ble litt mer optimist når du fikk en slik tilbakemelding, det er sikkert slik med meg og ICON_LAUGH

Moderator  support