Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 6 1 2 3 4 5 6

ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: anderz] #1454554 02/08/2012 10:06
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: anderz
Du kan forresten få en fin pakkepris på EE-bremsene sammen med MadFiber-hjula mine så er du i mål på en blunk devilsmile


Nei det ligger vel over mitt budgetbygge, får søke litt rundt etter godt brukte skeleton/KCNC el bremser

-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: anderz] #1454600 02/08/2012 10:39
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: anderz
Du kan forresten få en fin pakkepris på EE-bremsene sammen med MadFiber-hjula mine så er du i mål på en blunk devilsmile


Hmmmff, det var nå man skulle hatt feriepengene(og selvsagt også en litt mindre familie som skulle på ferie), på den annen side er vel Det Grønne Lynet så tung at det ikke spiller så stor rolle ICON_SMILE


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: gare] #1458117 07/08/2012 05:27
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266

"Slark i Kranken" er det et begrep som blir brukt?

Det er siste gang eg handler brukt krank...så det store spørsmålet er kva skal eg handle inn no?(og hvilke merke/utveksling)







fra kveldsturen igår kveld, 32,1km-685hm-24,2km/t-156bmp

regards
-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1458130 07/08/2012 05:58
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 315
S
Simenhbe Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
S
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 315
Hvis du har slark i kranken, så er vel det det riktige begrepet å bruke ja ICON_WINK

Men hvor er det slark, hvilken retning? Når du finner ut hva som er løst eller slitt går det jo sikkert an å ta en service på den kranken du har i stedet for å bytte krank (gitt at du egentlig er fornøyd med den du har)?

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1458169 07/08/2012 06:59
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
thamg Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
Tja - eller er det egentlig mulig å ha slark i selve kranken..? Denne er jo satt sammen av ulike stive deler, som skal være skrudd sammen så det sitter.
Det kan derimot være slark i lageret? Kranklager er jo forbruksvar - rimelig og (vanligvis) enkelt å bytte.

Som Simen, spør jeg; hvor er det slark?

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: thamg] #1458181 07/08/2012 07:15
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: thamg
Tja - eller er det egentlig mulig å ha slark i selve kranken..? Denne er jo satt sammen av ulike stive deler, som skal være skrudd sammen så det sitter.
Det kan derimot være slark i lageret? Kranklager er jo forbruksvar - rimelig og (vanligvis) enkelt å bytte.

Som Simen, spør jeg; hvor er det slark?


Ja nei kan jo ikkje vere så masse anna en lageret som ryker (såsant det ikkje er sprekker/brudd, så var igrunn derfor eg lurte på om "slark i kranken" var et begrep...

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1458187 07/08/2012 07:20
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,606
T
Trillebår Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
T
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,606
Sitat: andrev

[font:Arial Black] det store spørsmålet er kva skal eg handle inn no?(og hvilke merke/utveksling)
regards
-A-


om jeg kunne velge og ikke måtte være så klassisk, ville jeg kjørt på med rotor 3d krank og Q-rings:) men ett classic prosjekt kan vel ikke ha slikt:p
39/52(aero ring ytterst pga stivhet og looks:p) evt kjøpe compact krank for og få 36/52 aero ring ytterst igjen for stivhet og looks:p


-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: Trillebår] #1458271 07/08/2012 08:22
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
q-rings hadde vore moro å prøve.

Kjører på en hybrid no..
chorus 11 kompakt kranksett(34/50)
record 10 kasett bak (11-25)

Er såppas råten i låra enda, så tyngre utveksling får vente litt..
-A-

edit; men må til å handle inn verktøy for å bytte lager, holder vel ikkje med normal verktøy her...?

Redigert av andrev; 07/08/2012 08:29.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1458346 07/08/2012 09:18
Registrert: May 2010
Innlegg: 767
Liol Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2010
Innlegg: 767
Antar det er en Ultra Tourque krank du har. Her ser du hvordan du kan bytte lagrene selv: http://www.youtube.com/watch?v=EJ7VlQkCT9M

Den avdrageren koster 534,- hos Bikeshop, mens for å banke de nye lagrene på plass igjen så holder det med et rør i ca riktig dimensjon og du får også med verktøy for å banke det på plass igjen.

Du kan greie jobben uten avdrageren også (gjorde det selv da jeg byttet lager sist gang, brukte en tang og gummihammer), men vil tro at jobben blir betydelig enklere med riktig verktøy.

Redigert av Liol; 07/08/2012 09:27.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: Liol] #1458368 07/08/2012 09:37
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: Liol
Antar det er en Ultra Tourque krank du har. Her ser du hvordan du kan bytte lagrene selv: http://www.youtube.com/watch?v=EJ7VlQkCT9M

Den avdrageren koster 534,- hos Bikeshop, mens for å banke de nye lagrene på plass igjen så holder det med et rør i ca riktig dimensjon og du får også med verktøy for å banke det på plass igjen.

Du kan greie jobben uten avdrageren også (gjorde det selv da jeg byttet lager sist gang, brukte en tang og gummihammer), men vil tro at jobben blir betydelig enklere med riktig verktøy.


Takk for tipset!
Blir å handle verktøy og lager snarast!
-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1459118 07/08/2012 21:57
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Da er lager demontert, gjekk greit med en ters fra garasja.
Då er det bere å legge inn bestilling på lagersett+evnt q-rings?

-a-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1459587 08/08/2012 12:32
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: andrev
Da er lager demontert, gjekk greit med en ters fra garasja.
Då er det bere å legge inn bestilling på lagersett+evnt q-rings?

-a-


Utarta seg litt det her...
Noken som har input på om eg vil merke stor forskjell på utveksling på denne endringa(husk eg er jo ei klatregeit...);

Kjøre no:
11-23 (record 10) bak og 34-50 (chorus 11) front

Alternativt nye komponenter;
12-26 (KCNC 10) bak og 36-52 (q-rings) front

kalkulator
-A-
eller er eg heilt på bærtur??




Redigert av andrev; 08/08/2012 12:34.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1459597 08/08/2012 12:46
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
50/11=4,55
52/12=4,33

34/23=1,47
36/26=1,38

Du vil altså få litt lavere utveksling (lettere gir) i begge ender.

Med 54/38 foran og 12-26 vil du få ca samme utveksling som i dag. ...Hvis Rotorklingene finnes i 38 og 54, da.

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: Stein] #1499106 05/10/2012 06:37
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266


Høsten er kommet, så hjelper med en egen avdeling i garasjen...snart klar for testtur i alpene på Mosern...
-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1501893 10/10/2012 08:51
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
No har innetreninga starta...
Kjører times økter på rulle annakvar dag, samt litt jogging innimellom. Svetter ivertfall som en gris på rulla!




Reservedekk må vere med for å få det så autentisk som mulig...




Go musikk på øra og høg kadens er mottoet...
-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1501897 10/10/2012 08:53
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Ser at du mangler en motvindsimulator på rullestasjonen din. Anbefales på det sterkeste for å minimere svettenproduksjonen!
Jeg bruker en som ligner på denne:


Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: Rene] #1502426 11/10/2012 06:06
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Ja vifte og bedre skjermkort, samt større skjerm står på ønskelista...

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1502427 11/10/2012 06:09
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Då har eg konstantert det eg frykta. Eg må ha meg ei ny ramme til bruksracern....

Kommer ikkje til å handle kinaramme fleire ganger.
Så jakten på ny ramme er igang...(meir racer en comfort, vekt er viktig)
CAAD
Bianch
Canyon
BMC
Colnagos
etc
etc

Kom gjerne med tips!

Redigert av andrev; 11/10/2012 06:19.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1502461 11/10/2012 07:05
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Hva var galt med kinaramma?

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1502611 11/10/2012 11:28
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: Rene
Hva var galt med kinaramma?

Sprekke i bakramma..får sjå om eg knipser nokre bilder

Redigert av andrev; 11/10/2012 11:28.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1502663 11/10/2012 13:02
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Etpar input rammer som kan vere aktuelle?

-Cervelo Soloist S1/RS
-Velocite Selene
-Cannondale CAAD 9/10/Super6
-Canyon Ultimate AL/CF
-bianchi 928

Mottar tips på nye/bruket rammer og erfaringer/råd
Somsagt jakter kun rammesett m/gaffel
-A-

Redigert av andrev; 11/10/2012 13:02.
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1522607 19/11/2012 06:32
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: andrev
Etpar input rammer som kan vere aktuelle?

-Cervelo Soloist S1/RS
-Velocite Selene
-Cannondale CAAD 9/10/Super6
-Canyon Ultimate AL/CF
-bianchi 928

Mottar tips på nye/bruket rammer og erfaringer/råd
Somsagt jakter kun rammesett m/gaffel
-A-


Då nærmar montering seg snart slutt, og sykkel for neste sesong er klar:



-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1522612 19/11/2012 06:50
Registrert: Dec 2004
Innlegg: 1,438
Erik$ Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Dec 2004
Innlegg: 1,438
Riktig valg!

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1583647 10/04/2013 08:39
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Ja då er sesong startet med ny ramme:







Håper det blir mange fine turer framover.

-Mosern ska få henge tørt og fint i garasjen denne sesongen.
Har fungert som "rulle"sykkel i vinter.
-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1586839 15/04/2013 07:17
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Etpar bilder fra klatretur før regn og storm slo til på vestlandet..





Defeet hansker og sokker virker meget varme og "lyser" opp på kveldsturer. Kommer til å bli fast bekledning.

-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1588136 17/04/2013 06:29
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Migregn og på grensa til sludd...
Var ikkje behagelig i dusjen dei 1ste minutta, men godt tegn på at sirkulasjonen fungere....





-Må justere wire til neste tur.
-A-

Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1588137 17/04/2013 06:30
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
Jeg skjønner at det er ingen unnskyldninger lengre. Jeg må komme meg ut! Til helga blir det langtur åkke som!


Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: andrev] #1588163 17/04/2013 07:13
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Jeg synes å skimte EN UBARBERT LEGG!


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: Valentino] #1588168 17/04/2013 07:24
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
Sitat: Valentino
Jeg synes å skimte EN UBARBERT LEGG!


Nord-Norsk benvarmer som vi kaller det her oppe. ICON_WINK


Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: ClassicProsjekt; Francesco Moser 51.151 [Re: Valentino] #1588191 17/04/2013 07:48
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
A
andrev Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 266
Sitat: Valentino
Jeg synes å skimte EN UBARBERT LEGG!


Korrekt observert! blir ikkje tatt før temp.stiger litt... ICON_WINK Stilpolitiet slår til!

Redigert av andrev; 17/04/2013 07:48.
Side 5 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå