Jeg er så heldig at jeg har fått annektere mesteparten av kjelleren til sykkelrelaterte ting. Huset står på en betongsåle og i deler av kjelleren går vi på malt betong. Hva malingen består av, vet jeg ikke, men jeg har lyst til å gjøre det mer praktisk å spyle og vaske sykkelen i kjelleren.
Sluk finnes allerede og gulvet har greit fall, så jeg tenkte å lage en liten kant av tre eller betong som deler gulvet nesten i to, med sluket i enden av kanten slik at vann kan renne fritt ut fra begge sider. På den ene siden vil jeg legge opp til våtsone med rist liggende mellom veggen og kanten slik at jeg kan bevege meg fritt oppå risten mens vannet renner bort under.
Har noen erfaringer med hva jeg bør bruke på gulvet i våtsonen og hvor jeg får tak i rist?
Jeg tenker i tillegg at jeg må gjøre noe med veggene rundt våtsonen slik at de ikke blir for fuktige. I dag er det malt murpuss og det er litt fuktgjennomslag fra utsiden, så det er ikke nødvendigvis en veldig god ide å legge noe tett belegg her. Noen idéer til hva som kan gjøres med veggen?