303 timer sykkel 90 timer løping Resten styrke og ski
Begynner å få store barn. Guttungene kjenner meg fortsatt igjen og sier det er en fryd at pappa er ute å trener slik at de kan ha huset for seg selv. Da er det bare å øke på i 2012
-203 timer trening (inkl rulle og ca tre timer på ski) -119 økter -4684 km
200 timer er det jeg sikter meg inn på, så det er i boks. Ting ser ofte bra ut med tanke på antall timer trening sånn i september/oktober, men da begynner alltid motivasjonen å dale greit her hvertfall, så det blir alltid kjemping for å komme opp på 200 timer. Jeg er glad det fortsatt er sykkelvær ute, eller så hadde jeg vært et stykke unna.
Løping: 66 timer, 700 km Terrengsykling: 94 timer, 1800 km Klassisk langrenn: 65 timer, 800 km Rullesykling: 5 timer FotbalI: 3 timer Styrke: 20 minutt (litt i minste laget, kanskje...)
Totalt 234 timer, som ga merket i birkebeinertrippelen for første gang og 3:26 på Oslo maraton. For 2012 håper jeg å kunne øke timetallet i alle aktiviteter (særlig løp og sykkel) og forbedre tidene i birkebeinertrippelen, samt å komme ned mot 3:00 i London marathon i april.
Her er mine tall: 518,5 km på Orange fulldemper 3173,0 km på Kelly singlespeed 905,5 km på Colnago racer 233,5 km på Nishiki veteranracer 1846,8 km på Pompetamine jobbsykkel 0,0 km på rulle 6677,7 totalt hvorav 5311,1 km i Norge 1366,6 km i Italia
Imponerende hvor god kontroll dere har på tider/km tilbragt på forskjellige sykler, i utlandet, løpende, svømmende og på ski. Sjøl aner jeg ikke hvor mange timer jeg har trent, ei heller hvilken sykkel jeg har brukt mest. Men jeg sykla 3 ritt i fjor, og det gikk fortere på samtlige enn det har gjort før. Ja bortsett fra Drammensrittet da, som jeg ikke har syklet før
Imponerende hvor god kontroll dere har på tider/km tilbragt på forskjellige sykler, i utlandet, løpende, svømmende og på ski. Sjøl aner jeg ikke hvor mange timer jeg har trent, ei heller hvilken sykkel jeg har brukt mest. Men jeg sykla 3 ritt i fjor, og det gikk fortere på samtlige enn det har gjort før. Ja bortsett fra Drammensrittet da, som jeg ikke har syklet før
Ikke jeg heller. Så da er vi hvertfall 2. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Imponerende hvor god kontroll dere har på tider/km tilbragt på forskjellige sykler, i utlandet, løpende, svømmende og på ski. Sjøl aner jeg ikke hvor mange timer jeg har trent, ei heller hvilken sykkel jeg har brukt mest.
Hvordan klarer du å bli imponert av følgende? jeg klarer å lese årsrapporten (med dertilhørende data) som er enkelt tilgjengelig på strava.com
Imponerende hvor god kontroll dere har på tider/km tilbragt på forskjellige sykler, i utlandet, løpende, svømmende og på ski. Sjøl aner jeg ikke hvor mange timer jeg har trent, ei heller hvilken sykkel jeg har brukt mest.
Hvordan klarer du å bli imponert av følgende? jeg klarer å lese årsrapporten (med dertilhørende data) som er enkelt tilgjengelig på strava.com
Som sagt imponerende! På min stravaprofil er det kun registrert en håndfull sykkelturer, og det står ingenting om hvordan det står til med de andre syklene mine, hvor langt jeg har svømt, løpt eller gått på ski i fjor
Er vell fortsatt ikke veldig imponerende selv om du ikke har alle dataene dine på GPS?Så lenge man alltid har med seg en trenings GPS på tur så er det ikke akkurat veldig hokus pokus å få frem dataen som blir gjengitt her.
Tja, her er treningstimer summert siden jeg fikk pulsklokke: Dette er mest sykling, langrenn når det har vært forhold i Oslomarka. Mengden intervaller varierer fra ca null om vinteren til ca 1-2 i uka fra april til Birken (jevnt økende mengde). Har fått redcord i taket hjemme og er nysgjerrig på om det gjør noe med resultatene neste år!
2006 228 t, 305 mil 2007 375 t*, 700 mil * Inkludert 3 måneders sykkelferie rundt Svartehavet 2008 233 t, 325 mil 2009 216 t, 280 mil 2010 168 t*, 160 mil *6 ukers krampeoppussing av leilighet medførte nada trening på forsommeren 2011 205 t, 260 mil
2011: Ukjent antall timer, men tipper 500-600 timer, mest sykkel. Ingen plan/treningsdagbok. Tar en uke av gangen ut fra jobbsitusjon og hvordan kroppen kjennes ut. Kunne og burde trent mer, men er ei værsyk pingle.. 2012: Mest mulig. 2,5 t så langt.
Det er jo ikke så fryktelig vanskelig da. Jeg bruker et excelark der jeg skriver inn hvor langt, med hvilken sykkel og sånn ca hvor turen gikk. Deretter er det bare å sette opp noen smarte formler og så kan man når som helst finne ut av ting. Med Strava er det selvfølgelig enda enklere, forutsatt at man har med GPS-en på hver eneste tur og husker å slå den på. (Akkurat den med Norge vs Italia var jo temmelig enkel da, siden alle Colnago-turer og alle Orange-turer (unntatt årets to første) var i Italia dit disse to syklene har flyttet. )
Landevei: 4632 km Terreng: 1004 km Rulle: 2517 km Spinning: 95 km Tredemølle: 99 km Løping: 60 km
315 timer inkl. styrke 179 økter hvorav ca. 130 sykkel
Oppsummering 2011: Stort sett fornøyd med både treningsinnsats og resultater. Småskader, sykdom og varierende motivasjon har påvirket treningen mer enn i 2010, men å forvente et sykdoms- og skadefritt år med kontinuerlig toppmotivasjon er vel litt mye forlangt...
Mål i 2012: - 400 timer - en styrkeøkt pr. uke hele året - fokus på landevei (både ift trening og ritt) - 5% vektnedgang - 5% økning av terskel