Puttet denne i byggetråden min, men kan jo legge den her også. Selvbygd budsjettracer med foreløpig komfortstem (så er det sagt...:-)Gjort så enkelt og billig som mulig, allikevel med gode og solide komponenter som 105 gruppe og enkle greie og etter sigende solide Shimano hjul. Ikke den letteste sykkelen her inne, men rett rundt 9 kg og bygget for forhåpentligvis å tåle en mann på 194 og ca 110 kg på langtur i all slags vær :-)
Redigert av Espen E; 23/07/201220:26.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
I 2012 er jeg tilbake på 2009 raceren. her er bare en lite forhåndstitt på det som kommer i den store Colnagotråden fra 2008
Kortversjonen: ca 2000-2003 modell Colnago Master Extra Light med Art Decor lakkering, Colnago Flash karbongaffel, Dura Ace 7700/7800 gruppe, Shimano FC 700 kompaktkrank, Campagnolo Record titan setepinne, 3T styre, stem og tape, Ultegra 6600/DT Revo/Velocity A23/Vittoria Open Pavè. Mikset sammen med resten av delene gir dette 8,8 kilo deeeilig komfortabel og rask og lekker Neo-Retro-Klassisk italostilig og funksjonell godbit.
Hvorfor denne gamle greia i 2012 tråden? følg med i linken over så kommer forklaringen etter hvert. Sammen med oppdatert kjørerapport og flere bilder.
LarsB
Redigert av larsb; 25/07/201207:54. Rediger grunn: Art Dekor
Her er billigracern min. Den første racer'n jeg eier. Er meget fornøyd. 2004 Trek 1500. Full Ultegragruppe. Betalte 3000 kr for den! (har dog byttet kranken til en BILLIG Sora kompaktkrank til jeg orker å ta meg råd til en Ultegra). Oppgradert setet til ett som passer baken min bedre, litt kortere stem og et bredere men billig Zipp-styre med kortere reach og mindre drop. Hva sier stilpolitiet? Er jeg helt på duding?
Redigert av H.Iversen; 30/07/201221:33. Rediger grunn: bilde
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Det må være slitsomt å ligge i bukken sånn som nederste delen av styret er. Prøv å få den nederste biten i ca samme vinkel som overrøret på ramma og flytt hendlene oppover
Det må være slitsomt å ligge i bukken sånn som nederste delen av styret er. Prøv å få den nederste biten i ca samme vinkel som overrøret på ramma og flytt hendlene oppover
Ah, da er jeg med. Nå lyver bildet litt ser jeg. Er ikke så kraftig vinkel som det ser ut til på styret. Det svinger litt mot venstre slik at vinkelen virker større enn den egentlig er. Når det er sagt så liker jeg å ha styret vinklet opp en del. Synes i tillegg det er bedre å ligge i bukken hvis nederste rør ikke er horisontalt men bikker oppover. Monterte styret i dag så har ikke fått prøvd det enda skikkelig. Blir nok momentnøkkelen i lomma på neste tur for å finne ut optimal vinkel.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Bremsehåndtakene har sunket for lavt også og bør flyttes opp. Det skal være en sømløs overgang mellom styret og håndtakene, dvs en rett linje. Dine har fått en lei knekk etter styreteipbyttet
Bremsehåndtakene har sunket for lavt også og bør flyttes opp. Det skal være en sømløs overgang mellom styret og håndtakene, dvs en rett linje. Dine har fått en lei knekk etter styreteipbyttet
Og enig i RoyE's betraktning...
Det har du jaggu heilt rett i! Blir korrigert til neste økt (dvs ikveld)