Lekker sak Tor Arne Er det 54-ramme du har? Synes den ser bedre ut enn min 56.
Har forøvrig fått årets ritthjul klar nå: Vaierstrømpene ble i lengste laget men det er et ork å ta vaierene inn og ut av ramma og fjerne styretapen, så det får bli sånn ei stund til.
Her er mitt bidrag til tråden. En god gammel DBS Professionale Daccordi fra tidlig 90-tallet. Fikk nytt bakgir og bakbrems i fjor, og nytt hjulsett i år. Ellers er alt originalt Shimano 600.
Redigert av thearni; 29/04/201216:17.
"Training is like fighting with a gorilla. You don't stop when you're tired. You stop when the gorilla is tired." -Greg Henderson
Spec Cervelo S3 58cm styre, stam och styrlinda 3T Rotor vevparti med Power2Max Sram red bromsar Zipp 303 men man kanske skulle ha ett par Zipp 808 :-) Look blade pedaler Fizik Antares sadel Specialized S-works flaskställ :-)
Finfin sykkel, men du burde justere styrevinkelen slik at bunnen av bukken er tilnærmet vannrett. Det vil sannsynligvis også innebære en nødvendig justering av hendlene dine.
Da legger jeg min racer på høggstabben for stilpolitiet.. Dette er min 2012 racer, å sikkert flere år til.. Vet det er mange spacere over styret, men jeg forsker ennå på sittestilling å skulle gjerne hatt styret enda mere ned.. Ellers er jeg knallfornøyd med sykkelen..
Sånn.. Da kan den offentlige slakten begynne..
itŽs better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Da tror jeg at jeg er ferdig med å pimpe sykkelen for i år.
Jeg vet jeg har noe å jobbe med både når det gjelder kapping av gaffel og fjerning av spacere/senking av styret. Men jeg jobber fortsatt med å finne den ideelle stillingen. Jeg har 12 cm sete til styre dropp med dagens oppsett. Noe mer blir kanskje vel agressivt. Jeg bør muligens også gå opp en cm eller 2 på stemlengden også. Time will show.
Jeg er uansett ganske fornøyd med pimpingen. Ryddig og grei, samtidig som den ser halvsinna ut. Nå gjelder det bare å få kroppen like ryddig og grei, og ikke minst like agressiv
Fungerer bra det! Men det er viktig å kalibrere i begynnelsen av turen. Stoppe å trå i noen sekunder... På ritt skjer jo dette automatisk, men ved f.eks. tempotrening er kan det fort bli glemt og da kan man få litt avvik.
En ting jeg liker veldig godt med min S5 er at styrerøret er ganske langt, så jeg slipper å ha like mange spacere som jeg hadde på S1 for å få styret høyt nok siden jeg har ganske lange ben.
Mye fint bling i denne tråden. Jeg bidrar med min Dura-Ace/Ultegra-utstyrte skolissebudsjettracer, satt sammen av deler fra flyttelass og roteskuffer. Den ble faktisk skikkelig digg å sykle på.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Mitt bidrag. Langt i frå lika flott som mange av syklane her, men nåken må jo bidra med litt meir oppnåelige syklar og Har sykla den 1000km til nå, kjøpte den i mars. Godt fornøyd!