Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips ønskes: Sharm El Sheikh området.

Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. #1312438 15/12/2011 07:54
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Vi er 3 par (uten barn) som skal på tur til Sharm El Sheikh området 28 januar. Er ikke lysten på å bare være på hotell området, så det bør være et sentrum med butikker, uteliv og restauranter i nærheten. Jeg er alt for rastløs til å ligge på stranden hele dagen. Er vi nødt til å velge Naama Bay, eller finnes det alternativer? Tar gjerne imot hotelltips også, bør være i gangavstand til "et eller annet sentrum"

Hvor er det forresten best snorkling? Hvis det er noen "må oppleves" destinasjoner i området så vil jeg gjerne dra dit.

Andre tips eller anbefalinger?

På forhånd takk! ICON_SMILE

T.P

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: satyv] #1312462 15/12/2011 08:42
skibum Offline
Besatt
Besatt
Det er Naama Bay og Soho Square som gjelder. Naama Bay er det mest liv, og desidert mest gateselgere som skal prakke på deg papyrus og parfyme...
Soho Square er der jeg trivdes best med å gå rundt og se i butikker, området skal være litt mer eksklusivt enn Naama Bay og dermed er prisene litt høyere. For min del er de høyere prisene verdt det for å slippe de evinnelige, masende, lokkende gateselgerne som skal dra deg inn i butikken. Hvis du ikke har vært i Egypt før, så er mitt tips å _aldri_ bli med de som "bare skal vise deg butikken sin"

Snorkling er best dersom du blir med på en båttur, det er mange som tilbyr dette så her er det bare å gjøre et valg på hvem du ønsker å bli med. Vær forsiktig med å spise salat utenfor hotellet (unntatt McDonalds og Pizza Hut) da dette er fremste årsak til diare og oppkast blant turister der nede.

Må se destinasjoner er det veldig få av akkurat i Sharm, men anbefaler å ta en busstur en dag bare for å få sett det som er å se. Ellers var mitt høydepunkt å reise til Giza og se pyramidene, det går busser som du kan hive deg med på (Reiser ca kl ett om natten og er tilbake på kvelden igjen) og dette er ganske rimelig.

Hotell har jeg ikke noe tips om, da vi har bodd i Sharks Bay de gangene vi har vært der. Taxi er billig, og stort sett er det maks 100 egyptiske for en bil når man skal en plass, 60 egyptiske var det for hotelltaxi for vår del. Fra flyplassen prøver taxisjåførene å lure deg, det koster egentlig maks 100 egyptiske til sharks- og naama bay.

God tur!

Espen

NOTS!
Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: satyv] #1312481 15/12/2011 09:06
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Takk, høres ut som Soho er mer det vi kunne tenkt oss enn Naama, ligger det i Sharks Bay? Hvordan er strendene i det området?

Det beste ville vært å funnet et hotell med gangavstand til Soho OG en fin sandstrand.

Det skal uansett bli godt å kjenne litt sol og varme i slutten av januar. ICON_SMILE

Homer Simpson

Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: satyv] #1312509 15/12/2011 10:12
skibum Offline
Besatt
Besatt
Hoteller med nærhet til Soho er jeg usikker på, det nærmeste er Four Seasons og der koster det fort en del kroner pr. natt, så det er budsjettavhengig. Sandstrand vet jeg det er i sentrum, men det er mye fjell og korallrev rundt Sharm så ofte er strendene koblet til hotellene. Dersom du bruker google maps så vil du se litt mer hva som kan være aktuelt, vårt hotell lå et stykke fra Soho, men hadde en liten sandstrand og brygger som man kunne gå ut på dersom man ønsket å bade og snorkle.

Savoy og Concorde El Salam ser ut til å være to andre hoteller nært Soho i følge Google Maps, men dette er hoteller som jeg ikke kjenner til.

Espen

NOTS!
Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: satyv] #1312515 15/12/2011 10:26
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Ut med båt for å snorkle men ikke spis maten som serveres der, de hygieniske forholdene er elendige ombord på snorkle/dykkebåtene.

Ellers er det utrolig innpåslitne selgere der men trikset for å bli kvitt de er å si "Ruski", lærte det av ei ferieflørt som ikke ble plaget i samme grad som meg.

Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: Syklist1] #1312596 15/12/2011 14:11
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: skibum
Hoteller med nærhet til Soho er jeg usikker på, det nærmeste er Four Seasons og der koster det fort en del kroner pr. natt, så det er budsjettavhengig. Sandstrand vet jeg det er i sentrum, men det er mye fjell og korallrev rundt Sharm så ofte er strendene koblet til hotellene. Dersom du bruker google maps så vil du se litt mer hva som kan være aktuelt, vårt hotell lå et stykke fra Soho, men hadde en liten sandstrand og brygger som man kunne gå ut på dersom man ønsket å bade og snorkle.

Savoy og Concorde El Salam ser ut til å være to andre hoteller nært Soho i følge Google Maps, men dette er hoteller som jeg ikke kjenner til.
Four seasons ble litt i overkant dyrt! ICON_SMILE Men skal sjekke litt mer rundt Soho, frister mer å dra dit en Naama.
Sitat: Syklist1
Ut med båt for å snorkle men ikke spis maten som serveres der, de hygieniske forholdene er elendige ombord på snorkle/dykkebåtene.

Ellers er det utrolig innpåslitne selgere der men trikset for å bli kvitt de er å si "Ruski", lærte det av ei ferieflørt som ikke ble plaget i samme grad som meg.
Russere er sikkert ikke kjent for å strø om seg der nede, så det er nok et godt tips!

Takk for tips begge to.

Homer Simpson

Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: satyv] #1312633 15/12/2011 15:34
torstein Offline
Ingen custom tittel her nei....
Ingen custom tittel her nei....
Var på Sharm Reef i påsken. Ikke noe særlig liv der, men sykt bra snorkle sted. Mange dykke/snorkle båter ankret opp utenfor vårt hotell når de var på safari. Var en dag på snorkletur til nasjonalparken bortenfor, men "vårt" rev ved hotellet var bedre. Mat og hygiene ombord på denne båten var bra.

Traff noen Dansker på snorklebåten som hadde dykket med luft hver dag hele uke. Vi hadde sett mer/flere spsielle arter rett ved hoteller (F.eks., havskilpadde, mantra-ray, murene, papegøyefisk, stnefisch, blu spotted sting ray etc.)

Vedlegg
rokke.JPG (51.74 KB, 78 nedlastinger)

Torstein

If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?

The one true answer is known to that rider alone...
Re: Tips ønskes: Sharm El Sheikh området. [Re: satyv] #1313740 18/12/2011 21:26
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Da var turen bestillt, vi endte opp med Royal Savoy.ved Soho. Det ser meget bra ut hvis jeg skal dømme utifra bilder og omtale. Takk for tipsene folkens. ICON_SMILE

Jeg valgte å bestille hotell på hjemmesiden til Savoy (De tilbyr uansett gratis transport til og fra flyplassen) og kun fly hos Apollo. Ved å gjøre det på den måten sparte vi nesten 10 000,- (pakkepris hos Apollo for 2 personer: 18 000,- prisen ved å bestille fly+hotell på egenhånd ble: 8500,-) Det er vel et i overkant drøyt påslag?

Homer Simpson

Moderator  support