Det er bare i landet av grandiosa, skoleost, ettsporsjernbane, gilde salami, sodd og hullete asfalt man kan finne på å gjøre en potensiell gullgruve om til dette. I alpene og junaiten så fikser de jo dette med skredsikring og lavinesprengninger så hordene kan komme og fylle lommene til det lokale næringsliv.
Gullgruve? I Tromsø?
Hvis de som driver alpinanlegget tror det er penger å tjene på å unngå et forbud kan de jo sikkert stille med de midlene som skal til for å drive løypepatruljer, skredsikring, lavinesprengning, osv.
Re: All offpistekjøring i Norge kan bli forbudt!
[Re: sanouka]
#131818902/01/201220:41
Det er bare i landet av grandiosa, skoleost, ettsporsjernbane, gilde salami, sodd og hullete asfalt man kan finne på å gjøre en potensiell gullgruve om til dette. I alpene og junaiten så fikser de jo dette med skredsikring og lavinesprengninger så hordene kan komme og fylle lommene til det lokale næringsliv.
Politiet vil nok hilse slike tiltak velkommen, men det er ikke politiets oppgave å gjennomføre disse.
[Re: GustavP]
#131823302/01/201222:27
Har vel aldri ment at politiet skulle gjøre noe sånn. Det jeg derimot alltid lurer på når forbudssaker som dette eller lignende om sykling feks dukker opp er mangelen på offensiv kreativ tenkning istedenfor surmulinga og problemfokuset. Til Egil; Innovasjon Norge burde kunne ha fiksa den biffen der hvis de hadde løfta nesa over japanske 24 timers turister og tyskere i bobil som legger igjen en femmer her og der. Og ja jeg har trua på Tromsø som internasjonalt reisemål. Det har sinnsykt mye mer eksotisk og spennende attraktivitet enn dølle Oslo. Edit: Synd det ikke ble OL på dem forøvrig
Redigert av sanouka; 02/01/201222:29.
"It never gets easier, you just go faster."
[Re: sanouka]
#131824702/01/201222:52
Og ja jeg har trua på Tromsø som internasjonalt reisemål. Det har sinnsykt mye mer eksotisk og spennende attraktivitet enn dølle Oslo. Edit: Synd det ikke ble OL på dem forøvrig
Er nå alltid mye turister her da,og en økning er det også.
Snart kommer nordlysturistene,og de blir det stadig fler av også.
Er man toppturentusiast så er ikke Tromsø noen dårlig base akkurat.
*PS:Vet ikke hvordan det er i resten av landet,men folk herfra reiser sjelden til Oslo på ferie,da blir det heller turer til utlandet.
Når det blir lysere ute så kommer det muligens noen filmer fra toppturer,har allerede lånt bort ett hjelmkamera.
En tur fra fjoråret,ikke meg da(men mitt kamera) :
Det var ment som et tilsvar til de i tråden som mener at et forbud er feil fordi det kunne vært løst med tilsyn, sprenging og liknende. Politiet har per dags dato ikke resurser til å drive med denne formen for forebyggende tjeneste i et enkelt området hele vinteren. Likevel har politiet et ansvar (satt i politiloven) for å ivareta enkeltpersoners sikkerhet. Ut i fra det jeg har forstått er området lett tilgjengelig med skiheis, noe som fører til at uforholdsmessig mange personer med manglende kunnskap og erfaring kjører her og med høy ulykkes/uhellsfrekvens som resultat. For å hindre dette velger politiet å benytte seg av hjemelen i politiloven § 7 til å forby ferdsel i området, noe som sansynligvis er det som er vurdert mest hensiktsmessig ut i fra ressurssituasjonen. Dersom "noen" er villige til å drifte en annen løsning som i politiets øyne gir en akseptabel sikkerhet/risiko, antar jeg at det vil kunne bidra til at de opphever forbudet.
Sanouka: Det var ikke min intensjon å tillegge deg meninger.
[Re: GustavP]
#132022308/01/201214:52