VEldig spennende å se hvordan været blir på fredag kjenner jeg. 2 pluss og øspøs regn på yr og litt regn på storm. Men plutselig blir det tre grader kaldere og masse snø edit: fredag kveld er det meldt 10mm regn og -3. Så... Eh...
Redigert av Rockefoten; 07/12/201117:14.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
VEldig spennende å se hvordan været blir på fredag kjenner jeg. 2 pluss og øspøs regn på yr og litt regn på storm. Men plutselig blir det tre grader kaldere og masse snø edit: fredag kveld er det meldt 10mm regn og -3. Så... Eh...
Jepp, fredagen blir meget "avgjørende" for skiføret framover. Meldt om tonnevis med nedbør som kan bli både snø, regn og noe midt i mellom. Kommer alt som snø ser det veldig bra ut, med bare regn må vi vel starte på nytt. Jeg skal få tatt meg en skitur etter skolen imorgen, området Sognsvann-Frognerseteren, satser på at det går greit med treningsski.
Ja, yr.no melder jo om 34 mm nedbør fredag. Hvis dette faller som snø, skulle det vel tilsvare småpene 34 cm. Her gjelder det å huske hvor man parkerte!!!
Det var litt småstein frognersetern - ullevål, men hadde trodd det skulel være verre ! Ikke bruk god skiene. Jeg hadde knapt glid med de skiene jeg gikk på og det var ikke pga stein
Jeg gikk Sognsvann-Ullevålseter-Sognsvann i dag. Var helt ok, ganske bra (alt er relativt) oppe ved store Åklungen. Skrapski/treningsski er et must. Nå ser det dessverre ut til å bli regn i morgen, men om det skulle bli snø er det en super såle nå.
Så... Er det skiføre i holmenkollen eller sørkedalen enda, eller er det ødelagt? Ser det skal slutte å komme nedbør nå og bli kaldt igjen om et par dager..
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Nå har jeg ikke vært i kollen, men tok en biltur opp i Vestmarka i går kveld, og der hadde mye av nedbøren i går kommet som sludd og snø. Så det var vel kommet 10-15 cm med snø der, og p-plassen ligger vel på ca 250 moh. Oppi høyden burde det vel være noenlunde gode forhold, men det er vel fare for at det er ganske våte løyper. Tenker å lufte skøyteskiene for første gang i kveld, så da er det bare å glede seg til støle lår i noen dager
Lurer på det samme, var veldig fint rundt Frognerseteren i helgen som var, men antar det er ødelagt nå? Leser at det er bra forhold på Sollihøgda så tenkte meg dit til helgen. Noen som vet om noen fine skøyteløyper der ?
Gikk mandag. 4 timer på 3 mil og diagonalgang i alt terreng. Kom for sent på jobb og alltingen. Skiforeningen sier de kjører når det har tørket, blitt kaldere eller falt mer snø. Tror de to siste er retningsgivende for når man kan gå på ski (nordmarka syd, østmarka og lillo hvertfall).
Ja, nå har jeg testa der i dag. Parkerte på øverste parkeringa på Vestmarksetra og gikk løypa i Grønlandsveien opp til , eh, ja nettopp Grønland Det var gode forhold, og snøen som falt i fjor i går hjalp nok mye på forholdene. Litt hardt og isete kan det nok være noen få steder, men jeg skøytet og slapp å bekymre meg for hvilken voks som gir feste. Men duverden så slitsom årets første skøytetur er.
En liten stemningsrapport fra toppen, ganske så fint i skogen i dag.
Redigert av magic; 17/12/201120:08. Rediger grunn: ja nå har visst det kommet flere forslag her, men samma det! Zoom inn så ser du den derre øvre parkeringa også :-)
Noen som har vært i sørkedalen? Eller bør jeg dra til vestmarka jeg og? Ser det blir mulighet for litt jobbfri denne uka :)=
Og. Steinski eller godski?
Redigert av Rockefoten; 19/12/201110:50.