Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

PayPal

PayPal #1308019 05/12/2011 01:38
KristianStr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Tar paypal gebyr når man bruker dem?

Jeg brukte sparabanken øst sin valutakalkulator ( https://www.oest.no/banken/bedrift/valuta/valuta.asp ) og tollvesnets kurser (kurst til og med 04.12.2011) og regne på windows kalkisen (da valutakalkulatoren på tollvesnets sider av en eller annen grunn stoppa å virke)( http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=no ),
alle stedene blei det mindre enn 200kr.
Da jeg skulle betale på paypal (fra DealEXtreme) blei det mer en 3 kroner over 200. Fant også ut at dealextreme også sjøl kunne regne om, under handlevogna, og da blei det også bare litt over 197kr.

Er det no jeg burde tenkt på når amerikanske PayPal viser meg prisen i kroner. At det blir dyrere når dem (i USA) regner om, enn når jeg regner om i Norge? (sluttsummen kom forresten automatisk opp i norske hos paypal, enda alt foregikk i dollar).

Skjønte ikkeno av åffer det blei dyrere.

Re: PayPal [Re: KristianStr] #1308024 05/12/2011 05:42
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast
Banken/PayPal tar alltid ett lite påslag ved valutatransaksjoner, så den valutakursen du har funnet er bare veiledene.
Så lenge det blir under 200 kroner ihht tollvesenets satser slipper du moms og fortollingsgebyr.
Selv har jeg opplevd at DX har skrevet en pris på pakken som er både høyere og lavere en pakkens verdi, så det er litt bingo.

Re: PayPal [Re: KristianStr] #1308034 05/12/2011 07:04
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Jeg har satt opp min PayPal-konto slik at den trekker meg i lokal valuta der jeg handler, så tar kredittkortet mitt seg av konverteringen. Det har vist seg å være billigere for meg.

Det å prøve å komme seg akkurat innenfor 200,- kan være litt vanskelig siden det er tollvesenest kurser ved innførsel/fortolling som gjelder.

Moderator  support