Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital

Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital #1305968 30/11/2011 17:56
J
Joar71 Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
J
Har en PVR-dekoder fra Canal Digital kabel-TV (102-CT) som er ett år gammel. I går oppdaterte jeg softwaren (utrulling fra Canal Digital i mitt område).

Etter oppdateringen fikk jeg nytt brukergrensesnitt som i og for seg var fint. Det fulgte også med en funksjon som gjorde at dekoderen gikk i standby etter 4 timers inaktivitet.

Så til problemet: Når dekoderen skal vekkes fra standby, slår den seg på med den kanalen den sto på før den gikk i dvale (ikke noe galt i det, altså...). Den reagerer imidlertid ikke på kanalskifte eller noen andre funksjoner med fjernkontrollen, før det har gått 5 minutter... (testet dette noen ganger).

Ikke at jeg er en stressa type, men jeg synes det er litt kjedelig å måtte vente 5 min på å bytte fra barnas Disney Channel til noe mer seriøst ICON_WINK .

Noen andre som har hatt komplikasjoner etter oppdatering?

Ringe CD, men etter 20min i telefonkø, så hadde jeg ikke tid til å vente lenger....

J ICON_SMILE ar

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306004 30/11/2011 18:59
bk Offline
Ringrev
Ringrev
Min har det samme problemet . Den henger seg også innimellom. Er ikke spesielt fornøyd med den boksen.

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306012 30/11/2011 19:05
KnutG Offline
Avhengig
Avhengig
Samme her Joar. Virker som hele PVR dekoderen har blitt tregere og reagerer senere på fjernkontrollen.

Får håpe det blir ordnet. Imens får vi nyte "gratis" filmkanaler som jeg ikke abbonerer på ICON_SMILE

Knut

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306014 30/11/2011 19:06
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Samme her... Har og mista endel kanaler.. Fy f så lei cd.

CK ELVERUM

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306016 30/11/2011 19:08
Awesnes Offline
Avhengig
Avhengig
Oppdaterte også i går, samme problem her også.

Dessuten ser det ut som om man ikke kan spole med bilde, det er jo også litt irriterende å måtte gjette seg til når reklamepausene er ferdig..

Er ikke fan av det nye utseende, kjedelig og fargeløst (bokstaveligtalt) men akkurat det skal jeg overleve.

Ellers så kan jeg anbefale deg å begynne deg av kundeservice-chatten på hjemmesidene dems, fikk kontakt med en gang sist jeg prøvde den (begynner å bli en stund siden da men..)

https://kabel.canaldigital.no/Kundeservice/ (På høyresiden her...)

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306019 30/11/2011 19:11
Awesnes Offline
Avhengig
Avhengig
Mulig det med spoling bare gjelder når man pauser "live"-tv...

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306020 30/11/2011 19:13
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Samme problemet her også, ikke mulig å bytte kanal eller justere lyd rett etter at dekoderen er påslått. Brukte Chat på hjemmesida demmers for å klage, de var kjent med problemet og sendte oss umiddelbart ny strømforsyning. Skal teste denne nå i dag for å se om det er løsningen.

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306021 30/11/2011 19:14
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
CD sa til meg at dekoderen må "venne seg til den nye programvaren"

Serriøst, er det Cyberdyne Systems som har designet boksen?

Tilfeldigvis kom denne oppdateringen og gjorde boksen treg samtidig som de ruller ut en ny boks som skal være mye bedre :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Awesnes] #1306026 30/11/2011 19:18
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Etter å ha jobbet oss gjennom et par pvr dekodere som ikke fungerte, har vi endelig gått et halvt års tid med en som gjorde stort sett akkurat det vi ba den om, og ikke noe særlig annet......MEN, så kom denne "oppgraderingen"...for noe forbanna GPP (for de som måtte være i tvil: Generelt Piss Preik)!!!

Den er treg, den henger som ei hengekøye i storm, den lever sitt eget liv.... Hvis jeg bommer og slår på forsterkeren før det har gått et par minutter, så kommer det et par-tre smell i oppstarten, så det ordentlig knaker i Kef høytalerne mine.....ikke noe moro å se tv uten lyd, men jeg venter heller et par minutter enn å være redd for at noe uønsket skjer med høytalerne som kostet NOK...

Med mindre det rimelig raskt dukker opp en ny "oppdatering" som retter opp de absolutt tydelige manglene med denne "oppgraderingen", så kommer i hvert fall jeg til å bli mer plagsom ovenfor Canal Digital enn den gjennomsnittlige telefonselgeren er for privatfolk!!!

Why change a winning team!??! Når ting endelig funker noenlunde ok, så måtte de jo bare ødelegge det! Har de ikke hørt om produkttesting FØR lansering!?!???

Jeg merker at jeg blir skikkelig forbanna.... Hmpfr...... Heldigvis er det så hektisk på jobb om dagen at jeg får sett minimalt på tv! hehe.. skull

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Knirkekne] #1306028 30/11/2011 19:19
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Knirkekne
CD sa til meg at dekoderen må "venne seg til den nye programvaren"

Serriøst, er det Cyberdyne Systems som har designet boksen?

Tilfeldigvis kom denne oppdateringen og gjorde boksen treg samtidig som de ruller ut en ny boks som skal være mye bedre :-)

Helt ok for meg om jeg får en ny type boks, om den faktisk fungerer.....men i så fall skal det mye til at kostnaden på det byttet ikke havner hos Canal Digital.... ICON_SMILE

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306029 30/11/2011 19:19
J
Joar71 Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
J
Fikk kontakt med dem nå. Mente at jeg skulle tilbakestille til fabrikkinstillinger. Forklarte hvor lei jeg egentlig var av den boksen (ikke minst støyforurensningen...). Han mente at den trengte en systemoppdatering og at vi måtte tilbakestille til fabrikkinnstillinger. Ble litt småbrysk (men fortsatt høflig), og det endte med at de skulle sende en ny dekoder, noe jeg egentlig ikke tror hjelper ut i fra det dere sier.

Han minnet meg på at tilbudet på den nye går ut i dag, hvorpå jeg repliserte at jeg egentlig synes at de burde bytte ut alle de gamle med den nye typen... Jeg er jo strengt tatt ikke interessert i å kjøpe en ny dekoder og ha to stk når vi har bare 1 TV som vi trenger opptaksmuligheter på.

Ymtet frampå at hvis de først skulle sende ny, så kunne de jo sende den nye ICON_WINK , så det er jo lov å håpe...

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306034 30/11/2011 19:26
J
Joar71 Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
J
PS. De sier forresten dette på hjemmesidene:

Etter oppdateringen vil dekoderen konvertere opptakene til nytt format. Dette kan ta opp til 48 timer dersom harddisken er nesten full. Du kan oppleve at dekoderen er litt treg i denne perioden. Du kan framskyve prosessen ved å slette noen opptak eller ta en fullstendig formatering av dekoderen (da slettes alle opptak). Velger du å konvertere opptakene anbefaler vi at du slår av "Standby" modus da filene ikke konverteres mens dekoderen står i "Standby".

Får kanskje vente i 24timer til og se om det blir bedre.

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306037 30/11/2011 19:31
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Joar71
PS. De sier forresten dette på hjemmesidene:

Etter oppdateringen vil dekoderen konvertere opptakene til nytt format. Dette kan ta opp til 48 timer dersom harddisken er nesten full. Du kan oppleve at dekoderen er litt treg i denne perioden. Du kan framskyve prosessen ved å slette noen opptak eller ta en fullstendig formatering av dekoderen (da slettes alle opptak). Velger du å konvertere opptakene anbefaler vi at du slår av "Standby" modus da filene ikke konverteres mens dekoderen står i "Standby".

Får kanskje vente i 24timer til og se om det blir bedre.

Vi har hatt oppgraderingen en uke ca.......IKKE BLITT BITTELITT BEDRE!!! Heller verre om jeg tenker meg om....første par dagen var den bare treg, nå henger den seg stort sett hver gang den blir slått på............! og harddisken vår er på langt nær full! Så som sagt tidligere, GPP!

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306116 30/11/2011 20:58
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Jeg fikk oppgraderinga i går og min oppførte seg likedan. Reagerte ikke på noe. Je kikket på hjemmesida og så at det kunne ta litt tid. Slettet gamle opptak, og deretter gikk alt fint som snus. det er håp folkens.

Mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: OveR] #1306126 30/11/2011 21:02
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hmm.. Det er vel i grunn det eneste jeg ikke har prøvd.. Rimelig døvt om man må slette alt pga en oppgradering, da er systemet rimelig dårlig lagt opp vil jeg tørre å påstå, men funker det så er det (nesten) greit....

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306138 30/11/2011 21:06
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Alle er enige om at det er et møkkaprodukt. Jeg kan ha vært heldig, men den har alltid fungert. For øvrig tar jeg meg i å noen ganger i å tenke på hvor gøy det hadde vært hvis StigB hadde hatt en slik.

Mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: OveR] #1306159 30/11/2011 21:29
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: OveR
For øvrig tar jeg meg i å noen ganger i å tenke på hvor gøy det hadde vært hvis StigB hadde hatt en slik.

Mvh OveR

Utdyp!!! ICON_WINK

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306160 30/11/2011 21:34
Liol Offline
Ringrev
Ringrev
For de med litt tid til overs i en dag eller to samt en smule teknisk kompetanse så finnes det jo alternativer som Dreambox, VU+ og flere andre Linux-baserte kabel/parabol-bokser som langt overgår møkka som CD deler ut. Tar som sagt en dag eller to å sette opp for uerfarne brukere, men etter det så er de helt vedlikeholdsfrie og en drøm å bruke. Det eneste av betydning du går glipp av er VoD (Video-on-Demand) tjeneste til CD.

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306172 30/11/2011 21:55
Espen Offline
More than words
More than words
Kommer det "oppgradering" av softwaree til 104 også?

Min drittboks er endelig ganske stabil, etter noen år med 2-3 bokser. 4-5 fjernisser og utrolig mye frustrasjon.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306320 01/12/2011 09:24
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg ble CD kunde i juli og har hatt den "gamle" HDPVR-boksen siden da. Jeg synes den har fungert helt ok, ikke mer enn det, men den bråker. Sammenlignet med Altibox er den et par hakk dårligere.

"Oppgraderingen" har jeg hatt en uke nå. Det eneste som er oppgradert er muligheten til å leie film. Resten er et hakk tilbake. Oppstart er omtalt her, den er treg, jeg har regnet grovt og den bruker dobbelt så lang tid fram til bilde kommer på. Når det først kommer bilde er det helt uresponsiv i enda et drøyt minutt, skulle du være så uheldig å prøve å trykke noe i denne perioden "husker" den det og flikker villt gjennom det du trykte :-)

Opptaksbiten funker greit, men ikke noe "bedre". Jeg stopper aldri program live så jeg har ikke prøvd spoling der, men spoling på programmerte opptak funker fint.

Den er treigere enn den gamle softwaren å skifte kanal, skikkelig irriterende.

Konklusjonen er at CD har "oppgradert" et greit fungerende produkt til noe som funker dårligere, litt påfallende at de slipper en ny og bedre dekoder samtidig...
I TILLEGG kom det lapp i posten med varsel om økning i prisen i går.

Dette er litt dumt av dem, da jeg faktisk har vært rimelig fornøyd kunde til nå.

Jeg må vurdere å ringe Loqal å få inn fiber...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: OveR] #1306327 01/12/2011 09:32
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Jeg fikk oppgraderinga i går og min oppførte seg likedan. Reagerte ikke på noe. Je kikket på hjemmesida og så at det kunne ta litt tid. Slettet gamle opptak, og deretter gikk alt fint som snus. det er håp folkens.

Mvh OveR

Jeg prøver å la den stå påskrudd et par døgn nå, så får vi se om det bedres. Opptakene sletter jeg ikke ennå.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: OveR] #1306356 01/12/2011 10:14
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D

Mvh OveR

Ikke her. Alt har blitt tregere med en nye oppdateringen, dessuten har den blitt veldig upresis og litt utilregnelig. I går da jeg så på c+extra presterte til og med United å tape. Skikkelig møkkaprodukt.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1306366 01/12/2011 10:46
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
Alt er tregere med ny oppdatering hos meg, noen som har hørt om det går an å kjøre en rollback til gammel software ?

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1309924 08/12/2011 18:37
skognils Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg er i en heldig situasjon. Klagde på min dekoder rett før SW oppdateringen. Fikk beskjed om at de skulle sendemeg ny dekoder. Oppdaterte SW på den gamle dekoderen og ble ikke noe imponert. Tregt og henger når en slår på. Så idag var jeg å hentet ny dekoder på posten. Og den har gammel SW og jett hva jeg svarte på spørsmål om å oppdatere den :-D

Men bråker som et diesel lok

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1310038 08/12/2011 21:39
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Fikk en helt ny (gammel type) dekoder og den var helt uten opptak, men likevel er den supertreig. Noen ganger tror jeg ikke fjernkontrollen virker og trykker med bla frem knappen flere ganger. Så etter 20 sekunder plutselig raser den 8-10 kanaler frem.

Er det forresten noen som har funnet bonusfilmene som du skal ha 50 gratis av i måneden om du har HD-PVR. Etter å sett den første gratis filmen på GO skulle jeg lete etter bonusfilmene, men de fant jeg ikke. Kontaktet CD og han jeg pratet med kunne ikke finne de han heller, men de skulle være der så jeg fikk bare lete... Kundeservice....

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: hrukin] #1310141 09/12/2011 08:34
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Har et par uker på den gamle dekoder med oppdatering.
På tips herfra lot jeg den stå på et par døgn fordi jeg ville beholde opptakene mine.

Den er ikke merkbart kjappere, oppstart er like treig, og den føles generelt tregere enn den var før, men jeg kan vel leve med den...klager jeg får jeg vel bare en "ny" av de gamle...

Har noen opplevd merkbar effekt av en "hard reset"?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: RazeFaze] #1310151 09/12/2011 08:47
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: RazeFaze

Gjør det. Loqal bruker GET sin nye HD PVR, og den er knallbra. Jeg betalte tusenlappene det kostet å oppgradere til denne, når Loqal inngikk et samarbeid med GET om å bruke boksen deres, og har ikke angret.

I vinter flytter vi, og Loqal blir ikke lengre en mulighet. Huseier har Canal Digital fra før. Må jeg flytte mange ruter tilbake i kvalitet på PVR-boksen blir jeg lei meg.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: parob] #1310153 09/12/2011 08:50
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: parob
Sitat: RazeFaze

Gjør det. Loqal bruker GET sin nye HD PVR, og den er knallbra. Jeg betalte tusenlappene det kostet å oppgradere til denne, når Loqal inngikk et samarbeid med GET om å bruke boksen deres, og har ikke angret.

I vinter flytter vi, og Loqal blir ikke lengre en mulighet. Husier har Canal Digital fra før. Må jeg flytte mange ruter tilbake i kvalitet på PVR-boksen blir jeg lei meg.

Problemet med ny-installasjon av Loqal egentlig koster meg mellom 7 og 9000 spenn. Jeg fikk tilbud om innstallasjon gratis når jeg flytta inn, men de hadde ikke sjans å levere som avtalt på installasjonstid... så det ble brutt kontrakt og fortsatt CD.

Har tenkt å ringe dem å høre om gratis installasjon, men de er sånn passe ferdig med installasjoner i området... veldig mange som har lagt det inn i nabolaget, så jeg har jo linja til CD alene omtrent :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Joar71] #1310181 09/12/2011 09:23
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
min oppdatering har også bare skapt mer sirup og enda mer frustrasjon med CD. Lange oppstartstider, 10-15sek med lag på fjernkontroll de første 2 minuttene osv.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Oppdatering av PVR-dekoder fra Canal Digital [Re: Trond Vidar] #1310194 09/12/2011 09:41
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Trond Vidar
min oppdatering har også bare skapt mer sirup og enda mer frustrasjon med CD. Lange oppstartstider, 10-15sek med lag på fjernkontroll de første 2 minuttene osv.

Nøyaktig samme som jeg merker.
Tilogmed Nora klager på at det tar tid. Bilde kommer, men man kanke gjøre noe før den har blinka noen ganger og tenkt seg godt om.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support