Merkelig. Dette fenomenet har jeg ikke lagt merke til å være spesielt kvinner. Jeg har lagt merke til at unge hilser mindre.
Nylig hilste på en ung kvinne og mann på treningssykling i den lokale lysløypa/marka. De suste først forbi meg og peset opp bakene, men bakkene er seige opp mot Linderudkollen, og lenger opp ventet mannen på dama. Jeg tenkte at jeg får si hei til dem to der oppe siden vi er tross alt i marka. Jeg fikk søren/dægærn meg det blideste hei tilbake fra dama. Damer i sykkelbukser og som sier hei er søte...(ups jeg husker ikke helt om mannen var blid.. Det var han sikkert).
En annen dårlig dag for meg møtte jeg en jogger (female) som ga meg et varmt smil. Jeg smilte tilbake. Det skal ikke mer til for å glede meg.
Nå er dette marka, og folk hilser oftere her bortsett fra barnevogn mafian.

For en god stund siden diskuterte jeg med en student ang. å si "hadet bra". Han påsto at vi (etniske nordmenn) sier det uten å mene det. Det kan godt hende, og ja noen ganger tenker jeg ikke så nøye på personens velferd når jeg sier "hadet bra", men "hadet bra" betyr mye mer for en som mottar det enn en som sier det. Så da kan det vel ikke skade å si det? Jeg skjønner ikke at man skal være redd for å være for høflig, hvem skader man egentlig...?