Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Kvinnfolk ass!

Re: Kvinnfolk ass! [Re: Maybelline] #1303773 26/11/2011 16:30
bwack Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Merkelig. Dette fenomenet har jeg ikke lagt merke til å være spesielt kvinner. Jeg har lagt merke til at unge hilser mindre.

Nylig hilste på en ung kvinne og mann på treningssykling i den lokale lysløypa/marka. De suste først forbi meg og peset opp bakene, men bakkene er seige opp mot Linderudkollen, og lenger opp ventet mannen på dama. Jeg tenkte at jeg får si hei til dem to der oppe siden vi er tross alt i marka. Jeg fikk søren/dægærn meg det blideste hei tilbake fra dama. Damer i sykkelbukser og som sier hei er søte...(ups jeg husker ikke helt om mannen var blid.. Det var han sikkert).

En annen dårlig dag for meg møtte jeg en jogger (female) som ga meg et varmt smil. Jeg smilte tilbake. Det skal ikke mer til for å glede meg.
Nå er dette marka, og folk hilser oftere her bortsett fra barnevogn mafian. lightning ICON_SMILE

For en god stund siden diskuterte jeg med en student ang. å si "hadet bra". Han påsto at vi (etniske nordmenn) sier det uten å mene det. Det kan godt hende, og ja noen ganger tenker jeg ikke så nøye på personens velferd når jeg sier "hadet bra", men "hadet bra" betyr mye mer for en som mottar det enn en som sier det. Så da kan det vel ikke skade å si det? Jeg skjønner ikke at man skal være redd for å være for høflig, hvem skader man egentlig...?

Re: Kvinnfolk ass! [Re: Maybelline] #1303778 26/11/2011 16:40
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Sitat: Maybelline
Bilmerker skiller mer enn kjønn.

Kjøp Alfa Romeo! Det er ikke så mange av oss, men alle hilser, kvinner som menn ICON_LAUGH

Re: Kvinnfolk ass! [Re: Maybelline] #1303813 26/11/2011 18:07
Maybelline Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg kommer ikke til å kjøpe ny bil, nei! Du har sikkert helt rett, men det hjelper lite i skauen.. tror jeg da.

Fenomenet jeg snakker om foregår i marka. På sti eller grusvei som leder til sti. Damene er i alle aldre. Alene eller sammen med andre. Når de kommer i følge med kællen sin, hilser han, men ikke hun. Man kan jo prøve å forklare det på femte_girs måte, men teorien ryker siden dette kun gjelder kvinnelige syklister.

For ordens skyld: jeg er ikke på sjekker'n, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor det er sånn.

Man kommer alltids ned
Re: Kvinnfolk ass! [Re: Tex] #1303822 26/11/2011 18:47
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tex
Som Pilaren sier --
Dette gjelder kvinner i trafikken generelt.
Hvis jeg sitter bak rattet og slipper frem en bil som egentlig har vikeplikt etc., så vil en mannlig sjåfør ofte hilse kjapt med hånden som takk. En kvinnelig sjåfør, derimot .... nei.
Vel, Jeg synes i hvert fall det gjerne er slik, men det kan være et feil inntrykk. Merkelig er det.

Den generaliseringen kan jeg slenge meg med på, dette skjer så altfor ofte. Det er nesten så du føler blikk fra damene som sier "det skulle bare mangle at jeg fikk kjøre ut selv om jeg har vikeplikt".

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Kvinnfolk ass! [Re: Niko] #1303903 26/11/2011 21:51
hårfin Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Niko
Jeg hilser på gud og hvermann (nesten), om det er på ski, tur, sykkel osv.

Det jeg har lagt merke til, i løpet av alle disse tusen hilsningene, er at de tilsynelatende ferskeste i aktiviteten ikke hilser like iherdig, kvinner og menn.
Kan det henge sammen med at de ikke kjenner til kutymen kanskje?

Det kjenner jeg meg igjen i, tok litt tid før jeg begynte å hilse ICON_SMILE Forøvrig opplevde jeg mye hilsing i sommer: kjører du bobil må du hilse på bobiler, motorsykkel-> motorsykkel, og jammen i meg båt hilser på båt også ICON_LAUGH

Ellers kan jeg ikke si jeg har lagt merke til at damene ikke hilser, men det er jo sjelden jeg treffer noen også...

Foreslår at vi gjør det til en sport å få sure kvinnfolk til å smile ICON_SMILE (tror mannfolka kommer til å vinne...)

Wish it * dream it * do it
Re: Kvinnfolk ass! [Re: hårfin] #1303917 26/11/2011 22:29
Maybelline Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: hårfin

Forøvrig opplevde jeg mye hilsing i sommer: kjører du bobil må du hilse på bobiler, motorsykkel-> motorsykkel, og jammen i meg båt hilser på båt også ICON_LAUGH

Dette er vel egentlig essensen i det jeg mener. Man hilser på hverandre når man er på tur! Så dermed burde sykkeldame kunne hilse på sykkeldame.

Man kommer alltids ned
Re: Kvinnfolk ass! [Re: Maybelline] #1304489 28/11/2011 08:30
pogoman Offline
Entusiast
Entusiast
Å hilse på tur er nansen-metoden i hverdagen også!

http://www.flickr.com/photos/nobelpeacecenter/6283140722/

Re: Kvinnfolk ass! [Re: Maybelline] #1304838 28/11/2011 20:02
kjull Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Maybelline
Sitat: maxminus
Og jeg som trodde tråden handlet om dame-rumper. Skuffet nå ICON_SMILE.

Da hadde det i så fall stått kvinnfolkass ICON_WINK

Jeg stusser, her blir det vel blanding av norsk og engelsk, og skal da norsk eller engelsk grammatikk gjelde? Norsk kanskje siden første ordet er norsk, i så fall har du rett.

Får slå det opp i denne kanskje:

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support