Har brukt kvelden på å installere en brukt Fortius-rulle jeg har kjøpt. Det meste gikk greit, og sykkel og alt var på plass. Så var det tid for å koble til pc-en og sjekke om dette funket!
Og det gjorde det - for så vidt. Men enkelte ting får meg til å lure. Har søkt på forumet her, men finner ikke svar. Håper derfor noen kan hjelpe meg med disse punktene:
1. Når det blir litt motstand (ikke så mye som skal til) får jeg en ganske høy klikkelyd fra rulla/bakhjulet et sted. Litt vanskelig å lokalisere så lenge jeg sitter oppe på sykkelen og tråkker ... Såpass ubehagelig lyd at jeg blir litt skeptisk til å tråkke videre. Noen som vet hva dette kan være? Tror ikke det "glipper" på bremsen.
2. Jeg bruker en rimelig ny Scott CR1 Pro på rulla. Fikk en veldig høy "skrikelyd" fra kranken noen ganger - også dette når det er litt motstand. Jeg veier ca 93 kilo, og nå er jeg bekymret for at kombinasjonen karbon, vekt og rulle passer dårlig. Noen som vet hva dette kan være - og om det er noen fare for krank/karbonramma? Spør også fordi jeg ser ramma "svaier" litt ved kranken når jeg tråkker. Tviler på at dette er unormalt, men tar ingen sjanser på å ødelegge en såpass dyr sykkel (for en på mitt nivå, altså) nesten før jeg har rukket å bruke den

Ellers virker kombinasjonen rullesykling/pc ATSKILLIG mer spennende enn kombinasjonen spinningsykkel/murvegg!