Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hva skal jeg gjøre....?

Re: Hva skal jeg gjøre....? [Re: fredriks] #1301835 23/11/2011 08:25
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: fredriks
Om man klarar av att gjenomföra träningen efter planen så betvivlar jag att det blir för hårt. Då tror jag mer på laktat tröskeln man fick på testen inte stämmer om man är långt över den.

Om man jämför med effektbaserad träning så handlar väl det mest på vad man faktiskt orkar gjenomföra.

Med tanke på motionister tror jag också att det inte är spesiellt bra om de är rädda för att träna för hårt när man väl tränar hårt. Att försöka gjenomföra träningen med någorlunda konstant effekt tror jag är klart tillräkligt.

Enig med deg om man trener 2-3 økter i uken, men har man 6-7 økt per uke (som mange mosjonister har) så må man ta hensyn til terskel. Ellers så bekrefter Ole Christian det jeg mente med restitusjonstiden og belastning over tid.

Re: Hva skal jeg gjøre....? [Re: fredriks] #1303474 25/11/2011 21:47
S
Snart 50 Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: fredriks
[quote=maxminus]
Det där tycker jag låter konstigt. Jag är osäker på om jag har hört om någon som verkar ha en tröskel puls nära 80%.

Jeg har teskel (Anerob Terskel) på 75% ... sykler Enebakk rundt på 2.04t og Trondheim på 16.40t

Glem pulstallet, tenk Watt ved terskel

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå