BYTT DEN!
DHX Air på 575 er det største feiltrinnet Yeti har gjort siden siden de sluttet med XC-lag i WC. Passer IKKE. BAJS. Møkk.
(har hatt den på min575, og RP23 gjorde sakene meget bedre)
Begrunnelse:
DHX Air har stort luftkammer - dette gir mer lineær fjærrate. Greia er dog at opphenget på 575 er laget for mer progressiv fjærrate med mindre kammer. Dette kan fikses med mindre kammer til DHX, men:
DHX er en nedoverrettet demper med medioker pedalplattform. Den er veldig fin som et lettvektsalternativ til coil når det ikke skal tråkkes oppover - på oppheng tilpasset dette.
575 er designet rundt RP23 med lite kammer.
Nå skal det sies at det ikke nødvendigvis blir helt bra med en RP23 på 575, men det blir mye mer kontrollert. Dette er fordi denne er konstruert for å være veldig følsom i midten av vandringen. Dette vender du deg til, og er også en av fordelene til 575 på teknisk sti - både i klatringer og nedover. Har knapt brukt min med ProPedal. Nå skal det sies at jeg har en PUSH-modifisert RP23, men Cyklon kan gjøre mye av det samme.
Bestill deg en ny RP23 fra CyklOn (Fox-importør, så kanskje gjennom LSB er tingen) tilpasset 575 (oppgi årsmodell også - CyklOn har vel oversikt over hvilken tune du skal ha). Be så om å få tunet den opp til litt fastere midtvandring. Dette skal visstnok gå fint - men koster nok bittelitt ekstra også.
Er det noe mer du lurer på?