Grønliåsen er gull, og førerapport fra søndagsturen i bakgråden avslørte at det er overraskende tørt.
Er vi heldige tørker enda mer opp i løpet av dagen, og det blir muligens et snev av barfrost der det fortsatt er fuktig!
Grønliås-jedi Ugla (som til alt overmål har prestert å bosette seg ved siden av Oldtidsveien og Grønliåsen) har ifølge sikre kilder nye oppdagelser liggende klare, og generelt er Grønliåsen super både for durkdrevne og newbies. Jeg har blitt mishandlet av kiropraktoren i dag, og har ingen planer om å stresse. Dermed burde tempoet være satt!
Nei nei.. typisk at det er Grønliåsen når jeg ikke kan. Håper det blir flere turer her i nærmeste fremtid. Aldri syklet her heller men står øverst på listen
Det er forøvrig svært sjelden jeg har teknisk trøbbel på tur. Men fint å se at en Middleburn-krank kan plukkes fra hverandre i felten uten annet enn enkelt multiverktøy for litt etterstramming. Jeg hadde vært litt vel rask med å sette den sammen igjen etter litt rutinevedlikehold, derfor slark.
I tillegg fant jeg en singelstein i fremgiret, derfor null giring fremme, samt en stein mellom bakramme og front i et av leddene. Synes så tydelig det var litt lite vandring der bak.
Klissedekk gir godt feste, men har en tendens til å spytte småstein i øst og vest.
Takk for turen. Overraskende tørt og fint i forhold til østmarka ellers.
Det drenerer veldig bra i åsen, så forholdene er nesten alltid veldig gode. Unntak for blåstien som går fra HH-huset og opp til Oldtidsveien, den er våt nesten uansett. Heldigvis går det alternative stier, bla. de vi fulgte på tirsdag.
Var ute i går og da hadde i tillegg barfrosten satt seg rimelig bra. Tok en litt lengre tur og hadde strålende forhold.