Er din 1998-modell klar for skivebrems altså? Eg har ikkje sjekka, men meiner å hugse at ramma ikkje var klargjort for dette.
Jess, bakramma er klartgjort, det samme er gaffelen. Det drøyeste var at Magura Louise lot seg feste rett på festene uten bruk av shimming. Jeg husker aldri hva som er Post Mount og IS, men kaliperen er altså skrudd rett inn i ramme og gaffel uten dilldall mellom.
Utrolig nok treffer bremsene strøkent på skiva, og siden 2005 har jeg ikke gjort noenting med dem uten årlig klosseskift. 3-4000 km med salt, sand og dritt tar på i løpet av et år.
På min Z4 Flylight Air skrudde jeg ut skruene som fester felgbremsen, og satte skruene tilbake igjen. Dette er viktig, siden skruene holder gaffelen sammen.
Kjør på med hyggelig vinterprosjekt! Og når du først plukker den fra hverandre får du pusset fram den sjuke fargen igjen og testet de selvlysende dekalene (har ikke sett andre sykler som har dette, og finnes ikke på nyere Kona heller).
Jeg skulle gjerne hatt noe lettere og mer lettrullende til jobben, men det har måttet vike for andre familieutgifter. I stedet kan jeg ta mange omveier gjennom skogen på vei hjem fra jobb med passende dekk.
Harald