|
|
|
Rehabilitering av garasjegulv
|
Rehabilitering av garasjegulv
07/11/2011 21:27
|
KjellMa
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Vi har flyttet ut av leilighet, og inn i hus med garasje. Alt er stort sett veldig bra, bortsett fra gulvet i garasjen som er stedvis dårlig. Toppdekket ble antakeligvis støpt ved for høy temperatur (og manglende tildekking?), samt at salt har fortsatt forringelsesprosessen i ettertid. Dette gjør at det trekker noe fuktighet ned i kjelleren under garasjen.
Siden vi har lagerrom under garasjen ønsker jeg å få tettet toppdekket og få redusert fuktigheten i lagerrommet.
Er det noen som har erfaring og innspill til hvordan dette best kan gjøres, og hva en slik jobb bør ligge på prismessig?
Jeg har lagt ut jobben på et par av de nettbaserte anbudstjenestene som finnes, og har i utgangspunktet sett for meg disse aktivitetene: - Pigging eller bortmeisling av gammelt toppdekke - Bortkjøring av gammel betong - Støping av nytt toppdekke med fall mot port(hvilken betongkvalitet og evt tilsetning av fiber?) - Glatting av støpt dekke (pussebrett eller helikopter?) - Epoxymaling, evt vente til våren når temperaturen er ok?
Andre forslag, eller noe som mangler?
Gi noe som varer, gi fan
|
|
|
Re: Rehabilitering av garasjegulv
[Re: KjellMa]
07/11/2011 21:49
|
progres
Besatt
|
Besatt
epoxymaling ville vært mitt førstevalg. Det er billig og du kjøper deg i alle fall litt tid til å planlegge mer varige tiltak. Islagt verandadekke og rel tøffe værbetingelser ( tromsø) med samme problem -> epoxy-> holdt "stand" i 3-4 år
|
|
|
[Re: progres]
07/11/2011 22:00
|
oysteinrolf
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
|
Jeg fikk nettopp avrettet betonggulvet i huset mitt.
Karen som gjorde jobben bruke en poleringsmaskin liknende sak med betongskive, som var veldig liten til å fjerne alle små ugjevnheter i gulvet. Maskinen var faktisk ikke stort større enn en liten vinkelsliper ø 12,5. Men selvfølgelig går jobben raskere om du har noe større.
Etter dette tok han å fylte på med betongmasse (veldig tynt) slik at det ble rettet ut av seg selv.
Resultatet ble bra, og det var veldig billig.
De brukte noe blått middel greier også tror jeg. Husker ikke helt hva det het, men tror det var viktig å bruke dette.
|
|
|
[Re: oysteinrolf]
07/11/2011 22:44
|
KjellMa
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Resultatet ble bra, og det var veldig billig.
Hvor stort areal var det, og hva ble prisen? Garasjen min er på ca 36kvm. Mulig det holder å få fjernet alt som er løst, behandle med primer og lappe hulla. Håper jeg finner en kyndig person til å ta jobben, du verden for en jungel av bedrifter og enkeltmannsforetak fra land i øst og vest dette er. De brukte noe blått middel greier også tror jeg. Husker ikke helt hva det het, men tror det var viktig å bruke dette.
Primer eller syrevask?
Gi noe som varer, gi fan
|
|
|
[Re: KjellMa]
07/11/2011 22:59
|
oysteinrolf
|
Ja,primer var det. Husker det når du sa det.
Det var 70kvm som ble slipt, men bare områdene som helte nedover ble sementert og behandlet med primer hvis jeg husker rett.
Pris var 2500,-:-) Ble ganske billig pga. det er rekkehus og vi fikk grupperabatt. I tillegg tipsa jeg 500,- for billig og bra jobb, samt grei fyr. Og 2 cola:P
|
|
|
|
|
|
|