Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Romjulscross i Hønefoss

Romjulscross i Hønefoss #1290811 02/11/2011 22:19
S
Skjeggis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Leker med tanken om å snekre istand et uhøytidelig CX-ritt i romjula i Hønefoss. Datoen som er tenkt er 26.des.

Høsten har jo så langt vært snill om du ikke er glad i de blå gradene og sykkelforholdene er ennå knallgode. Hvis dette fortsetter i ukene fremover så vil det gjøre forholdene ypperlig for CX. En forutsetning for at rittet skal bli en realitet er at det ikke er masse snø.

Løypa er planlagt i tilknytning til Hov Ungdomsskole, dette er samme plassen som Scott Cup arrangeres på Hønefoss. Jeg har ikke målt løypa, men tipper en runde i konkurransetempo bør gå unna på snaue 5min. Terrenget er lett kupert. Underlaget er gress, grus, asfalt, gjørme, skogssti, altså ligger løypa til rette for et skikkelig CX-ritt. Det vil bygges hindre i løypa som ikke vil kunne forseres uten å gå av sykkelen, hvis ikke du er langt over norm spretten ICON_WINK Vedlagt ligger en skisse av hvordan jeg tenker løypa skal være. Kvaliteten på kartutsnittet oser ikke 2011, men ser du godt etter ser du høydekurvene og skjønner at dette blir god stemning!

Tenker i utgangspunktet ikke å skille på CX-sykkel eller MTB, begge deler vil uansett være mulig å stille med. Alle som vil skal få være med!

Rittet vil anses som TRENING. All deltagelse vil skje på eget ansvar.

På grunn av jobb/skolesituasjon for initiativtagerne så vil ikke dette være mulig å gjennomføre før i romjulen.

Høres dette ut som et interesant avbrekk fra ribba, julepølsene, aquaviten og julens andre gleder så sleng opp en tommel eller en kommentar så ser jeg om jeg gidder å spinne videre på ideen.

Blir oppslutningen ok så kommer det etterhvert mer info her i tillegg til en event på face!

Vedlegg
HovCX2.JPG (30.8 KB, 223 nedlastinger)
Re: Romjulscross i Hønefoss [Re: Skjeggis] #1295455 10/11/2011 23:59
O
obre Offline
Fersking
Fersking
O
Skal ikke se bort i fra at jeg tar turen opp for dette.. Hørtes artig ut..

Re: Romjulscross i Hønefoss [Re: Skjeggis] #1297488 14/11/2011 21:29
S
Skjeggis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
http://www.facebook.com/event.php?eid=283212265034197

Tenker du å være med? Trykk deltar på eventen! :-)

- Fredrik

Re: Romjulscross i Hønefoss [Re: Skjeggis] #1307707 04/12/2011 10:52
S
Skjeggis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Per i dag er det optimale sykkelforhold i området og det er heller ikke meldt noe nedbør å snakke om iløpet av den nærmeste tiden. Hvis dette slår til så ligger det til rette for en kjempedag på sykkelen i romjulen ;-)

Re: Romjulscross i Hønefoss [Re: Skjeggis] #1307779 04/12/2011 14:58
M
mortend Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Dette blir romjulas store begivenhet, bli med! :-)

Re: Romjulscross i Hønefoss [Re: Skjeggis] #1314950 22/12/2011 08:48
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Blir det cross?

Re: Romjulscross i Hønefoss [Re: Skjeggis] #1315343 23/12/2011 15:17
S
Skjeggis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Jada, jeg planelgger med at det blir ritt. Har vært å jobbet litt i løypa i dag. Det er en såle av hardpakket snø/is dekket med 3-4 cm med snø som binder godt i sålen. Det som kan felle hele planen er et væromslag som er meldt søndag kveld/natt til mandag. Da er det meldt opp mot + 10 grader, men heldigvis lite eller ingen nedbør. Et slikt væromslag kan gjøre traseen uholdbar glatt. Hvor glatt det blir på mandag er ikke mulig å si noe om før mandag morgen, men jeg er optimist.

Forøvrig når det gjelder traseen så er den klar og vil inneholde følgende elementer som vil sette krav utover det å tråkke fort: 1 trapp ca 10 trinn lang, 1 bratt motbakke (løping) ca 25m lang, 3-4 bygde hindre i høyde 30-40cm og et parti med langsgående skråkjøring ca 40m inkl 180 graders vending.

Starten er tenkt klokka 1130. Er det behov blir det en felles gjennomkjøring av løypa med start 1120. Rittiden blir 45min + 1 runde.

Minner igjen på at dette er et helt uoffisielt arrangement hvor deltagelse skjer på EGET ANSVAR. Det faktum lagt til side så tror jeg det kommer til å bli en kjempedag på sykkelen.

Tenker du å være med så trykk på linken på facebook-eventen lenger oppe i tråden og registrer deg så vet jeg ca hvor mange som dukker opp.

Ses 2.juledag. Gleder meg!

Moderator  support