Hiver meg med på bølgen, og takker for et flott ritt og flott vær. Vestmarkrittet var det aller første rittet jeg sykla og er derfor et selvskrevent ritt jeg må få med meg hvert år. Føler dog jeg ikke helt får det til, men prøver igjen neste år med andre dekk!
Veldig fornøyd med at bakken opp til Solli gård kom så raskt i rittet, for det er liksom det verste partiet synes jeg. Innmari bratt og tung bakke det der. Og fint å glede seg til Borgenskogen på slutten.
En ting som er litt frustrerende, og dette gjelder terrengsykkelritt generelt, er når dere raske gutta kommer i rasende fart bakfra, så sier noen "hold høyre" mens andre sier "kommer høyre". 'Er' i 'kommer' høres stort sett ikke, og det er ikke stor forskjell i 'kom' og 'hold' så jeg aner egentlig ikke om jeg skal holde høyre eller om jeg skal lage passasje på høyre. Det samme gjelder selvsagt venstre. Så det ender med at jeg prøver å gjøre meg så liten som mulig midt i løypa. Det skulle vært en universal regel om man sier 'kommer' eller 'hold'.
Ellers er jeg veldig fornøyd. Hyppige matstasjoner, det er bra. Trengte jo ikke sekken jeg hadde på ryggen. Hadde holdt med flaska. Ingen uhell eller punkteringer heller, bortsett fra en kvist som tjervet seg ordentlig godt inn i krans og kjede og gir, men det er sånt som skjer.
Datteren min var også strålende fornøyd etter å ha debutert i sitt aller første ritt i klassen 6-9 år. Fikk medalje og strålte som en sol resten av dagen. Ville sykle mer ritt. Så vi kommer nok igjen neste år, da med enda en deltaker til barneklassen.