Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Watt trening finne sone eller puls, ny på rulle

Watt trening finne sone eller puls, ny på rulle #1282273 18/10/2011 20:46
S
Stephan2428 Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Først beklager om dette finnes fra før men fant det ikke noe spes sted.

Jeg er helt ny på racer sykkel fronten jeg har noen mål er i dag 181 veier 99 kg, jeg skal ned til 80 og jeg skal sykle Tr-Osl til sommeren, det er mine mål.

Jeg har kjøpt meg sykkel og bestilt fortius rulle, det jeg da lurer på er egentlig hvordan jeg trener meg opp?
Får jeg hjelp av programmer på rulla? eller er det enda mer for proffer?

Så er det sone trening har ikke syklet på 12 år så hvordan finner jeg mine soner og watt trening?

Skal jeg skaffe meg pulsklokke?

skal selvfølgelig også gå på ski i vinter men blir en del rulle trening

Re: Watt trening finne sone eller puls, ny på rulle [Re: Stephan2428] #1282335 19/10/2011 05:00
cyberzent Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Her kan du lese deg litt opp om Wattbasert trening: http://www.sykkeltrening.no/

Står også en god del om emnet om du bruker søkefunksjonen her inne.

Angående Fortius rulle anbefaler jeg deg å lese deg opp om programvaren og hvordan de forskjellige sidene til Tacx og Bikenet er knyttet opp mot programvaren. Det finnes også ett brukerforum under Tacx sine sider som viser endel youtube videoer om basisfunksjoner om programvaren.

http://forum.tacx.com/viewtopic.php?t=15124

Pulsklokke bør du kjøpe deg da du vil gjøre bruk av den igjennom oppsettet, en Polar T31 ukodet vil nok fungere fint hos deg.

For å finne dine pulssoner må du først finne makspulsen din og deretter kan du beregne dine soner. Sjekk ut Olympiatoppen sine pulsoneinndelinger.

Lykke til, når alt er oppe og kjører har du ett meget bra verktøy til å nå dine mål.

Tips: Vær nøye med å stille inn sykkel riktig og begynn i nogenlunde rolige former da nakke rygg og støttemuskulatur trenger tid på å tilpasse seg den nye treningen.

Flytter grenser!
Re: Watt trening finne sone eller puls, ny på rulle [Re: Stephan2428] #1282974 19/10/2011 21:06
S
Stephan2428 Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Tusen takk

Moderator  support