Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tacx fortius preblemer

Tacx fortius preblemer #1281477 17/10/2011 18:50
R
Rasmuss Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Hadde en rolig trening på rulla da det plutselig ble veldig mye motstand. Sikringen gikk i huset og motorbremsen ble livløs. Skiftet deretter sikring på motorbremsen og denne gikk med en gang jeg slo på motorbremsen.

Noen med samme erfaring som har noen råd? Må denne sendes inn til reparasjon og eventuelt hvor?

Re: Tacx fortius preblemer [Re: Rasmuss] #1282155 18/10/2011 18:36
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Virker som om du har fått en elektrisk feil i motorbremsen.
Dersom du har kjøpt den i Norge ville jeg kontaktet kjøpsstedet, subsidiært ville jeg kontaktet importør.

Har du jordfeilbryter på den aktuelle strømkursen du benyttet? (mener å huske at man da kan se om strømmen har gått pga overbelastning eller jordfeil på fargen ved bryteren).

Jeg har selv en Fortius, men foreløpig har den ikke kommet seg lenger enn den kjipe innpakningen til TacX (den er jo rimelig tung, men ingen bærehåndtak!!)

Lykke til!

Re: Tacx fortius preblemer [Re: Rasmuss] #1282406 19/10/2011 07:27
R
Rasmuss Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Takk for svar! Tror nok også at det er en elektrisk feil i motorbremsen. Problemet er at jeg har kjøpt rulla brukt. Har vært i kontakt med deler.no som er importør, men de bare henviser meg til butikken jeg kjøpte rulla i (som jeg ikke vet hvor er)

Lykke til med rulletreningen! Den er et kjempebra verktøy (så lenge den funker).

Re: Tacx fortius preblemer [Re: Rasmuss] #1282443 19/10/2011 08:19
B
BjørnAa Offline
Avhengig
Avhengig
B
Hvordan fikk du tak i de på deler.no?

Jeg har ringt, men i telefonsvareren sier de at du skal gå via kontaktskjemaet på tacx sine sider. Det har jeg gjort, men har ikke hørt noenting.

Re: Tacx fortius preblemer [Re: Rasmuss] #1282468 19/10/2011 08:48
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Rasmuss
Takk for svar! Tror nok også at det er en elektrisk feil i motorbremsen. Problemet er at jeg har kjøpt rulla brukt. Har vært i kontakt med deler.no som er importør, men de bare henviser meg til butikken jeg kjøpte rulla i (som jeg ikke vet hvor er)

Lykke til med rulletreningen! Den er et kjempebra verktøy (så lenge den funker).

Hvis du ikke har kvittering så ender du vel opp med å måtte betale for fiks allikevel så da kan du jo levere til de som selger TacX nærmest deg.

På TacX sine sider nevner de en diagnostic tool. Hvis ikke sikringen går i det øyeblikket du kobler inn rulla så kan du kanskje se om du finner ut noe mer:

http://www.tacx.com/service/diagnostic_tool.dot

Moderator  support