Kortere crux slik at det blir enklere å samles, og alle kan se en og en forsøke å knekke cruxet? 1 forsøk på hver pr runde, og en liten befaring før hvert crux?
2 oppovercrux og 2 nedovercrux virker passe, men kan man legge inn 2 bortoverseksjoner også? Der forsering uten fotisett gir poeng?
Jeg synes også det ble vanskelig å gi poeng siden jeg ikke fikk sett alle. Men konseptet har livets rett, det tror jeg, for det var veldig god stemning.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
Når det gjelder oppover-cruxene, så synes jeg at de kunne vært bare selve cruxet, ikke "transportetappen" i forkant. Nå ble det slik at det først var et stykke som ikke var cruxete i det hele tatt, før selve cruxet kom på slutten. Om man kun hadde markert opp det vanskelige partiet, hadde det løst 2 ting: - Man kunne se på de andre mens man stod i kø og ventet på tur. Det hadde gitt bedre dømming og inspirasjon til eget forsøk. - Siden man ser cruxet kunne man startet sitt run når det faktisk var klart i bakken.
Når det gjelder oppover-cruxene, så synes jeg at de kunne vært bare selve cruxet, ikke "transportetappen" i forkant. Nå ble det slik at det først var et stykke som ikke var cruxete i det hele tatt, før selve cruxet kom på slutten. Om man kun hadde markert opp det vanskelige partiet, hadde det løst 2 ting: - Man kunne se på de andre mens man stod i kø og ventet på tur. Det hadde gitt bedre dømming og inspirasjon til eget forsøk. - Siden man ser cruxet kunne man startet sitt run når det faktisk var klart i bakken.
Bingo!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
Mange gode innspill her, Ripen og jeg er ihvertfall veldig enige En tanke til. Om vi har 2 oppover- og 2 nedover-crux kunne man legge opp til 2 forholdsvis enkle crux, og 2 skikkelig vanskelige dettegåraldriiverdenbra-crux. Da vil de fleste få gleden av å få til noe og få poeng, og man får skilt klinten fra hveten i toppen.
Og at man da gir alle poeng på en skala fra 1-6, f.eks?
God idé! Og så kan man på forhånd dele ut poenggivingsark til alle deltakerne, så de kan notere ned poeng på hver enkelt mens de ser på. Om arrangøren i tillegg inntar en speaker-rolle mens man crux-knoter blir det jo ekstra gøy, og det er mulighet for at man greier å huske navnene på litt flere av deltakerne også (kjekt for senere bruk )
Jeg ser for meg at det kan være lurt å dele opp i mindre grupper i hvertfall i starten. Litt mer organiserte stopp/ventepauser vil jo kunne gjøre at alle grupper får sett de andre ved cruxene ved at man bytter rekkefølge på gruppene. Max to forsøk vil jo øke flyten også. Stemmeseddel/skjema delt ut på forhånd hjelper til med å unngå stemmer kun til de man kjenner/husker.
Viktigst uansett er å beholde den gode stemningen - dvs rettferdig, men ikke så veldig høytidlig.
Det gjelder å skremme seg selv littegranne hver dag.
Takk for kjempefint opplegg Nils Arne! Dette var utrolig morro. Føyer meg til andre her og synes at man kunne hatt flere crux slik at slappfisker som meg har mulighet til å få flere poeng Ellers var det mye bra sykling og det var flere som tøyde grenser. Smiler fortsatt når jeg tenker på Horgens kamikaze dropp Neste år skal jeg gutse mer!
Lars
Re: Stisykkel-konkurranse i jam-format?
[Re: LarsJ]
#129770015/11/201111:19
Takk for det LarsJ! Det var kun en glede med så entusiastiske deltagere. Skal ikke se bort i fra at noe av entusiasmen var koffeindrevet. 20 personer drakk 48 bokser Red Bull.
Redigert av Nils_Arne; 15/11/201111:22.
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
En liten videosnutt til fra søndagen, redigert sammen med noen spredte stills inni. Håper det er raushet på både videokvalitet og redigeringskvalitet (og eksperimentelle "grep"). Er ikke mine sterkeste sider :-)
Redigert av knuthaug; 16/11/201121:40.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted