Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Min ID innloggingsproblemer.

Min ID innloggingsproblemer. #1279299 13/10/2011 18:10
S
s_maurseth Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Hadde tenkt å binde studielånsrenta, men det skjer ingenting når jeg prøver å logge inn. Har dere bundet renta, eller satser dere på at den holder seg lav? Vanligvis vil det vel lønne seg å beholde flytende rente, men å binde den gir forutsigbarhet noe som er trygt med forholdsvis store lån i familien.

Bodø Bøddel hangaround
Re: Min ID innloggingsproblemer. [Re: s_maurseth] #1279311 13/10/2011 18:47
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
Jeg har alltid ment at fastrente ikke er noe for meg, og mener selv jeg har ganske habile økonomikunnskaper.
Denne gangen er derimot renten såpass lav at jeg valgte å gå for en 5 års binding. Kunne ikke velge 10, da jeg har for kort tid igjen, og forskjellen på en 3 og 5 var så marginal at jeg gikk for 5. Hadde nok tatt 5 år også om 10 hadde vært aktuelt.

Grunn til at jeg binder denne gang: Det er begrenset eller ingen nedside ved å binde retnen på under 3%. Eneste ulempe er at du ikke kan betale ned ekstra på lånet, men det er vel ikke aktuelt for så mange!

Jeg gjorde dette i går, og ting tok tid, men kom seg etterhvert. Du kan visstnok melde fra på andre måter uten Min ID. Dette får du derimot finne ut av selv:)

T.

Re: Min ID innloggingsproblemer. [Re: Tommy D.] #1279440 14/10/2011 05:17
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg hadde ingen problemer med å logge meg inn i går.... Men jeg betaler heller ned resten av studielånet neste uke....så er jeg kvitt det! skull

Re: Min ID innloggingsproblemer. [Re: s_maurseth] #1279532 14/10/2011 08:11
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Hvis du ber om å få tilsendt nytt midlertidig passord per SMS (og så en kode på mail) får du logget inn uten at du har PIN-kodene tilgjengelig.

Gjorde det samme som Tommy D.: Egentlig ikke tilhenger av å fryse renten, men gjorde det for fem år. Bare noen få hundrelapper jeg må ut med mindre i året enn nå.

Har man andre lån med høyere rente er det mye bedre å betale ned på de, og la studielånet gå sin gang.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Min ID innloggingsproblemer. [Re: rockphotog] #1279825 14/10/2011 16:22
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: rockphotog

Har man andre lån med høyere rente er det mye bedre å betale ned på de, og la studielånet gå sin gang.

Studielånet er absolutt det siste man betaler ned. Ikke bare er renta lav, men det har innebygget uføreforsikring og faller bort om man skulle krype i penalet.

Moderator  support