Terminliste Terreng 2012
|
Re: Terminliste Terreng 2012
[Re: ]
26/11/2011 18:49
|
EgilS
More than words
|
More than words
Arbeidssituasjonen min er slik at jeg ikke kan disponere tiden min på en måte som gir mulighet til å ta verv i klubben. Det isolerer meg effektivt fra å delta i noen som helst demokratisk prosess ut over årsmøtet i klubben. Det er sammenliknbart med slik det var i ved stortingsvalg i Norge tidligere, hvor de som gikk på fattigkassa(trygd) ikke hadde stemmerett. Det gir deg akkurat de samme mulighetene som alle andre. Det beste hadde naturligvis vært at absolutt alle avgjørelser ble avgjort ved uravstemming, men jeg tror ikke det akkurat ble mer midler til utøverne av det. Jeg vet også godt at mange ikke er enige med meg og at fryktelig mange ikke engang er klar over problemstillingen. Det kan vel ikke tenkes at det ikke eksisterer noen problemstilling slik du forestiller deg?
|
|
|
27/11/2011 11:34
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jo, du har helt rett. Terrengsykling i Norge har hatt kjempestor nytte av forbundet, og uten forbundet hadde vi ikke vært der vi er nå. Jeg tipper terrengsyklingen de siste årene har hatt omtrent den samme hjelpen fra forbundet som det landeveissyklingen har hatt. Jeg har mye kontakt med miljøet og jeg har ikke sett eller hørt om noen eksempler på forskjellsbehandling. Jeg kunne derfor gjerne ha tenkt meg at du hadde dokumentert denne påstanden din. Og du trenger ikke å se papirer fra forbundet for det, det holder for eksempel om du snakker med de beste fra landeveismiljøet og hører hva forbundet gjør for de som man ikke gjør for terrengfolket.
|
|
|
27/11/2011 11:51
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det gir deg akkurat de samme mulighetene som alle andre. Nei, det gjør ikke det. Uten forutsigbarhet i kalender og fritid, har man ingen verv å ta frivillig idrettsarbeid. Uten verv har man ingen innflytelse. Tull, som medlem i klubb har du nøyaktig like mye å si som alle andre medlemmer. Møt opp på årsmøtet. Du har muligheter til å komme med forslag, du har talerett og du har stemmerett. Alt dette på lik linje med alle andre medlemmer i NCF.
|
|
|
[Re: EgilS]
27/11/2011 12:26
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg har mye kontakt med miljøet og jeg har ikke sett eller hørt om noen eksempler på forskjellsbehandling..
Jeg har også ganske god kontakt med miljøet. Men på det punktet her er jeg faktisk veldig uenig. Men at det har blitt bedre det har det.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
27/11/2011 13:28
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Nå må du bestemme deg om du ønsker å diskutere om stemmerett eller aktiv deltakelse. Det krever en kverulerende idiot for å påstå at man i rollen klubbmedlem har noe som helst påvirkningskraft i idretten i Norge.
Jeg oppfordrer deg til å lese boken "Idrettdemokratiet – makt og styring i idretten" framfor låser deg fast i anekdoter og floskler.
På hvilken måte er ikke stemmerett aktiv deltagelse?  Jeg har som klubbmedlem kraft til å være med på å bestemme f.eks. om Norge skal søke om VM landevei 2016, hvis NCF legger det fram for Sykkeltinget 2012 i Harstad. Jeg var som klubbmedlem med på å si mitt om ganske mye på Sykkeltinget 2010 i Trondheim. Det var VANVITTIG få klubber som i det hele tatt var representerte - men påfallende mange som skal klage etterpå. Hva er det du venter å få? Diktatorisk makt? Ta en prat med Kjærgaard om landslagene og økonomien f.eks. Du vil bli litt overrasket over hva som går til hvem av de midlene de har disponible. Landevei får ikke mest - for å si det slik.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
27/11/2011 14:11
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Mine kommentarer i rødt: På hvilken måte er ikke stemmerett aktiv deltagelse?  Fordi: Det var VANVITTIG få klubber som i det hele tatt var representerte
Min klubb var blant de som ikke stilte, til tross for at jeg sendte inn en forespørsel om å få dra i 2010. Kanskje med i feil klubb da?Jeg tipper at det vanligste er at klubbstyrene og administrasjonen består av folk som har mulighet og vilje til å ta i et tak for å drifte klubben i inneværende år. Og det er ikke nødvendigvis de samme kreftene som har mulighet og vilje til å sette seg inn i de mer strategiske prosessene som sakene på tinget omhandler. Men det betyr ikke at man ikke har medbestemmelsesrett! Snakk om forutinntatt generalisering. Tror du alle klubber i Norge er slik? Og hvorfor tror du noen klubber i Norge er slik?Jeg har som klubbmedlem kraft til å være med på å bestemme f.eks. om Norge skal søke om VM landevei 2016, hvis NCF legger det fram for Sykkeltinget 2012 i Harstad. Ja? Hva har det med saken å gjøre? Du spurte hva som skal til for å ha påvirkningskraft på idretten i Norge. Har ikke dette noe med påvirkningskraft på idretten i Norge å gjøre, vet ikke jeg.Hva er det du venter å få? Diktatorisk makt? Er det virkelig det du tror jeg mener? Nja - vet sannelig ikke. Jeg har prøvd å lese mye av din kritikk mot NCF de siste årene her inne, men jeg får ikke tak i hva du mener! Du oppfattes av meg som en som vil sitte i opposisjon uansett. Ta en prat med Kjærgaard om landslagene og økonomien f.eks. Du vil bli litt overrasket over hva som går til hvem av de midlene de har disponible. Landevei får ikke mest - for å si det slik. Så du mener Kjærgaard vil svare hvis jeg sender han en epost om dette? Vet ikke - prøv? Jeg vil tro du blir henvist til Heikki Dahle Verken Dahle eller Stenberg, som jobber med økonomi i forbundsadministrasjonen, har svart når jeg har spurt de. Det overrasker meg ikke.Fikk du faktiske tall fra Kjærgaard eller var det mer en løs passiar? Det var et telefonintervju som strakte seg over ca 1,5 timer i forbindelse med en artikkel jeg jobber med. Kjærgaard skal ikke forvalte tall, han skal i beste fall forvalte ressurser, så tallene var ikke eksakte ned til to desimaler, nei.
Jeg er på mange måter enig med deg i at ting må forandres. Og jeg har stor respekt og forståelse for dine frustrasjoner omkring åpenhet i NCF. Men jeg tror ikke at det er verken uvilje eller kunnskapsløshet hos NCF som er problemet - det er mye mer sammensatt enn det. Det handler om erfaringer hos så vel ansatte som tillitsmannsapparat fra en ikke like feit sportslig Norsk æra. Det handler om økonomi. Det handler om hvem man skal sette inn pengene på. Det handler om klubbers evne til å påvirke (og klubbene er sine medlemmer, intet annet) og det handler kanskje i stor grad om en viss realisme i hva de økonomiske ressursene skal gå til?
Redigert av Hæ?; 27/11/2011 14:20.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
27/11/2011 14:14
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min klubb var blant de som ikke stilte, til tross for at jeg sendte inn en forespørsel om å få dra i 2010.
Da kan du jo engasjere deg i en klubb som har litt mere aktivitet, både med hansyn på arrangement, representasjon og informasjon....  Protokollen fra tinget ligger for øvrig her; http://www.sykling.no/organisasjon/Sider/Publikasjoner.aspx
Redigert av Oystein L; 27/11/2011 14:17. Rediger grunn: Bergenseren fra Trondheim kom meg i forkjøpet...
|
|
|
27/11/2011 16:12
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Jeg er i de meste enig med det du sier over.Men: Vi må jo ha lov til å stille spørsmål ved forbundets eksistensbegrunnelsen for mtb, når kun et fåtall av medlemmene er av interesse etter de har betalt, 99% av konkurransedeltakelsene skjer i konkurranser utenfor satsingsområdene, de største konkurransene er utenfor konkurraseserier eller mesterskap, det er mer prestisje å vinne et turritt enn cup'er og mesterskap og det ikke finnes målrettet satsing mot den eneste olympiske grenen.
Er det noen forskjell her mellom MTB og landevei? Ja, jeg ser den med ritt, men i Norge er det jo med all respekt å melde ikke ett eneste ritt som det er prestisje i å vinne utenom kanskje T-O og NC sammenlagt? Det finnes for øvrig en målrettet satsing mot den eneste olympiske grenen i terrenget, men den gjøres på juniornivå. Hvis du ser på resultatene til de beste i seniorene i Norge (Fagerli, Kjøren), og så ser du på Olympiatoppen sine krav til deltagelse i OL - hvor realistisk tror du det er at de vil bli tatt ut om de hadde blitt satset mer på av NCF? Dette er ikke ment som en surmaget henstilling til de nevnte om å slutte å satse - tvert i mot - men det er ikke bare NCF som styrer satsing mot et OL.
|
|
|
[Re: olechr]
27/11/2011 17:54
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg har mye kontakt med miljøet og jeg har ikke sett eller hørt om noen eksempler på forskjellsbehandling..
Jeg har også ganske god kontakt med miljøet. Men på det punktet her er jeg faktisk veldig uenig. Men at det har blitt bedre det har det. Jeg er klar over at det har vært forskjellsbehandling, men det jeg er ute etter er hvordan det er i dag. Hvordan det var for 5, 10, 20 år siden synes jeg er uinteressant når man diskuterer hvordan ting er nå, og ikke minst; hva man kan forvente fremover? Bruker for eksempel forbundet i dag mer per aktive landeveisrytter enn hva man gjør per aktive terrengsyklist?
|
|
|
27/11/2011 20:32
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Nei. Sykling er i kategori A, og det er tvilsomt om man tar ut en eneste utøver man mener ikke har mulighet for å hevde seg rundt poengplass. http://www.olympiatoppen.no/ol/uttakskriterier/page2881.html
|
|
|
[Re: Hæ?]
27/11/2011 22:38
|
olechr
More than words
|
More than words
Nå er det klubbens og forbundets ansvar lenge før vi snakker olympiatoppen da. Klubbe, lag og forbund skal jo hjelpe og utvikle utøvere. Så er olympiatoppen helt på slutten. Skulle man kun tenkt de som er i Olympiatoppen. Ja da hadde idrettsnorge stoppet opp umidelbart.
|
|
|
[Re: larscjojh]
27/11/2011 23:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Det som er veldig positivt er at neste års juniorer vil få en matcing de aldri før har fått i forbundsregi. Det har vært et problem at vi har hatt talenter men det eneste de har kjørt er Em og VM. Slik det blir neste år får blant annet juniorne kjøre world cupen i europa. Dette hjelper BIG TIME når det da kommer til mesterskap. De får en rutine ingen i norge har fått før. Og alle europere har hatt.
Problemet kommer jo når de blir U23 og seniorer etterhvert at de da går over på landevei pga manglende satsning. Men det kan jo hende det forandrer seg om en del år.
|
|
|
28/11/2011 17:49
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Hæ? Hvilken sykkelgren er lagidrett foruten enkelte øvelser i banesykling? Mulig jeg tolker det feil, selvsagt. Og siden jeg er inne på banesykling - burde vi sende banesykkelutøvere til OL også? Jeg har ikke spurt OLT om dette eksplisitt, men jeg tolker det annerledes enn deg. Kategori D kan kun sees i sammenheng med A, og det skal en ganske vektig grunn til hvis man skal unngå A. Nå er det klubbens og forbundets ansvar lenge før vi snakker olympiatoppen da. Klubbe, lag og forbund skal jo hjelpe og utvikle utøvere. Så er olympiatoppen helt på slutten. Skulle man kun tenkt de som er i Olympiatoppen. Ja da hadde idrettsnorge stoppet opp umidelbart. Har jeg sagt noe annet? 
Redigert av Hæ?; 28/11/2011 17:51.
|
|
|
29/11/2011 08:51
|
RunarM
Medlem
|
Medlem
Jeg har selv verv som oppmann/trener for ungdom på klubbnivå både i langrenn og terrengsykkel, og oppfatter vesentlig mer tilstedeværelse på forbundsnivå innen terrengsykkel enn tilsvarende i langrenn. Det gis tilbud om trener- og andre kurs, jentesamling, vi fikk nylig fire jubileumssykler som ble solgt billig til medlemmer - noe som ga penger i klubbkassa og billige sykler til utøvere.
Videre er forbundet aktive for å tilrettelegge arrangering av ritt for ungdom (NC). Jeg oppfatter også at for et multitalent i både sykkel og ski, så er veien opp til internasjonal representasjon i terrengsykkel i form av junior VM eller EM mye kortere enn tilsvarende for ski. For ivrige og talentfulle 15-16 åringer er det et realistisk mål å kunne sykle junior EM/VM om ett til to år. Spesielt gjelder dette jenter.
Elitesatsingen til forbundet har jeg ikke mye kunnskap om, men jeg ser at blant dagens aktive ryttere i seniorklassen, så har vi OL gull,EM og VM medaljer i tillegg til mange gode WC plasseringer. Enten må forbundet gjøre noe riktig, eller så er det mulig å nå dette nivået uten forbundets hjelp.
|
|
|
[Re: RunarM]
29/11/2011 10:57
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg har selv verv som oppmann/trener for ungdom på klubbnivå både i langrenn og terrengsykkel, og oppfatter vesentlig mer tilstedeværelse på forbundsnivå innen terrengsykkel enn tilsvarende i langrenn. Det gis tilbud om trener- og andre kurs, jentesamling, vi fikk nylig fire jubileumssykler som ble solgt billig til medlemmer - noe som ga penger i klubbkassa og billige sykler til utøvere.
Videre er forbundet aktive for å tilrettelegge arrangering av ritt for ungdom (NC). Jeg oppfatter også at for et multitalent i både sykkel og ski, så er veien opp til internasjonal representasjon i terrengsykkel i form av junior VM eller EM mye kortere enn tilsvarende for ski. For ivrige og talentfulle 15-16 åringer er det et realistisk mål å kunne sykle junior EM/VM om ett til to år. Spesielt gjelder dette jenter.
Elitesatsingen til forbundet har jeg ikke mye kunnskap om, men jeg ser at blant dagens aktive ryttere i seniorklassen, så har vi OL gull,EM og VM medaljer i tillegg til mange gode WC plasseringer. Enten må forbundet gjøre noe riktig, eller så er det mulig å nå dette nivået uten forbundets hjelp. Det med at man kommer til VM fort er fordi det er så få som driver med terrengsykkel enda. Det er en forholdsvis ny sport. Men nå som det gror såpass bra fra feks Nissan cup så vil også det bli vanskligere å komme til EM/VM naturligvis. Det gjelder spes jenter fordi der er det enda ferre som satser. De plasseringene du linker til er helt på egen hånd. Men på terreng er man såpass heldig at er man med på profflag så får man kjøre alt helt uavhenig av forbund. Med unntak av EM/VM. Men er man blant favorittene så blir man selvsagt sendt. Det dere er heldig med på ski er kretsene.. De tar mye av det som er jobben til forbundet i sykkel. Sånn sett vil nok klubbene høre mindre fra forbund før det nærmere seg landslags aktivitet. Sånn sett hadde det vært til alle nytte om det var velfungerende kretslag/samlinger på sykkel også.
|
|
|
29/11/2011 12:37
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det dere er heldig med på ski er kretsene. De tar mye av det som er jobben til forbundet i sykkel. Sånn sett vil nok klubbene høre mindre fra forbund før det nærmere seg landslags aktivitet. Sånn sett hadde det vært til alle nytte om det var velfungerende kretslag/samlinger på sykkel også.
Her er det vanskelig å være uenig. Det vil kom mye nytt her i 2012. Den nye regionsmodellen ble presentert for GU på planmøtet forrige helg, og skal legges frem for et samlet sykelnorge på tinget i februar.
|
|
|
29/11/2011 13:01
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Hvor var tinget igjen? Veibeskrivelse? Hvem dekker reisekost?
|
|
|
29/11/2011 13:42
|
BC3
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Vi gratulerer Terrengsykkelrittet, Vestmarksrittet og Bukkerittet med sin nye maraton – trippel.
NCF ser ingen konflikt i dette samarbeidet mot Norges Cup Maraton – snarere som et verdifullt tilskudd. NCF har som målsetting å utvikle ryttere på topp internasjonalt nivå. Et av virkemidlene er å tilrettelegge for dette gjennom flere ritt tilnærmet internasjonalt nivå i Norge. Norges Cup`en skal bestå av de 5 ”beste” ritt som gjør det mulig å kjøre i løyper og traseer på tilnærmet internasjonalt nivå i Norge . Dette gjelder i alle grener – også maraton. Foran sesongen 2012 er vi i den heldige situasjon at vi har mange svært gode maratonritt på terminlisten, og vi har derfor valgt de vi mener for denne sesongen er best egnet for det vi ønsker å fokusere på. Vårt fokus for sesongen har vært: Løyper tilsvarende det som kjøres internasjonalt, nasjonal spredning og ritt som passer med internasjonal og nasjonal kalender. Den nye Trippelen går over 4 uker og kun på østlandet. Det er også interessant å se at både Terrengsykkelrittet og Vestmarkrittet vil beholde den økte lengden på rittene som kom som et resultat av NC Normen for å tilfredsstille behovet til eliten om lengre og hardere løyper. NCF ønsker alle arrangører og tiltak velkommen som er med på å øke fokus på sykkelsporten og øke nivået i denne. Denne nye maraton trippelen hjelper oss med å utvikle enda flere gode maraton ryttere ut over vårt tilbud i NC Maraton som går gjennom hele sesongen med finale i september. Flere av disse trippel rittene kan også inngå i NC, men bla.a pga kollisjon med NC Rundbane ble det vanskelig i denne omgang. NCF vil ikke kunne konkurrere om de beste pengepremiene i hver gren. Totalt utbetales det over 300.000 i pengepremier i Norges Cup ritt fordelt på 4 klasser.
Den endelige Norges Cup listen vil bli offentliggjort etter styremøtet i NCF den 7 desember.
|
|
|
[Re: BC3]
29/11/2011 13:50
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Vi gratulerer Terrengsykkelrittet, Vestmarksrittet og Bukkerittet med sin nye maraton – trippel.
NCF ser ingen konflikt i dette samarbeidet mot Norges Cup Maraton – snarere som et verdifullt tilskudd. NCF har som målsetting å utvikle ryttere på topp internasjonalt nivå. Et av virkemidlene er å tilrettelegge for dette gjennom flere ritt tilnærmet internasjonalt nivå i Norge. Norges Cup`en skal bestå av de 5 ”beste” ritt som gjør det mulig å kjøre i løyper og traseer på tilnærmet internasjonalt nivå i Norge . Dette gjelder i alle grener – også maraton. Foran sesongen 2012 er vi i den heldige situasjon at vi har mange svært gode maratonritt på terminlisten, og vi har derfor valgt de vi mener for denne sesongen er best egnet for det vi ønsker å fokusere på. Vårt fokus for sesongen har vært: Løyper tilsvarende det som kjøres internasjonalt, nasjonal spredning og ritt som passer med internasjonal og nasjonal kalender. Den nye Trippelen går over 4 uker og kun på østlandet. Det er også interessant å se at både Terrengsykkelrittet og Vestmarkrittet vil beholde den økte lengden på rittene som kom som et resultat av NC Normen for å tilfredsstille behovet til eliten om lengre og hardere løyper. NCF ønsker alle arrangører og tiltak velkommen som er med på å øke fokus på sykkelsporten og øke nivået i denne. Denne nye maraton trippelen hjelper oss med å utvikle enda flere gode maraton ryttere ut over vårt tilbud i NC Maraton som går gjennom hele sesongen med finale i september. Flere av disse trippel rittene kan også inngå i NC, men bla.a pga kollisjon med NC Rundbane ble det vanskelig i denne omgang. NCF vil ikke kunne konkurrere om de beste pengepremiene i hver gren. Totalt utbetales det over 300.000 i pengepremier i Norges Cup ritt fordelt på 4 klasser.
Den endelige Norges Cup listen vil bli offentliggjort etter styremøtet i NCF den 7 desember. Siden jeg får et ganske tydelig inntrykk at du er på innsiden av forbundet (eller i det minste svært nærme) hadde det vært usedvanlig kjekt med fullt navn i enten profil eller underskrift her. Så man vet hvem som snakker.
|
|
|
[Re: Oystein L]
29/11/2011 14:15
|
olechr
More than words
|
More than words
Det dere er heldig med på ski er kretsene. De tar mye av det som er jobben til forbundet i sykkel. Sånn sett vil nok klubbene høre mindre fra forbund før det nærmere seg landslags aktivitet. Sånn sett hadde det vært til alle nytte om det var velfungerende kretslag/samlinger på sykkel også.
Her er det vanskelig å være uenig. Det vil kom mye nytt her i 2012. Den nye regionsmodellen ble presentert for GU på planmøtet forrige helg, og skal legges frem for et samlet sykelnorge på tinget i februar. Ja trur nok det ville vært en veldig god løsning slik vi ser det på ski. Særlig nå som det blir flere og flere som sykler.
|
|
|
[Re: knuthaug]
29/11/2011 15:15
|
BC3
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Beklager at det ble uteglemt. Jeg heter Bjørn Sætre og jobber i NCF adm med fokus på Norges Cup og arrangement. Vi anser at dette er relevant informasjon hva som er målet med NorgesCup og hvorfor den ser ut som den gjør.
Bjørn Sætre
ps: er helt enig om å være åpen med navn, tips til andre også i dette forum..
|
|
|
[Re: BC3]
29/11/2011 15:39
|
olechr
More than words
|
More than words
Beklager at det ble uteglemt. Jeg heter Bjørn Sætre og jobber i NCF adm med fokus på Norges Cup og arrangement. Vi anser at dette er relevant informasjon hva som er målet med NorgesCup og hvorfor den ser ut som den gjør.
Bjørn Sætre
ps: er helt enig om å være åpen med navn, tips til andre også i dette forum.. BC3... Fancy nick ;-)
|
|
|
29/11/2011 16:05
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Her er det vanskelig å være uenig. Det vil kom mye nytt her i 2012. Den nye regionsmodellen ble presentert for GU på planmøtet forrige helg, og skal legges frem for et samlet sykelnorge på tinget i februar. Ja trur nok det ville vært en veldig god løsning slik vi ser det på ski. Særlig nå som det blir flere og flere som sykler. Har allerede vært inne på dette flere ganger. Denne tråden og i "Rundbane hva nå?"Mye av nøkkelen ligger i å få plassert oppgaver til kretsene. Dette bør være en av temaene på tinget.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
02/12/2011 18:14
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaah  Kan det være mulig at Bukkerittet ikke bare kolliderer med Geilo24 men også med Norefjellrittet (som da kanskje er NC)??? Kjære dere, kan ikke dere fordele begge maratonrittene på lørdag/ søndag? Ille nok at man ikke får syklet Geilo24 ... Please, do something!
|
|
|
[Re: Moose]
02/12/2011 20:30
|
fjellræven
Entusiast
|
Entusiast
Bukkerittet har alltid vært 1.helg i juli "30.06 i 2012", bortsett fra ifjor som vi flytta en helg fram i tid for å tilpasse oss NC, men mistet mange fra den yngre garde, Merida hadde 90 deltagere i sin terrengsykkelskole på Skeikampen siste uke juni. Og vi syns det er viktigere og legge til rette for de yngste skal få kjøre ritt en at vi skal sitte på gjerde og vente på en helg som passer for NC. Flytter vi til Søndag, hvem faen rydder på mandag?? Bruker 1 uke av ferien på Skeikampen , men og begynne på 2 feriuka blir litt i overkant. Skulle ikke være vanskelig å velge.. Terrengcupen
løypeans Per E Valråmoen
|
|
|
[Re: fjellræven]
02/12/2011 21:01
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Den forsto jeg ikke helt. Hvis det alltid har vært første helg i juli (1/7, 7/7, 5/7, 4/7, 3/7, 9/7 de siste årene), hva er da plutselig motivasjonen for å legge det siste helg i juni?
|
|
|
02/12/2011 21:03
|
thorgeir
Entusiast
|
Entusiast
Valdresrittet 2012 arrangeres 21. juli. Ei uke før NM-marathon, den naturlige oppkjøringen.
Vi søker om seedingstatus for både Birken og Grenserittet.
Velkommen til Vakre og Varierte Valdres.
Thorgeir
|
|
|
02/12/2011 21:35
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
Den forsto jeg ikke helt. Hvis det alltid har vært første helg i juli (1/7, 7/7, 5/7, 4/7, 3/7, 9/7 de siste årene), hva er da plutselig motivasjonen for å legge det siste helg i juni? Det er kanskje samme logikken som brukes for Geilo24. 1.7. er en søndag, ergo er helgen 30.6./1.7. den første helgen i juli. Synd, men man kan vel ikke ha det i pose og sekk. Det blir nok slik at vi må velge EN Cup. Evt. ser Norefjell en fordel med å flytte til søndagen... Kanskje det blir flere overnattinger da? Ikke lett.
|
|
|
02/12/2011 21:39
|
fjellræven
Entusiast
|
Entusiast
Den forsto jeg ikke helt. Hvis det alltid har vært første helg i juli (1/7, 7/7, 5/7, 4/7, 3/7, 9/7 de siste årene), hva er da plutselig motivasjonen for å legge det siste helg i juni? Tja, litt klønete formulert! Poenget er at Merida sin terrengskole blir arrangert uka i forkant, avsluttes fredag 29.06.12. Ifjor fikk vi litt på pukkelen at vi flytt rittet etter vi hadde satt helga før på Bukkerittsiden. Sånn i siste fase med tildeling av NC 2011 fikk vi 1 en times betenkningstid om vi var villige til å endre rittdato, sånn kan vi ikke holde på! Vi har jo søkt Nc for 2012 også, men signaler om noen som har andre ting å tilby får tildelt den helga. Husk at vi har geniale løyper aldrsbestemt da, det bør tillegges når NC tildeles, men men
|
|
|
04/12/2011 17:10
|
KevinE
Entusiast
|
Entusiast
Ojoj, her kom det en lang diskusjon midt inni tråden  For å spore trygt og godt inn på temaet igjen, vil jeg selvfølgelig minne om at det er "safe" å legge til Skarverittet 8. september som sesongavslutning også i år.. Tilbakemeldingene vi fikk fra i fjor bekrefter at vi er der vi ønsker å være med tanke på på profil, stemning, kvalitet og helhet... Vi gjør noen justeringer inn mot SR2012, men dette er i all hovedsak små ting som garantert vil gjøre opplevelsen enda bedre! Vi rittkomitèen er ikke mer beskjedne enn at vi tørr å love ett ENDA bedre arrangement, og har heller ikke mindre selvtillit enn at vi tørr si at vi greier å levere nettopp det.. Ny tråd, og masse informasjon kommer veldig snart.. I mellomtiden: sett ett stoooort kryss i kalenderen på 8. september. Velkømin te fjells! 
Redigert av KevinE; 04/12/2011 18:14.
|
|
|
|
|