Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ikke heelt fornøyd med slangeløst

Ikke heelt fornøyd med slangeløst #1272900 02/10/2011 14:44
Espen G Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Jeg har gjort et ordentlig forsøk med slangeløst i år, med litt varierende erfaring.

Har American Classic hjulsett og Crow hjul.

I første ritt (Farrisrunden) fungerte det helt som krutt, og jeg var veldig fornøyd.

I Grenserittet punkterte jeg etter et par mil og da tok det lang tid før hullet ble tettet og dekket ble alt for bløtt. Etter å ha pumpet opp kunne jeg sykle videre, men måtte faktisk stoppe et par ganger og fylle underveis.

Når jeg kom hjem demonterte jeg alt og renset dekk/felg, fant ingen feil og fyllte opp på nytt med ny guffe.

Neste var da Helterittet hvor jeg etter 4km hørte "poff" og det spruta joe's juice over alt. Da ga jeg bare f... og kjørte inn en slange, men det var jo med å ødelegge rittet.

Vel hjemme igjen fant jeg et "større hull" og antar at hullet var for stort til at guffa klarte å tette skikkelig.

Kjøpte derfor et nytt Crow hjul som ble montert etter alle kunstens regler.

Jeg sliter derimot med å få det helt tett, og det er bare bakhjulet. Det lekker litt hele tiden og jeg stoler ikke 100% på det. Når jeg sprayer zalovann på så ser jeg at det blir bobler innerst der hvor dekket møter felgen, dvs i ikke i skjøten, men det feltet på dekket som er inn på felgen. Vet ikke om jeg får forklart dette riktig, men det ser altså ut til at dekket ikke er tett rett og slett, og at guffa ikke klarer å tette det.

Noen som har samme erfaring, eller som har tips? Jeg er på nippet til å hive i slanger igjen som permanent løsning..

mvh, Espen
Re: Ikke heelt fornøyd med slangeløst [Re: Espen G] #1272915 02/10/2011 15:17
T
Torlog Offline
Avhengig
Avhengig
T
Står mye om dette på forumet allerede... Viktig å vende og riste dekke skikkelig når det monteres første gang. Jeg bruker ca 2-scoops med guffe i dekket. Crow-dekket har jeg holdt meg langt unna siden det er såpass tynt og punkteringsutsatt. Har kjørt slangeløst i hele år og ikke hatt en punktering. Kjører med Maxxis Ikon .

Re: Ikke heelt fornøyd med slangeløst [Re: Espen G] #1273136 02/10/2011 21:08
Espen G Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Ja, så det var en tråd på 66 sider, jeg skal lese den.

Kan være du har rett i at Crow blir for pinglete, men det ruller jo helt fabelaktig og veier "ingenting" ICON_SMILE

mvh, Espen

Moderator  support