Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

hva kan jeg forvente?

hva kan jeg forvente? #1272632 01/10/2011 18:25
A
asfalttrillaren Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
var tirsdag kveld involvert i ei trafikkulykke under ei treningsøkt på raceren. skulle rett fram i et kryss, og var da så uheldig at en av de møtende bilene ikke la merke til meg, tok av fra veien og kryssa kjørebana mi. Da bilen var begynt å krysse mitt kjørefelt, var jeg alt for nære til å klare unnamanøver eller full oppbremsing. Det endte derfor med at jeg fikk bremsa opp en del (hadde 50 før dette skjedde) og traff sida på bilen med skulderen først, med stor kraft. Deretter bar det rett til sykehus, der det ble konstatert brudd i et ribben og i skulderblad, i tillegg til at det var luft mellom spise- og luftrør. Låret og pekefinger måtte ha en omgang med nål og tråd, og resten av kroppen så generelt litt mørbamka ut.
Men mitt egentlige poeng med innlegget, etter den (litt for) lange innledninga er vel som tittelen indikerer: hvor mye utstyret jeg fikk ødelagt kan jeg forvente å få erstattet? Sykkelbukse og stillongs fikk hull, det samme fikk trolig trøya, og kanskje ulltrøya. Hanskene fikk seg nok også noen rifter. Selv om hjelmen sannsynligvis ser like hel ut, har jeg lyst å bytte denne, siden den kanskje ikke vil fungere optimalt ved et eventuelt nytt sammenstøt. Har ikke sett sykkel og hjelm selv enda, da jeg fortsatt ligger på sykehus, men det ble sagt at sykkelen var noenlunde hel. Den er garantert oppskrapa, men hvor mye kan jeg regne med å få dekka?

Re: hva kan jeg forvente? [Re: asfalttrillaren] #1272633 01/10/2011 18:34
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Aner ikke, men hjelm bør byttes hvis den har fått seg en smell. Det gjelder også ved mye mindre krasjer enn den du har vært utsatt for. Det kan oppstå sprekker eller svakheter i hjelmen som du ikke ser.

Re: hva kan jeg forvente? [Re: asfalttrillaren] #1272641 01/10/2011 18:47
H
HeidiF Offline
Entusiast
Entusiast
H
Alt som ble ødelagt i sammenstøtet skal erstattes, men du må regne med at det trekkes fra noen kroner for utstyr som er eldre enn ett år (kalles aldersfradrag).
Dokumentèr pris med kvitteringer. Har du ikke det, skaffer du bekreftelse på hva tilsvarende klær og hjelm koster.

Fint at det gikk bra med deg. God bedring!

Moderator  support