Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

ROS til XXL og Garmin for overlegen service

ROS til XXL og Garmin for overlegen service #1272511 01/10/2011 11:44
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 420
F
fredde1972 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
F
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 420
Må bare få gi XXL og Garmin litt offentlig ros for helt overlegen reklamasjonsbehandling.

Kjøpte 2 stk. Garmin 800 sent i mai i år. Fikk plutselig for et par dager siden problemer med det ene pulsbeltet. Lokaliserte problemet til beltet da begge sensorene fungerte på det ene "bra" belte.

Sendte kun belte i posten til XXL på torsdag kl. 1600 og i dag allerede kom postmannen med pakke fra Garmin Norge. Nytt belte og i tillegg en ekstra sensor. Forøvrig så har premium beltet til Garmin fått nytt design. Det er nå delt å man bruker sensoren til skjøte det hele sammen. Nytt strammesystem også.

Meget fornøyd, sånn kundebehandling setter vi pris på.

Re: ROS til XXL og Garmin for overlegen service [Re: fredde1972] #1272580 01/10/2011 16:12
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 209
TrondF Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 209
Garmin er veldig bra, har ikke testa XXL.
Tips til andre ville vært å skippe å sende det inn der du kjøpte det, siden de strengt tatt ikke gjør noe annet enn å videresende til garmin norge. ICON_SMILE Her gikk det jo fint, men generelt vil jeg si det er lurere å sende direkte til garmin uten å gå veien innom der du kjøpte den =)

Re: ROS til XXL og Garmin for overlegen service [Re: TrondF] #1272827 02/10/2011 11:22
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 324
Jaro Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 324
Sitat: TrondF
Garmin er veldig bra, har ikke testa XXL.
Tips til andre ville vært å skippe å sende det inn der du kjøpte det, siden de strengt tatt ikke gjør noe annet enn å videresende til garmin norge. ICON_SMILE Her gikk det jo fint, men generelt vil jeg si det er lurere å sende direkte til garmin uten å gå veien innom der du kjøpte den =)

Det kan være at det fungerer mot Garmin å sende inn direkte, men ifølge Forbrukerkjøpsloven er det butikk-kunde som gjelder.
Heldigvis skjønner de fleste butikker og leverandører at det er lurt å lytte til kundene sine. Både ros og ris blir jo kjapt et emne på diskusjonsforum som dette.

Re: ROS til XXL og Garmin for overlegen service [Re: Jaro] #1272828 02/10/2011 11:25
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,408
kjasmas Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,408
Sitat: Jaro
Sitat: TrondF
Garmin er veldig bra, har ikke testa XXL.
Tips til andre ville vært å skippe å sende det inn der du kjøpte det, siden de strengt tatt ikke gjør noe annet enn å videresende til garmin norge. ICON_SMILE Her gikk det jo fint, men generelt vil jeg si det er lurere å sende direkte til garmin uten å gå veien innom der du kjøpte den =)

Det kan være at det fungerer mot Garmin å sende inn direkte, men ifølge Forbrukerkjøpsloven er det butikk-kunde som gjelder.
Heldigvis skjønner de fleste butikker og leverandører at det er lurt å lytte til kundene sine. Både ros og ris blir jo kjapt et emne på diskusjonsforum som dette.


Ikke helt enig, ifølge forbrukerkjøpslovens hovedregel er det butikk-forbruker som gjelder, men det er fult mulig å fremme direktekrav til tidligere salgsledd etter forbrukerkjøpsloven §35.

Så lenge kravet er avhjelp er det stort sett uproblematisk med direktekrav, heving og erstatning bør i første omgang tas direkte med selger.

Re: ROS til XXL og Garmin for overlegen service [Re: fredde1972] #1272882 02/10/2011 14:02
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 209
TrondF Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jul 2008
Innlegg: 209
joda, men garmin har jo et fint system på sidene sine som gjør det enkelt å sende inn selv, akkurat som polar. Selvfølgelig er det ikke alle produsenter som tilbyr dette og da går man jo selvfølgelig til butikk ICON_SMILE


Moderator  support