Morteen, det virker som du har et litt annet utgangspunkt enn krikjen. Hva med heller å fortelle hvordan du trener, og komme med noen gode forslag/henvisninger til hvordan du ville ha lagt opp et program? Jeg er alltid åpen for andre alternativer hvis det kan hjelpe meg til å bli en enda bedre syklist, så er selv interessert hvis du har noen gode ting å komme med.
Krikjen, siden utgangspunktet er at du ikke har syklet særlig mye før, og mest sannsynlig ikke kjenner så mye til periodisering eller terskel-trening, så vil jeg fremdeles anbefale boka. Den er mer oversiktlig enn de løse artiklene. Det er fullt mulig å sette seg inn i alle områdene via diverse nettsteder, men her har du en god del på et sted, satt opp på en grei måte. Du vil uansett ha mye igjen for å bruke en del terskel/høy-intensitet i treningen din. 30$ er uansett ikke en spesiell stor investering ifht hva du evnt kan få i utbytte av den.
Har forøvrig funnet svært lite annet bra treningsprogram-opplegg på nett, bortsett fra Total Consult med Atle Kvålsvoll og co:
http://www.birkebeiner.no/Treningsprogram/Der kan man registrere seg og få 14 dager gratis prøvtid med alle rettigheter. Det ser ganske bra ut, og ukeprogrammet blir lagt opp ifht hvor mange timer man har til disposisjon per måned.
Kommer til å teste det ut i 14 dager uansett.
Ser ut som det blir en kombinasjon av den e-boka pluss Kvålsvoll-programmet fremover med andre ord.