Heisann! Da er det tid for å selge en ramme som har gitt meg mye glede det året den er blitt brukt.
Prisen er 1300 kroner, og rammen befinner seg i Bergen. Dersom sending med posten kan unngås er det fint, men om det må til betaler kjøper porto.
Rammen selges med et Cane Creek S2 styrelager og en Ragley seteklemme.
Rammen passer perfekt til meg på 187, men du kan godt være noen cm lavere eller noen cm høyere. Ragley anbefaler rammen for folk fra 185 cm og oppover.
Rammen har en styrerørsvinkel på 67,5 grader. Dette er målt med en 140 mm dempegaffel med 25 % sag, noe som vil si at vinkelen er enda litt slakkere dersom den måles uten noen kompresjon av gaffelen.
Anbefalt lengde på stem er mellom 50 og 70 cm.
Den slakke vinkelen gjør at rammen virkelig kommer til sin rett når det går nedover, gjerne bratt og teknisk. Den svelger unna mye. Jeg solgte min 140 mm fulldempede sykkel etter å ha syklet litt på denne. Dette betyr ikke at rammen opplves som en fulldemper, men den svelger unna grovt terreng veldig bra.
Selv er jeg likevel blitt overrasket over hvor fin denne rammen er når det går opp og bort. Rammen har en ganske bratt seterørsvinkel, noe som gjør at man sitter effektivt posisjonert til tross for den slakke styrerørsvinkelen.
Rammens tilstand er god, men den bærer preg av å ha vært brukt i ett år. Noen skraper i lakken, og en idiotisk beskyttelsesfolie under underrøret som har samlet litt skit og møkk på sidene av teipen. Den ene bremsekabelfeste-skruen har jeg måttet file ned, fordi jeg ikke fikk den ut. Dette er i praksis ikke noe problem, jeg ordnet dette med en bitteliten runde teip.
Rammen er laget av stål.
Rammen selges fordi jeg har en kompis som sørget for at den nye utgaven av rammen plutselig ble levert av DHL på døren her for noen måneder siden. Hadde jeg ikke hatt gavmilde og sprø venner ville jeg den dag i dag kost meg på denne.
Det er bare å spørre hvis det er noe uklart! Les for øvrig linken under for utfyllende informasjon om rammen.
http://www.ragleybikes.com/our-products/blue-pig-frame/Mvh Øyvind